FORUM

Barwienie szkła po grawerowaniu CO2

Strona 1/2  1 2

SimonZ SimonZ | 2017-01-16 15:36

Witam
Poszukuję sposobu na barwienie szkła po grawerowaniu ploterem CO2

Miniaturka


ktoś, coś ??
Pozdrawiam Szymon

SimonZ
avatar użytkownika
+

Rumia
wiadomości: 6
w Signs.pl od 16.01.2017
IP: 178.36.192.XXX

mza99 mza99 | 2017-01-16 15:58

Będę miał podobne zlecenie niedługo tyle, że tablica z laminatu. Ktoś mi podopowiedział żeby zakleić tablicę taśmą malarską lub zwykłą samoprzylepną. Wygrawerować projekt i później to pomalować sprayem lub farbą. Jak wyschnie ściągnąć taśmę i gotowe. Będę to dopiero testowal, wiec nie wiem jak wyjdzie w praniu.

mza99
brak ikonki
+ + + + + +

WLKP
wiadomości: 762
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 109.173.211.XXX

SimonZ SimonZ | 2017-01-16 16:07

Problem polega na tym, że szkła tak naprawdę nie grawerujesz tylko matowisz punktowo jego powierzchnię, co za tym idzie nie ma możliwości wypełnienia farbą "wgłębienia" jakie powstaje np. po grawerowaniu laminatu. Ale ktoś to przecież zrobił, więc szukam

SimonZ
avatar użytkownika
+

Rumia
wiadomości: 6
w Signs.pl od 16.01.2017
IP: 178.36.192.XXX

Mariianek Mariianek | 2017-01-16 17:07

Sprobuj z ta tasma jak kolega wyzej pisal. Ja mam takie od colopa farby, na szkle słabo, nawet na pleksi efekt nie jest imponujacy trzeba delikatnie czyscic resztki farby zeby nie wymazac wypelnienia, musze sprawdzic jak przy uzyciu tasmy by wyszlo grawerowanie i wypelnienie. Szklo na co2 znakujesz przez papier czy cos? Moim zdaniem slabo wyglada, w porownaniu do graweru mechanicznego z wypelnieniem. Mam zapytania, ale chyba duzo zalezy od gatunku szkla.

Mariianek
brak ikonki
+ +

Pomorskie
wiadomości: 63
w Signs.pl od 13.07.2014
IP: 37.47.234.XXX

JanTajga JanTajga | 2017-01-16 17:56

Tak jak kolega wyżej pisał. Naklejasz papier transportowy i grawerujesz możliwie najgłębiej jak się da. Potem delikatnie przemywasz, żeby nie zedrzeć pozostałego papieru. Możesz gąbeczką delikatnie przesmarować primerem 3M do lakieru. Na to kładziesz jakiegos Golda czy inny kolor (akryl), ale nie za grubo, żeby płaty sie nie robiły. Zdejmujesz papier i już.

JanTajga
avatar użytkownika
+ + + + + + +

Polska
wiadomości: 1230
w Signs.pl od 09.02.2016
IP: 176.115.87.XXX

rafirynda rafirynda | 2017-01-16 19:00

Męczę się z podobnym tematem od dłuższego czasu. Żadna z przetestowanych farb na razie nie sprawdziła się u mnie w 100%, pomimo tego że ja wypełniam wypiaskowane grafiki (wyżłobione). O ile farby olejne (pisaki) i akrylowe w tubkach mało wiele sprawdzają się na szkle nieprzezroczystym (np. butelki od wina) tak na szkle transparentnym widoczne są przebarwienia. Mogę zrobić wyżłobienie na 2-3 mm i wypełnić na równo farbą a i tak po wyschnięciu wyjdą niedomalowane place. Ostatnio testowałem aerograf i specjalne farby ale też nie dały rady. Lakier w sprayu raz na 15 prób wyjdzie zadowalająco ale bez szału. Jedna uwaga odnośnie akryli i maski. Przy oklejaniu lubi poderwać farbę. Przy farbach olejnych ten problem jest prawie niewidoczny.

rafirynda
avatar użytkownika
+ +

Bydgoszcz / Grudziądz / Nowe
wiadomości: 21
w Signs.pl od 11.05.2007
IP: 46.113.133.XXX

dzidziak6 dzidziak6 | 2017-01-16 21:43

Specjalne farby do szkła. Nic innego. Najlepsze są te utrwalane UV. A dalej jak pisali wcześniej.

dzidziak6
avatar użytkownika
+ + + + +

Wielkopolska
wiadomości: 362
w Signs.pl od 01.05.2008
IP: 217.173.4.XXX

SimonZ SimonZ | 2017-01-17 09:24

Bardzo dziękuję za podpowiedzi, będę próbował - dam znać o efektach
Do tej pory nie zabezpieczałem szkła podczas grawerowania żadnym papierem czy taśmą. Graweruję sporo szklanych statuetek i grawerowanie inne niż laserem CO2 nie wchodzi w grę (czas i $) Przyglądając się bliżej zdjęciu może zauważycie bardzo regularna strukturę wypełnienia, dla mnie wygląda to ta jakby szkło było grawerowane przez jakąś taśmę barwiącą lub płyn czy pastę reagujący na temperaturę i utrwalający się na szkle w tym procesie.
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, będę sprawdzał ten wątek co jakiś czas.

Miniaturka

SimonZ
avatar użytkownika
+

Rumia
wiadomości: 6
w Signs.pl od 16.01.2017
IP: 178.36.192.XXX

Mariianek Mariianek | 2017-01-17 11:52

A możesz to zdrapać i jest wtedy grawer? Bo do szkła jest też coś w stylu thermark/cermark czyli pasta która trwale wiąże z metalem, choć ten preparat który służy do szkła podobno nie jest tak efektywny jak w przypadku tego do metali. Tak mówią dystrybutorzy czy nawet podczas akademii laserowych. Niestety jest drogi, a próbek nigdzie nie dostałem. Ten do metali cały czas stosuje i jest ok.

Mariianek
brak ikonki
+ +

Pomorskie
wiadomości: 63
w Signs.pl od 13.07.2014
IP: 83.11.11.XXX

SimonZ SimonZ | 2017-01-17 12:26

Dokładnie tak to wygląda. Znam te pasty i z powodzeniem je stosowałem do czasu kiedy kupiłem fibra Dzięki zaczynam szukać w tym kierunku.

SimonZ
avatar użytkownika
+

Rumia
wiadomości: 6
w Signs.pl od 16.01.2017
IP: 178.36.192.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA

R E K L A M A
 
poniedziałek 11.12.2017, 66 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone