logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Będą nowe tarcze antykryzysowe

  PR 23.10.2020, przeczytano 453 razy

Ministerstwo Rozwoju tworzy właśnie rozwiązania antykryzysowe, tym razem skierowane do najbardziej dotkniętych kryzysem branż - m.in. fitness i weselnej. Ponadto resort pracuje nad tzw. ustawą deregulacyjną, w której mają być uproszczenia ułatwiające prowadzenie działalności - donosi Prawo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/beda-nowe-tarcze-antykryzysowe,388924,artykul.html

Od marca, gdy ogłoszono wiosenny lockdown, zostało w sumie przygotowanych sześć pakietów wsparcia dla firm: pięć tarcz antykryzysowych i tarcza finansowa - przypomina portal. Obecnie rząd pracuje nad dwoma projektami. Pierwszy to kolejna branżowa tarcza antykryzysowa. Jak ustaliło Prawo.pl, pomoc ma być uzależniona od dominującego numeru PKD i poziomu spadku obrotów.

Olga Semeniuk, wiceminister rozwoju, pracy i technologii, zapowiedziała w czwartek, że branże najbardziej poszkodowane w wyniku restrykcji dostaną rządowe wsparcie. Chodzi o branże fitness, ślubną, ale także beauty, eventową i handel. Resort przedstawi swoje propozycje Rządowemu Sztabowi Kryzysowemu na początku przyszłego tygodnia.

Jak ustaliło Prawo.pl, pomoc będzie uzależniona od dominującego kodu PKD, tak jak w przypadku tarczy dla turystyki, zwanej tarczą 5. Wówczas firmy z szeroko rozumianej branży turystycznej apelowały o rozszerzenie listy kodów o firmy organizujące i obsługujące targi, koncerty, konferencje (PKD 63.12Z) czy biura zajmujące się obsługą turystów z zagranicy (PKD 79.12Z), bo one nie „łapały się” na kody wskazane w ustawie.

Przedstawicieli branż niepokoi, że brak dobrego PKD może pozbawić je wsparcia. - W naszej branży działają fotografowie, makijażystki, florystki, organizatorzy wesel, hotele. W efekcie wysłaliśmy do ministerstwa kilkadziesiąt kodów, bo nie ma jednego kodu dla branży ślubnej, a te które są - nie są adekwatne do prowadzonej działalności - wyjaśnia Agnieszka Winnicka, prezes Polskiego Stowarzyszenia Branży Ślubnej.

Z ustaleń Prawo.pl wynika też, że resort rozwoju rozpoczął prace nad tzw. pakietem deregulacyjnym. - Chodzi o ogólne zmiany regulacyjne po to, by w przyszłym roku wspomóc odbicie gospodarki - mówi osoba z otoczenia MR. Według portalu przedsiębiorcy nie mają wątpliwości, że najbardziej potrzebne jest obniżenie podatku VAT.

Źródło: Prawo.pl

www.prawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764