logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Bez drukowania w chmurze zapomnij o szybkiej cyfrowej transformacji

  PR 29.09.2020, przeczytano 601 razy
ilustracjastrzałka

Z międzynarodowego badania IDC, wynika, że zaledwie 4 proc. firm przeprowadziło kompletną transformację cyfrową w swoich strukturach. 46%z nich wciąż znajduje się na etapie rozpoczęcia procesu cyfryzacji. 60% badanych przedsiębiorstw przekroczyło już założony na ten cel budżet, a 54% firm ma problemy z integracją urządzeń, co skutkuje opóźnieniami w realizacji projektów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bez-drukowania-w-chmurze-zapomnij-o-szybkiej-cyfrowej-transformacji,388589,artykul.html

Badanie również wykazało, że przestarzałe podejście do drukowania jest istotną przeszkodą w cyfrowej transformacji i mimo, że trzy na pięć przedsiębiorstw zdaje sobie z tego sprawę, mniej niż połowa inwestuje w przeniesienie druku do chmury i w Internet rzeczy (IoT).

Lexmark zlecił globalnej firmie analitycznej IDC badanie rynku, z którego wynika, że przestarzałe podejście do drukowania jest przeszkodą w cyfrowej transformacji. Choć przedsiębiorstwa zdają sobie z tego sprawę, to niewiele z nich traktuje inwestycje w tym obszarze jako priorytet. Z tego powodu niepotrzebnie hamowane są strategiczne projekty IT. Z badań wynika, że ponad połowa zadań i prac biurowych wymaga drukowania. Niestety wielu przedsiębiorców ignoruje możliwość przeniesienia infrastruktury drukowania do chmury.

Biała księga IDC (ang. IDC White Paper), czyli raport z badania nosi tytuł: "Nowe podejście do drukowania: wykorzystuj „chmurę” i „Internet rzeczy” dla przyspieszenia swojej strategii cyfryzacji". Wcześniej opublikowany "Światowy przewodnik IDC po wydatkach na transformację cyfrową" przewiduje, że wydatki na technologię transformacji cyfrowej wyniosą 1,3 bln dolarów, co oznacza wzrost o 10,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając pięcioletnią złożoną roczną stopę wzrostu wynoszącą 16,7% w latach 2017–2022. Kierownictwo przedsiębiorstw zaczyna zdawać sobie sprawę, że transformacja cyfrowa nie jest szybkim rozwiązaniem, ale raczej inwestycją długoterminową.

- To badanie pokazuje, jak ważne jest, żeby zrozumieć, że infrastruktura dla druku w chmurze jest obecnie kluczową sprawą w obszarze IT - mówi Grzegorz Najda, Dyrektor Zarządzający Lexmark Central Europe. - Najważniejsze firmy we wszystkich sektorach są pod presją, żeby przestawić się na model cyfrowy. Pandemia obnażyła luki i słabości w infrastrukturze IT i teraz wiele przedsiębiorstw ma kłopoty, bo zapomina o tym, żeby zabrać druk w swoją podróż szlakiem cyfrowej transformacji - dodaje.

Wyzwania transformacji

Prawie połowa respondentów przyznaje, że — tworząc nową infrastrukturę — ma problemy z integracją istniejących urządzeń i procesów biznesowych. 60 proc. przekroczyło budżety na transformację, a 54 proc. ma opóźnienia w realizacji projektów.

Choć liczba drukowanych dokumentów maleje, ponieważ wiele organizacji preferuje cyfrowe podejście do zarządzania dokumentacją, to wciąż ponad połowa prac i procesów biznesowych wymaga drukowania na papierze — tak wynika z badań. Z tego powodu w dającej się przewidzieć przyszłości zapewnienie możliwości drukowania pozostaje w branży IT kluczowe i niezbędnie potrzebne.

Problem z Drukowaniem

Trudności w zarządzaniu infrastrukturą IT są powszechne, a jeśli chodzi o przestarzałe metody drukowania, to najczęściej powtarzane są następujące obawy:

  • zapewnienie bezpieczeństwa urządzeń i procesów w drukowaniu (81%)
  • obciążenie działów IT związane z drukowaniem (81%)
  • zarządzanie zasobami magazynowymi (81%), mało przejrzyste wydatki (80%)
  • przestarzała technologia i problemy z update'm lub wymianą starych drukarek (79%)

Szukając prostych rozwiązań

IDC uważa, że nadszedł czas, żeby organizacje zaczęły podchodzić do drukowania w sposób strategiczny - trzeba o nim myśleć w szerszym kontekście migracji do chmury i nowego obiegu dokumentów. Liderzy z branży IT dość zgodnie preferują drukowanie w elastycznym modelu as-a-service (tzn. płacąc za konkretne zamówione zadania) od inwestowania w sprzęt (70 proc. do 22 proc.). Aż 94 proc. z nich zgadza się, że Internet rzeczy (IoT) może usprawnić zarządzanie sprzętem do drukowania. Dostarczanie wydruku jako produktu w modelu as-a-service zwiększa elastyczność, upraszcza zarządzanie IT, a jednocześnie poprawia poziom satysfakcji klientów. Z kolei oferowanie usług drukowania w chmurze w formule as-a-service daje dostęp do nowoczesnej i bezpiecznej technologii druku, co może stać się podstawą do przyszłych inicjatyw transformacji cyfrowej.

Źródło: Lexmark

Dodatkowe informacje:

Dodatkowe informacje: Badanie zostało przeprowadzone między marcem i kwietniem 2020 r., obejmowało 1511 ankiet internetowych w trzech głównych regionach i siedmiu krajach: Kanadzie, USA, Brazylii, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa Akomex dołącza do globalnej kampanii „Tydzień lasów FSC”
Spółki z Grupy Akomex dołączają do szerokiego grona firm biorących udział w globalnej akcji „Tydzień lasów FSC”, podkreślającej korzyści zrównoważonej gospodarki leśnej. Działanie ma na celu zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na to, w jaki sposób odpowiedzialna gospodarka leśna przyczynia się do ochrony...
Nikon prezentuje obiektyw Nikkor Z 135mm f/1.8s Plena
Firma Nikon wchodzi na nowy poziom optycznej doskonałości obiektywów serii S, wprowadzając obiektyw NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena. Ten najwyższej klasy pełnoklatkowy średni teleobiektyw zapewni perfekcyjną jakość efektu bokeh – zarówno na zdjęciach, jak i w filmach. Obiektyw sprawdzi się w fotografii artystycznej, portretowej, modowej czy przyrodniczej.
Onesano inauguruje kampanię TV i digitalową
Producent naturalnych suplementów diety, onesano rusza z kampanią telewizyjną i digitalową, która potrwa do 29 października br. Nowe produkty w portfolio marki będą reklamowane w kluczowych kanałach lifestyle’owych z uwzględnieniem stacji tematycznych. Bannery sponsorskie zostaną również wykorzystane w kampanii online.
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Kampania programmatic DOOH realizowana na platformie Display & Video 360
„NAJbliżej do formy” – pod takim hasłem, na ekranach należących do Clear Channel Poland, realizowana jest we wrześniu kampania promująca kluby fitness należące do Benefit Systems –  Zdrofit, Fabryka Formy, Fit Fabric i Fitness Academy. Kampania została zakupiona w kanale programmatic Digital Out Of Home i po raz pierwszy na rynku polskim realizowana jest...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764