logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Behavia - sieć reklamy internetowej typu Audience Network rozpoczyna działalność

  PR 21.12.2008, przeczytano 1232 razy

Ruszyła behavia - jedyna w Polsce i jedna z pierwszych w Europie sieć typu Audience Network. Reklamodawcy wykupują tu ‘konkretnych użytkowników’, którym wyemitowana zostanie kampania, niezależnie od witryny, na której internauci aktualnie przebywają. Dyrektorem sieci został Grzegorz Sławatyński.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/behavia---siec-reklamy-internetowej-typu-audience-network-rozpoczyna-dzialalnosc,8278,artykul.html

„Chcemy zrewolucjonizować sposób zakupu kampanii reklamowych w Internecie. Obowiązujący dotąd model CPM, zakładający sprzedaż według liczby odsłon, w praktyce oznacza wyświetlanie reklam wszystkim użytkownikom danej strony, niezależnie od ich charakterystyki. Tym samym część odsłon trafia do internautów nie odpowiadających grupie celowej kampanii“ – mówi Grzegorz Sławatyński kierujący siecią behavia. „Targetowanie Behawioralne pozwala temu przeciwdziałać poprzez emisję kampanii wyłącznie internautom o wskazanym przez reklamodawcę profilu, niezależnie od strony, na której aktualnie przebywają” – dodaje.

Dzięki temu, iż reklama emitowana jest internautom o konkretnych cechach i zainteresowaniach, istnieje możliwość dopasowania jej treści do oczekiwań odbiorców. Dla właściciela strony oznacza to wzrost zaufania użytkowników w stosunku do serwisu. Reklamodawcy natomiast zyskują możliwość redukcji tzw. „pustych” kontaktów z reklamą, co wpływa na wzrost efektywności kampanii.

Dostawcą technologii wykorzystywanej przez sieć behavia jest niemiecka firma nugg.ad. System pozwala na targetowanie reklamy według pogłębionych profili behawioralnych internautów, które tworzone są zarówno w oparciu o odwiedzane strony, jak i na podstawie danych społeczno-demograficznych, a także zainteresowań produktowych i stylu życia internauty. Kryteria targetowania reklam stają się bardziej elastyczne i umożliwiają precyzyjne zdefiniowanie grupy celowej.

Obecnie w ofercie behavii znajduje się 17 profili internautów, m.in. Podróżnicy, Business woman czy Domowi styliści. Reklamodawcy mogą także samodzielnie definiować profil odbiorcy na potrzeby poszczególnych kampanii.

„Naszym celem jest wzbudzenie zainteresowania reklamodawców wobec targetowania behawioralnego. Wraz z rozwojem sieci planujemy rozbudowywać i dostosowywać ofertę do potrzeb Klientów” – mówi Grzegorz Sławatyński. „Jesteśmy także zainteresowani podjęciem współpracy z wydawcami chcącymi udostępniać powierzchnię reklamową pod kampanie wykorzystujące targetowanie behawioralne” – dodaje.

Behavia oferuje powierzchnię reklamową na ponad 650 serwisach. Miesięczny zasięg behavii wynosi ponad 12 mln internautów (Megapanel PBI/Gemius, 2008.09).


Behavia to jedyna w Polsce sieć reklamy internetowej typu Audience Network, a więc oferująca emisję kampanii internautom o wskazanych przez reklamodawcę cechach, bez względu na odwiedzane przez nich witryny. Behavia współpracuje z ponad 650 witrynami (m.in. na Grono.net, Kobiety.pl, Rzeczpospolita.pl, eGospodarka.pl, GazetaPrawna.pl, CKM.pl, AOL.pl, Gry-OnLine.pl, Wizaz.pl, JoeMonster.org, MTV.pl, Viva-tv.pl, Fotosik.pl, SMS.pl, Pino.pl) o łącznym zasięgu ponad 12 mln użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius, 2008.09).

Wykorzystywane przez nas Predykcyjne Targetowanie Behawioralne firmy nugg.ad umożliwia prognozowanie danych demograficznych i profili zainteresowań poszczególnych użytkowników. System emituje daną kampanię wyłącznie internautom spełniającym określone kryteria. Dzięki temu otrzymują oni reklamę dopasowaną do ich oczekiwań, reklamodawcy natomiast ograniczają straty ponoszone w przypadku ‘pustych’ kontaktów z reklamą.

Behavia funkcjonuje w ramach polskiego oddziału ARBOinteractive AG – europejskiej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach marketingowych w Internecie i nowych mediach. ARBOinteractive Polska obejmuje także sieć reklamy internetowej ARBOnetwork, sieć tematyczną BizOn media, oferującą reklamę online skierowaną do grupy ‘biznes’, brokera SEM/SEO – LogicSearch oraz agencję interaktywną AdKing.

Źródło: ARBOinteractive Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764