logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Będą pozwy i procesy: TVP sporządziła „pierwszą” listę nazwisk

   22.01.2019, przeczytano 321 razy
ilustracja
fot. Miguel Saavedra/freeimages.com

Kilka dni temu informowaliśmy o groźbach procesów sądowych wystosowanych przez TVP pod adresem osób sugerujących odpowiedzialność tego nadawcy za zamach na prezydenta Pawła Adamowicza. Nie wyciszyło to trwającej w mediach i internecie dyskusji na temat postawy Telewizji Polskiej i jej dziennikarzy. Kilka dni po pogrzebie Adamowicza TVP powróciła do tematu, wskazując w kolejnym komunikacie konkretne nazwiska osób wytypowanych do "pierwszej grupy", wobec której wyciągane będą konsekwencje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/beda-pozwy-i-procesy%3A-tvp-sporzadzila-_pierwsza_-liste-nazwisk,380885,artykul.html

W opublikowanym 21 stycznia komunikacie TVP czytamy:

Od 14 stycznia br. TVP stała się obiektem bezprzykładnego i niespotykanego wcześniej ataku. W przestrzeni publicznej były i są rozpowszechniane nieprawdziwe i zmanipulowane informacje.

Stawiają one nadawcę publicznego nie tylko w skrajnie niekorzystnym świetle, ale czynią z niego narzędzie w trwającym sporze politycznym przypisując mu haniebną, a zarazem nieprawdziwą rolę.

Aby przeciąć falę pomówień i manipulacji TVP czuje się zmuszona do podjęcia zdecydowanych działań. Dlatego przeciwko osobom, które absurdalnie wskazywały na związek przyczynowy pomiędzy treściami publikowanymi na antenach Telewizji Polskiej a śmiercią pana Pawła Adamowicza zostanie skierowany pozew lub akt oskarżenia w trybie kk. W pierwszej grupie takich osób są między innymi Krzysztof Skiba, Wojciech Czuchnowski, Adam Bodnar i Wojciech Sadurski.

Działania podjęte przez Telewizję Polską mają na celu ochronę jej dobrego imienia i walkę z nienawistną falą kłamstw i pomówień.

Oliwy do ognia dyskusji na temat postawy i standardów etycznych obowiązujących w TVP dolała już sama relacja z pogrzebu prezydenta Adamowicza. TVP zarzucono "cenzurowanie" obrazu i przełączanie jego źródła gdy tylko w kadrze pojawiały się osoby nie cieszące się sympatią władzy, takie jak Donald Tusk. Krytykę wzbudziła także wypowiedź Adriana Klarenbacha w programie "Woronicza 17". Rozpoczynając dyskusję na temat zabójstwa Adamowicza, dziennikarz TVP stwierdził na antenie: "Mówiąc o śmierci, mówimy też o życiu. Co niektórzy by powiedzieli, że jakie życie, taka śmierć. Jaka śmierć, takie życie - być może to jest odważna teza" - za co później przeprosił wyjaśniając: "Paweł Adamowicz żył szybko z ludźmi i odszedł z ludźmi. To chciałem powiedzieć.".

Niezależnie od działań władz TVP, własną inicjatywę podjął Michał Rachoń, informując o złożeniu prywatnego aktu oskarżenia przeciwko Krzysztofowi Skibie, liderowi zespołu Big Cyc. "Skiba" odniósł się na Facebooku do śmierci Pawła Adamowicza oceniając, że "Napastliwi >reporterzy< tacy jak pan Sitek czy Rachoń spuszczeni ze smyczy przez Kurskiego są moralnie odpowiedzialni za ten polityczny mord".

Sam Rachoń został zawieszony przez TAI po emisji w programie "Minęła 20" animacji Barbary Pieli wymierzonej w Jerzego Owsiaka, w której użyto jako rekwizytu banknotu z gwiazdą Dawida i podobizną prezydenta Lecha Kaczyńskiego. O zbadanie tej sprawy i podjęcie odpowiednich działań zwrócił się do KRRiT Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar, którego nazwisko znalazło się obok "Skiby" na liście TVP obejmującej "pierwszą grupę" osób wytypowanych do skierowania pozwów lub aktów oskarżenia.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVP Wilno – nowy kanał Telewizji Polskiej dla Polaków na Litwie
21 marca Telewizja Polska i Ministerstwo Spraw Zagranicznych podpisały porozumienie w sprawie utworzenia, współfinansowania i dystrybucji kanału TVP Wilno, kierowanego do Polaków i tworzonego przez Polaków mieszkających na Litwie. Prace nad nową anteną trwają od roku.
Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje 2018 rok
2018 rok zakończył się dla Grupy Cyfrowy Polsat bardzo dobrymi wynikami finansowymi oraz operacyjnymi. Grupa osiągnęła założone cele i umocniła swoją pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej – świadczy blisko 14,3 mln usług kontraktowych, a dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay odnotowała kolejne...
Sport.pl z nowym programem o Formule 1
„F1 Sport” to nowy format wideo serwisu Sport.pl, w którym Michał Gąsiorowski i Piotr Majchrzak podsumują zmagania kierowców w Grand Prix Formuły 1. Nowe odcinki fani wyścigów będą mogli oglądać co dwa tygodnie – we wtorki po każdym weekendzie Grand Prix od godz. 12:00 na Sport.pl.
EKES: Konieczne przeciwdziałanie rosyjskiej dezinformacji
Mając na uwadze wybory, konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań w celu ochrony UE, jej instytucji i obywateli przed dezinformacją – podkreślił Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny (EKES), unijny organ doradczy.
„Gazeta Wyborcza” w międzynarodowym projekcie „Europe Talks
W poniedziałek 18 marca br. „Gazeta Wyborcza” uruchomiła platformę „Europe Talks” łączącą ludzi o różnych poglądach politycznych z całej Europy. To wspólny projekt polskiego dziennika oraz 15 innych europejskich redakcji medialnych, który ma umożliwić debatę wielu środowisk przed zbliżającymi się wyborami do Parlamentu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764