logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bezpieczeństwu Transportu Drogowego - pokaz na lotnisku Bemowo

  PR 20.03.2008, przeczytano 1471 razy
ilustracjastrzałka

W czwartek, 13 marca 2008 na lotnisku Bemowo w Warszawie odbył się pokaz prasowy poświęcony Bezpieczeństwu Transportu Drogowego - impreza zorganizowana przez 3M Poland, Mercedes-Benz Polska i Daimler Fleet Management Polska na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego, w kontekście rosnącego natężenia ruchu pojazdów ciężkich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczenstwu-transportu-drogowego---pokaz-na-lotnisku-bemowo,6999,artykul.html

W 2006 r. samochody ciężarowe uczestniczyły w 7340 wypadkach, w których zginęło 1408 osób, a 9403 zostało rannych. Kolizje z udziałem tych pojazdów są często tragiczne w skutkach, a co piąty wypadek z udziałem ciężarówki przynosi ofiarę śmiertelną, spośród których 17% to kierowcy i pasażerowie samochodów ciężarowych. Dlatego szczególnie ważne są wszelkie działania aktywnie przeciwdziałające wypadkom, takie jak aktywne systemy bezpieczeństwa w samochodach ciężarowych czy odblaskowe oznakowanie konturowe. Jednakże bierne systemy, które zmniejszają skutki kolizji, gdy już do niej dojdzie, również są w stanie uratować niejedno życie.

Dla firm 3M Poland, Mercedes-Benz i Daimler Fleet Management Polska bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg jest absolutnym priorytetem. Dnia 13 marca 2008 r. firmy te postanowiły zaprezentować swoje osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa samochodów ciężarowych podczas pokazu promującego bezpieczny transport drogowy. Wszystkie firmy są członkami założycielami Partnerstwa Dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Bardziej widoczne samochody ciężarowe
Firma 3M Poland przygotowała pokaz taśm odblaskowych służących oznakowaniu konturów pojazdów ciężarowych, podczas którego można było zobaczyć różnicę pomiędzy ciągnikiem z naczepą oznakowaną taśmą konturową a zestawem nieoznakowanym. W pokazie konturówek wykorzystano dwie naczepy: jedną wyposażoną w grafikę nieodblaskową i taśmę konturową w kolorze żółtym oraz drugą posiadającą grafikę odblaskową w pełnym oznakowaniu konturowym koloru białego.

Podczas pokazu można było przekonać się, jak zwiększa się widoczność samochodu ciężarowego, który oznakowany jest odblaskowymi taśmami konturowymi. Tak oznakowany pojazd zauważalny jest już z odległości 1000 m. Jego lepsza widoczność skraca również czas reakcji innych kierowców w sytuacji zagrożenia nawet dziesięciokrotnie. Ponadto odblaskowe kontury gwarantują widoczność pojazdu zaparkowanego na poboczu lub włączającego się do ruchu.

Dzięki stosowaniu oznakowania konturowego na samochodach ciężarowych, niebezpieczeństwo wystąpienia wypadku z udziałem pojazdów ciężkich zmniejsza się nawet kilkadziesiąt procent, co potwierdzają liczne testy i badania, m. in. badanie wykonane przez Politechnikę w Darmstadt na zlecenie rządu Niemiec. Oznakowanie samochodów i naczep konturową taśmą odblaskową zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, a przede wszystkim kierowców i pasażerów samochodów osobowych, którzy stanowią 50% ofiar wypadków z udziałem samochodów ciężarowych.

Naczepy do pokazu zapewniła firma przewozowa Krzysztofa Polaka z Piaseczna, a grafikę odblaskową wykonała firma Polska Grafika Samochodowa.
Więcej informacji na temat regulacji prawnych oraz wyników badań i opinii ekspertów na temat oznakowania konturowego można znaleźć w serwisie internetowym akcji poświęconej bezpiecznemu transportowi drogowemu www.konturowka.pl. Strona ta została objęta oficjalnym patronatem honorowym KRBRD oraz ITS, a firmy 3M oraz Mercedes-Benz są jej partnerami wspierającymi.

Drugi z organizatorów pokazu, firma Mercedes-Benz Polska zademonstrowała zaawansowane systemy bezpieczeństwa samochodów ciężarowych - rewolucyjny system hamowania awaryjnego Active Brake Assist, asystent pasa ruchu Telligent oraz system stabilizacji toru jazdy Telligent.

Firma Daimler Fleet Management podczas konferencji towarzyszącej pokazowi przedstawiła prezentację na temat swojej oferty wynajmu długoterminowego oraz działalności w zakresie bezpieczeństwa wśród użytkowników samochodów firmowych. Firma od 3 lat jest partnerem programu „Fleet Safety. Bezpieczne Auto Firmowe”.

Źródło: 3M

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764