logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bee Saving Paper - papier, który ratuje pszczoły

  PR 15.03.2018, przeczytano 2984 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Saatchi & Saatchi IS opracowała, wyprodukowała i – razem z organizacją Miejskie Pszczoły – promuje „Bee Saving Paper”, pierwszy na świecie papier, który ratuje pszczoły dając im zastrzyk energii. Produkt przeszedł pozytywnie fazę testów i teraz otwiera się na świat i zastosowanie w wielu branżach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bee-saving-paper---papier%2C-ktory-ratuje-pszczoly,35810,artykul.html

Ponad 150 mld euro w skali świata i blisko 1,8 mld euro w samej Polsce – tyle jest warta praca wykonywana przez pszczoły w ciągu zaledwie jednego roku. Bez pracy tych owadów wiele segmentów gospodarki mogłoby się załamać. Szacuje się bowiem, że nawet 90% wszystkich roślin istnieje i rozmnaża się dzięki pszczołom i innym zapylaczom. Niestety owadów tych ubywa na całym świecie. W naszym kraju aż 222 z 469 gatunków znajduje się na czerwonej liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce. Głównym problemem jest stosowanie pestycydów i rozwój przemysłu, przez co pszczoły w celu odnalezienia miododajnych roślin muszą pokonywać dłuższe dystanse. Wiele z nich traci energię i upada na ziemię, bezsilnie czekając na śmierć.

„Bee saving paper” pomaga osłabionym długimi podróżami pszczołom na dwa sposoby. Po pierwsze, specjalna, nielepiąca papieru forma glukozy daje owadom po zjedzeniu zastrzyk energii, by mogły lecieć dalej. Po drugie, zawiera w sobie nasiona Lacy Phacelia – jednej z ulubionych roślin pszczół – i dzięki temu, że papier jest biodegradowalny, za rok może wyrosnąć z niego miododajna roślina, która będzie funkcjonować jako przystanek w długich podróżach.

ilustracjastrzałka

Dodatkowo papier jest pokryty ekologiczną farbą UV, która dzięki nadrukowanym specjalnym wzorom zwabia pszczoły. Skład, forma i design papieru sprawiają, że jest on nie tylko przyjazny środowisku i pomaga pszczołom, ale też może mieć wiele zastosowań komercyjnych.

- Mamy nadzieję, że wyprodukowaliśmy pierwszy papier, z którego dumna byłaby nawet Matka Natura. Obecnie nasza praca skupia się na poszukiwaniu przez stronę beesavingpaper.com partnerów, którym, tak jak nam, zależy na przyszłości pszczół. Wiemy, że Bee Saving Paper może nie rozwiązać globalnego problemu, ale liczymy, że przynajmniej uświadomi ludziom, jak ważne są pszczoły –
mówią jednym głosem Tomasz Bujok i Anna Gadecka, senior copywriterzy Saatchi & Saatchi IS, współodpowiedzialni za projekt.

Źródło: Saatchi & Saatchi IS

www.saatchi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764