logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Barometr PSP – badanie branży upominków reklamowych

  PR 05.03.2020, przeczytano 506 razy
ilustracjastrzałka

Podczas targów Promo Show Professional, OOH magazine, organizator wydarzenia, przeprowadził wśród odwiedzających badanie, którego celem było zapoznanie się z opinią agencji reklamowych o rynku i branży reklamowej w Polsce oraz za granicą. W badaniu sprawdzono także, czym kierują się klienci końcowi w wyborze gadżetów i jakie ma znaczenie dla nich aspekt ekologiczny upominków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/barometr-psp-%E2%80%93-badanie-branzy-upominkow-reklamowych,385947,artykul.html

Co decyduje o wyborze konkretnego produktu?

Ankieta składała się z 6 pytań. W pierwszym wymieniono 6 czynników, które mają wpływ na wybór upominku reklamowego przez klienta. Są to: jakość produktu, jego użyteczność, serwis, cena produktu, jego design i relacje z handlowcem. Przedstawicieli agencji poproszono o ocenę każdego, w skali od 1 do 6 (w zależności od tego jak ważne przy wyborze znaczenie ma dany czynnik, gdzie 1 miał bardzo niewielkie znaczenie, a 6 największe).

Wedle ankietowanych cena jest równorzędnym czynnikiem, jak relacje.

Najważniejsze dla polskich klientów, wedle agencji, jest cena produktu oraz relacje z handlowcem. W przypadku ceny, najwyższą notę  (6) dało jej 49% ankietowanych, a kontakt ze sprzedawcą na „szóstkę” oceniło niewiele mniej, bo 48% respondentów. W przypadku ceny, tylko niecały procent uznał ten czynnik za nieistotny (0.93%), a relacje z handlowcem nie otrzymały ani jednej niskiej noty (1). Następnym istotnym z kolei czynnikiem jest jakość produktu – noty koleino 4, 5 i 6 otrzymały po 21, 39 i 33 %. Co ważne, w tym przypadku nikt nie dał jej niskich not 1 i 2.

Atrakcyjny wygląd zewnętrzny/design  produktu – 35% ankietowanych przyporządkowało mu najwyższą wagę, a noty 5 i 4 – kolejno 34% i 24%. Użyteczność produktu to kolejny wedle wagi czynnik wyboru artykułów promocyjnych – tutaj notę 5 i 6, dało odpowiednio 35% i 22%, a 4 – 26%.
Najmniej istotnym czynnikiem wedle ankietowanych był serwis – tutaj głosy od 1 do 6 rozłożyły się bardzo równomiernie, dla 6% ankietowanych nie ma on żadnego znaczenia, a najwyższe tylko dla 26%.

Co utrudnia prowadzenie biznesu?

Agencje reklamowe zostały zapytane o to, co jest największą przeszkodą w prowadzeniu firmy. Podobnie jak w poprzednim pytaniu, każdemu z czynników mieli przyporządkować wagę – od najmniej do najbardziej istotnego. Koszty prowadzenia działalności zostały ocenione jako największa przeszkoda w biznesie – aż 45% ankietowanych przyporządkowało jej notę 6, a łącznie aż 82% uznało ją za istotny czynnik dając noty od 4 do 6. Istotnym czynnikiem są także zmiany w regulacjach prawnych – tutaj prawie 70% uznało je za istotne – dając kolejno: 20% dla not 4 i 5 oraz 29% dla „szóstki”. Głosy na kolejne 2 czynniki: zastoje w płatnościach i konkurencja na rynku rozłożyły się bardzo równo – noty od 3 do 6 – zanotowały po ok. 20%.

Czy gadżetówka jest eko?

Śledząc najnowsze trendy branżowe, nie sposób było pominąć pytania o zainteresowanie klientów gadżetami ekologicznymi. 85% ankietowanych odpowiedziało, że takie zapytania ze strony klientów się pojawiają. W skali ważności od 1 do 6 zapytano także, jak ważne dla ankietowanych jest to, czy produkt będzie można w przyszłości wykorzystać ponownie lub bezpiecznie zutylizować? Dla 77% respondentów był to ważny czynnik (noty  od 4 do 6). Mniej niż 10% uznało tę cechę produktu jako mało istotną (noty 1 i 2).

Jak jest i jak będzie?

Przedstawiciele agencji reklamowych zostali również poproszeni o ocenę kondycji rynku, oraz prognozy na najbliższy rok. W obu przypadkach oceny ankietowanych są optymistyczne. Kondycję mijającego roku na bardzo dobrą (6) oceniło prawie 22% ankietowanych, a na piątkę zagłosowało już blisko 40%. Słaby rok (oceny 1-2) przypisało jedynie 2 % ankietowanych. Widmo kryzysu w najbliższych miesiącach zdaje się omijać branżę reklamową. Spowolnienie gospodarcze prognozuje mniej niż 1 procent ankietowanych, stagnację 16%, a pozytywne przewidywania i wzrost rynku (noty 4 i wyżej) - 76%.

Zagraniczne wyniki

Badanie zostało również przeprowadzone wśród zwiedzających z zagranicy. PSP ma międzynarodowy charakter. Odwiedzający przyjechali m. in. z Ukraina Litwy, Łotwy, Estonii, Belgii, Białorusi, Finlandii, Włoch, Słowenii, Niemiec, Rosji, Rumunii, Gruzji oraz Mołdawii.

Źródło: OOH magazine

www.oohmagazine.pl

Dodatkowe informacje:

W badaniu wzięło udział 223 przedstawicieli agencji reklamowych z Polski i 25 zza granicy. Badanie zostało przeprowadzone podczas targów Promo Show Professional metodą pomiaru pośredniego za pomocą ankiety elektronicznej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Launch marki Kellys w Polsce
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764