logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bezpieczna Autostrada: kampania społeczna Compensy i Centrum BRD

  PR 19.09.2018, przeczytano 630 razy
ilustracja

Zakończyła się seria letnich eventów edukacyjnych prowadzonych w ramach kampanii Bezpieczna Autostrada. Celem 21 spotkań z kierowcami było szerzenie wiedzy na temat prawidłowego poruszania się po autostradach oraz zasad udzielania pierwszej pomocy. Kampania organizowana przez Compensę i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi (CBRD) będzie trwała do końcu roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczna-autostrada%3A-kampania-spoleczna-compensy-i-centrum-brd,379383,artykul.html

Od długiego weekendu majowego do ostatniego dnia wakacji szkolnych organizatorzy Bezpiecznej Autostrady odbyli 21 spotkań z kierowcami w strefach bezpieczeństwa specjalnie zbudowanych na tę okazję na autostradach A1, A2 i A4. W wydarzeniach trwających łącznie 180 godzin wzięło udział blisko 10 tys. osób, w tym ponad 2 tys. dzieci. Rozdano im 30 tys. materiałów edukacyjnych. Dzieci otrzymały też ok. 7,5 tys. odblasków.

- Chcieliśmy prowadzić akcję na szeroką skalę i to nam się bez wątpienia udało. Liczymy, że efektem naszego działania będzie poprawa bezpieczeństwa na polskich autostradach, bo obecna sytuacja jest po prostu zła. Kierowcy często nie znają lub nie chcą stosować się do podstawowych zasad jazdy po tego rodzaju drogach. Jeżdżą za szybko, nie zachowują bezpiecznej odległości, nieumiejętnie korzystają z prawego i lewego pasa, nieprawidłowo włączają się do ruchu… Lista jest długa, co prowadzi do wniosku, że systematyczna praca nad „autostradową świadomością” ma sens – mówi Karolina Tworzydło, dyrektor Biura Marketingu i PR z Compensy.

Potwierdzają to dane. Z szacunków CBRD w Łodzi wynika, że nawet 80% kierowców ma problem ze znajomością zasad jazdy po autostradach. A NIK ocenia, że liczba wypadków na każdy 1 tys. kilometrów dróg szybkiego ruchu jest aż 5-krotnie większa niż na drogach innych rodzajów.

- Przypominaliśmy o tym kierowcom i mamy nadzieję, że te informacje wpłyną na styl ich jazdy. Oprócz tego skupialiśmy się na kwestii ratownictwa medycznego. Uczulaliśmy użytkowników dróg na konieczność sprawnego tworzenia korytarzy życia, a także prowadziliśmy szkolenia z pierwszej pomocy. I muszę powiedzieć, że ta część naszych aktywności cieszyła się wyjątkowo dużą popularnością – dodaje Tomasz Zagajewski z CBRD w Łodzi.

Podczas letnich akcji rozdano prawie 5 tys. sakiewek życia. Poza tym zabandażowanych zostało 500 fikcyjnych ran, do czego zużyto ok. 5 km bandaży. Uczestnicy 2,5 tys. razy reanimowali dostępne w strefach bezpieczeństwa fantomy. Osoby prowadzące kampanię miały poza tym okazję 5-krotnie w praktyce wykorzystać swoje umiejętności, realnie udzielając pierwszej pomocy potrzebującym.

Koniec letnich eventów nie oznacza końca akcji Bezpieczna Autostrada. W planach organizatorów jest przeprowadzenie do końca 2018 roku kolejnych 6 z 10 przewidzianych przeprowadzonych zostanie łącznie szkoleń dla pracowników autostrad i zlokalizowanych na nich stacjach. Z kolei w długi weekend otwierający listopad na bramkach autostradowych już po raz drugi dystrybuowane będą materiały informacyjne. Podczas pierwszej edycji, która miała miejsce podczas ferii zimowych, rozdano 150 tys. materiałów. W ciągu całej akcji rozdanych zostanie ponad 350 tys. materiałów.

Źródło: Compensa

Dodatkowe informacje:

Bezpieczna Autostrada to prowadzona wspólnie przez Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi i towarzystwo ubezpieczeń Compensa, kampania społeczna, której cel to poprawa bezpieczeństwa na autostradach. Do końca 2018 roku prowadzone będą działania ukierunkowane na edukację kierowców dotyczącą prawidłowych zasad poruszania się po autostradach i promowanie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Wśród zaplanowanych wydarzeń znajdują się m.in. szkolenia dla pracowników autostrad i kierowców, wyposażanie uczestników ruchu drogowego w zestawy pierwszej pomocy, konkursy dla kierowców i dystrybucja niekonwencjonalnych materiałów informacyjnych. Szczegóły dotyczące Bezpiecznej Autostrady znajdują się na stronie: http://bezpiecznaautostrada.pl/.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764