logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bezpieczeństwu Transportu Drogowego - pokaz na lotnisku Bemowo

  PR 20.03.2008, przeczytano 1381 razy
ilustracjastrzałka

W czwartek, 13 marca 2008 na lotnisku Bemowo w Warszawie odbył się pokaz prasowy poświęcony Bezpieczeństwu Transportu Drogowego - impreza zorganizowana przez 3M Poland, Mercedes-Benz Polska i Daimler Fleet Management Polska na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego, w kontekście rosnącego natężenia ruchu pojazdów ciężkich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczenstwu-transportu-drogowego---pokaz-na-lotnisku-bemowo,6999,artykul.html

W 2006 r. samochody ciężarowe uczestniczyły w 7340 wypadkach, w których zginęło 1408 osób, a 9403 zostało rannych. Kolizje z udziałem tych pojazdów są często tragiczne w skutkach, a co piąty wypadek z udziałem ciężarówki przynosi ofiarę śmiertelną, spośród których 17% to kierowcy i pasażerowie samochodów ciężarowych. Dlatego szczególnie ważne są wszelkie działania aktywnie przeciwdziałające wypadkom, takie jak aktywne systemy bezpieczeństwa w samochodach ciężarowych czy odblaskowe oznakowanie konturowe. Jednakże bierne systemy, które zmniejszają skutki kolizji, gdy już do niej dojdzie, również są w stanie uratować niejedno życie.

Dla firm 3M Poland, Mercedes-Benz i Daimler Fleet Management Polska bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg jest absolutnym priorytetem. Dnia 13 marca 2008 r. firmy te postanowiły zaprezentować swoje osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa samochodów ciężarowych podczas pokazu promującego bezpieczny transport drogowy. Wszystkie firmy są członkami założycielami Partnerstwa Dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Bardziej widoczne samochody ciężarowe
Firma 3M Poland przygotowała pokaz taśm odblaskowych służących oznakowaniu konturów pojazdów ciężarowych, podczas którego można było zobaczyć różnicę pomiędzy ciągnikiem z naczepą oznakowaną taśmą konturową a zestawem nieoznakowanym. W pokazie konturówek wykorzystano dwie naczepy: jedną wyposażoną w grafikę nieodblaskową i taśmę konturową w kolorze żółtym oraz drugą posiadającą grafikę odblaskową w pełnym oznakowaniu konturowym koloru białego.

Podczas pokazu można było przekonać się, jak zwiększa się widoczność samochodu ciężarowego, który oznakowany jest odblaskowymi taśmami konturowymi. Tak oznakowany pojazd zauważalny jest już z odległości 1000 m. Jego lepsza widoczność skraca również czas reakcji innych kierowców w sytuacji zagrożenia nawet dziesięciokrotnie. Ponadto odblaskowe kontury gwarantują widoczność pojazdu zaparkowanego na poboczu lub włączającego się do ruchu.

Dzięki stosowaniu oznakowania konturowego na samochodach ciężarowych, niebezpieczeństwo wystąpienia wypadku z udziałem pojazdów ciężkich zmniejsza się nawet kilkadziesiąt procent, co potwierdzają liczne testy i badania, m. in. badanie wykonane przez Politechnikę w Darmstadt na zlecenie rządu Niemiec. Oznakowanie samochodów i naczep konturową taśmą odblaskową zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, a przede wszystkim kierowców i pasażerów samochodów osobowych, którzy stanowią 50% ofiar wypadków z udziałem samochodów ciężarowych.

Naczepy do pokazu zapewniła firma przewozowa Krzysztofa Polaka z Piaseczna, a grafikę odblaskową wykonała firma Polska Grafika Samochodowa.
Więcej informacji na temat regulacji prawnych oraz wyników badań i opinii ekspertów na temat oznakowania konturowego można znaleźć w serwisie internetowym akcji poświęconej bezpiecznemu transportowi drogowemu www.konturowka.pl. Strona ta została objęta oficjalnym patronatem honorowym KRBRD oraz ITS, a firmy 3M oraz Mercedes-Benz są jej partnerami wspierającymi.

Drugi z organizatorów pokazu, firma Mercedes-Benz Polska zademonstrowała zaawansowane systemy bezpieczeństwa samochodów ciężarowych - rewolucyjny system hamowania awaryjnego Active Brake Assist, asystent pasa ruchu Telligent oraz system stabilizacji toru jazdy Telligent.

Firma Daimler Fleet Management podczas konferencji towarzyszącej pokazowi przedstawiła prezentację na temat swojej oferty wynajmu długoterminowego oraz działalności w zakresie bezpieczeństwa wśród użytkowników samochodów firmowych. Firma od 3 lat jest partnerem programu „Fleet Safety. Bezpieczne Auto Firmowe”.

Źródło: 3M

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak cięcie laserowe przyczynia się do zrównoważonego i wydajnego przebiegu pracy?
Plotery laserowe serii L firmy Summa są wyposażone w wiele funkcji, które zwiększają wydajność i przyczyniają się do odpowiedzialnego wykorzystania materiałów. Również łatwość obsługi, dokładność, bezpieczeństwo i wydajność są charakterystyczne dla funkcjonowania maszyn. Obejmuje to także skuteczne osadzanie dla efektywnego wykorzystania tkanin.
Adidas Originals Forum stworzone dla tych, którzy z otwartych umysłów uczynili sposób na życie
adidas Originals na nowo zaprojektował kultową sylwetkę buta Forum, tym razem w hołdzie współczesnym twórcom kultury, którzy definiują styl jutra. Marka zachęca nowe pokolenie do przyjęcia otwartej postawy oraz do tego, by nie bać się eksperymentować z tym, co nowe.
Wystartowała kampania Bic Kids Dla Twojego Małego Artysty
Każde dziecko jest Małym Artystą, a każdy jego rysunek małym dziełem sztuki – to założenie tegorocznej komunikacji marki BIC Kids w okresie powrotu do szkoły. W ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Dla Twojego Małego Artysty!”, która potrwa od połowy lipca do września br., marka koncentruje się na przekazie, że rysowanie jest fantastyczną...
Urządzenie holograficzne oparte na 5G umożliwia pełną projekcję drugiej osoby i komunikację w czasie rzeczywistym
Już wkrótce portale do komunikacji mogą stracić rację bytu. Nową rzeczywistością staje się technologia holograficzna, która umożliwia ludziom z różnych miejsc zaaranżowanie prawdziwej rozmowy, tak jakby stali tuż obok siebie. Firma Newtonlab Space opracowała pierwsze na świecie urządzenia holograficzne wykorzystujące technologię 5G. Portl może...
Łukasiewicz ogłosił przetarg nieograniczony na realizację kampanii wizerunkowej. Celem planowanej komunikacji jest wzmocnienie rozpoznawalności Sieci Badawczej Łukasiewicz jako miejsca oferującego przedsiębiorcom skuteczną formułę na wypracowanie  innowacyjnych rozwiązań wspierających ich biznes. Planowany budżet kampanii to 800 tys. zł brutto.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764