logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bezpieczni na drodze - wystawa plakatu

   31.05.2007, przeczytano 3827 razy
ilustracjastrzałka
Alicja Ozaist i Agnieszka Zaucha, „Ziuuum!” (III miejsce)

„Bezpieczni na drodze” to nazwa akcji społecznej i tytuł wystawy plakatów, otwartej w salach Nowej Galerii Muzeum Plakatu w Wilanowie. Ekspozycja jest podsumowaniem konkursu zorganizowanego przez agencję reklamową Adah Advertising, we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie i Muzeum Plakatu w Wilanowie. Nagrodzone prace prezentowane będą również na 100 billboardach i citylightach w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczni-na-drodze---wystawa-plakatu,5659,artykul.html

W latach 1995-2005 na naszych drogach zginęły 62 tysiące osób. W 2005 roku Polska znalazła się na pierwszym miejscu w Europie, jeśli chodzi o śmiertelny odsetek ofiar wypadków samochodowych. Najczęstszymi przyczynami tragedii są brawura kierowców i zły stan dróg.

Konkurs i akcja społeczna „Bezpieczni na drodze” mają zwrócić uwagę polityków i władz wszelkich szczebli na fatalną sytuację na polskich drogach. Organizatorzy akcji liczą na to, że dobrze zaprojektowane i rozmieszczone w sąsiedztwie ruchliwych arterii plakaty przemówią także do wyobraźni kierowców.

Do udziału w konkursie zaproszeni zostali zarówno artyści indywidualni, jak i studia graficzne czy agencje reklamowe. Wśród autorów dominowali młodzi twórcy, szczególnie studenci wyższych szkół plastycznych.

Na konkurs napłynęło 215 plakatów. Jury w składzie: Waldemar Świerzy, Wiktor Jędrzejec, Franciszek Starowieyski, Mieczysław Wasilewski, Stanisław Wieczorek i Grzegorz Adach reprezentujący organizatorów, nie przyznało pierwszego miejsca.

Na drugim miejscu znaleźli się ex aequo Marta Stawarczyk z Radomia i Eugeniusz Skorwider z Poznania. Trzecie miejsca zdobyły plakaty Barbary Karoliny Kotowskiej z Warszawy oraz wspólne dzieło Alicji Ozaist i Agnieszki Zauchy z Krakowa. Jury wyróżniło także plakaty Krzysztofa L. Nowaka z Wrocławia oraz Filipa Berendta i Macieja Waligóry z Warszawy.

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764