logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bezpłatne spotkanie networkingowe w łódzkim Idea Hub

  PR 18.04.2018, przeczytano 559 razy

W roku 2021 rynek AR/VR (augmented/virtual reality) będzie warty 215 mld dolarów - wynika z prognoz portalu Statista.com. Suma ta jest tym bardziej imponująca, ponieważ jak szacuje Statista.com, na dzień dzisiejszy wynosi ona dopiero 17,8 mld dolarów. Prężnie rozwijająca się w ostatnich czasach technologia VR (Virtual Reality) zastępuje realne środowisko jego symulacją. Tajniki prowadzenia biznesu wykorzystującego tę technologię już w najbliższy czwartek, 19 kwietnia o godzinie 19:00, w łódzkim Idea Hub przybliży Bartosz Gajdziński, właściciel Virtual House.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezplatne-spotkanie-networkingowe-w-lodzkim-idea-hub,36191,artykul.html

W cyfrowej, innej rzeczywistości

Raport VR-owa ewolucja marketingu 2017 przedstawia w jaki sposób działa technologia VR. Publikacja opisuje, że przebywanie w wirtualnym świecie możliwe jest poprzez użycie specjalistycznych gogli, zakrywających całe pole widzenia użytkownika. Rzeczywistość zostaje zastąpiona środowiskiem wygenerowanym komputerowo. Dodatkowe kontrolery i sensory wzmagają iluzję przeniesienie ciała użytkownika do innej, wirtualnej przestrzeni. Przekaz wzmacnia przestrzenny dźwięk 3D, wzmacniający iluzję poruszania się po symulowanym świecie, pozorującym prawdziwą rzeczywistość.

Z kolei Goldman Sachs zakłada, że w przeciągu najbliższych 10 lat Virtual Reality ma szansę wyprzedzić rynek tradycyjnej telewizji. Dlaczego eksperci przewidują aż taką ekspansję technologii VR? Kluczowym elementem technologii VR jest jego immersyjność, zwana zjawiskiem XXI wieku. Polega na „pochłanianiu” ludzi przez wirtualną rzeczywistość poprzez tzw. zanurzenie zmysłów. Wykracza się wówczas poza sferę doznań fizycznych, a wkracza w sferę odczuć psychologicznych. Zjawisko percepcji jest bezpośrednio związane z odbiorem świata zewnętrznego przez mózg, a więc odbiór zależy w pełni od informacji dostarczanych z naszych zmysłów. Wzrok łatwo jest oszukać, to dlatego w kinie 3D odchylamy się na widok zbliżającego się do nas obiektu pozostającego na ekranie. Na tych zjawiskach oparta jest właśnie imersja. Piotr Sitarski, profesor Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego w swojej publikacji pt. „Wstępna charakterystyka rzeczywistości wirtualnej” zaznacza, że podstawą zanurzenia nie jest fizjologiczne złudzenie, ale możliwość działania w innym świecie.

Coraz więcej branż za VR-em

Technologia VR znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach. W branży rozrywkowej, od której właściwie rozpowszechnienie tej technologii się rozpoczęło, jest ona wykorzystywana w grach komputerowych, tworząc rzeczywistość, której nie odda żaden komputer. Pojawiają się również filmy, które można oglądać za pomocą gogli VR w pełnej panoramie. Dzięki temu widz może skupić się na wybranym przez siebie kadrze, a nie tym narzuconym przez reżysera. Kolejnymi dziedzinami, którym wirtualna rzeczywistość stwarza coraz większe możliwości jest medycyna, w której lekarze mają dokładniejszy wgląd w dolegliwości pacjentów, bankowość, która wprowadza wirtualne spotkania z doradcą finansowym, a także inżynieria, podróże, handel nieruchomościami czy marketing.

W obliczu rosnącej popularności technologii VR, przed przedsiębiorcami otwierają się nowe perspektywy, które mogą wykorzystać we wspieraniu rozwoju swoich firm. Już w czwartek, 19 kwietnia o godzinie 19:00, w łódzkim Idea Hub na rynku Manufaktury w ramach spotkania networkingowego, Bartosz Gajdziński ujawni tajniki szybko rozwijającej się branży wirtualnej rzeczywistości oraz odpowie na pytanie – dlaczego jest to szansa dla przedsiębiorców na niestandardowe działania zrzeszające odbiorców wokół marki? Uczestnicy będą mogli również wypróbować działanie sprzętu VR.

Bartosz Gajdziński to pasjonat nowoczesnych technologii, dla którego gry komputerowe – hobby z najmłodszych lat, stały się sposobem na życie. Od kilku lat współprowadzi Virtual House w Łodzi, oferujący nawet 40 różnych wizualizacji w przestrzeni VR.

Wstęp na spotkanie jest bezpłatny, zapisy prowadzone są za pośrednictwem strony www.293055-89.evenea.pl lub drogą mailową – drewnowska[at]ihub.pl.

Źródło: Idea Hub

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Onedaymore nowym klientem Soul &Mind
Agencja Soul & Mind odpowiada za wsparcie strategiczne w działaniach marketingowych firmy, projekty opakowań nowych smaków, opiekę graficzną nad platformami e-commerce w Niemczech i Polsce oraz obsługę profili social media na rynek polski i niemiecki. Współpraca rozpoczęła się w kwietniu 2024 r.
Środkowoeuropejskie geny w kampanii DNA Era
Co jest zapisane w DNA mieszkańca Europy Środkowo-Wschodniej? Do wspólnych cech nawiązuje nowa kampania DNA ERA – firmy oferującej testy, które umożliwiają poznanie szans i ryzyk zdrowotnych, m.in. rozwoju różnych chorób. Na podstawie anonimowej analizy wyników 13 tys. swoich klientów, DNA ERA przedstawiła wspólne genetyczne...
Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764