Od czego rozpocząć budowanie marki? Jak ją potem komunikować? W jaki sposób pomoże w tym myślenie projektowe, czyli tzw. design thinking? Jak skutecznie zarządzać? Już w najbliższy czwartek, 24 maja o godzinie 18:00 w poznańskim Idea Hub Łukasz Stawecki, Brand Manager w Komputronik S.A., przybliży przedsiębiorcom wielokanałowe metody budowania marki w oparciu o strategię marketingową.
Choć najczęściej hasło „marka” przywodzi na myśl jedynie logo oraz hasło reklamowe, jest ona znacznie bardziej złożona. Na markę składają się również elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, określające przedsiębiorstwo. W teorii proces kreowania marki to spełnienie kilku punktów. W rzeczywistości wymaga on jednak nieszablonowego podejścia do potrzeb klientów, zwłaszcza w czasach, gdy rynek przepełniony jest niezliczonymi markami.
Jedną z metod tworzenia marki jest opieranie się o dotychczasowe doświadczenia grupy docelowej, a także badanie jej potrzeb. W procesie tym myślenie projektowe pozwala na odrzucenie sztywnych ram oraz wspiera kreatywne podejście do potrzeb klienta. W jakim celu? Marka zaczyna być odbierana nie tylko jako kolejna nowość na rynku, ale przede wszystkim produkt bądź usługa, która powstała specjalnie z myślą o konkretnych osobach. A stąd już o krok od jej sukcesu.
Stworzenie marki to jednak dopiero początek jej przygody na rynku. Następnym krokiem jest odpowiednia komunikacja. Obecna dostępność tak wielu kanałów stwarza nieskończone możliwości kontaktu z potencjalnym klientem. Jak z niej skorzystać? Już w czwartek, 24 maja o godzinie 18:00 w poznańskim Idea Hub odbędzie się spotkanie, na którym padnie odpowiedź na to oraz inne pytania dotyczące budowania marki od postaw. W roli eksperta wystąpi Łukasz Stawecki, od lat zajmujący się opracowywaniem i wdrażaniem wielokanałowych strategii marketingowych. Obecnie współpracuje z Komputronikiem, gdzie odpowiada za budowę nowej kategorii RTV/AGD. Na co dzień pracuje dla największych marek, dla których przygotowuje działania wspierające sprzedaż (Philips, Samsung, LG, Oral-B, Braun, Saeco, DeLonghi i in.). Nasz prelegent był również liderem wielu projektów marketingowych i strategicznych, w tym o charakterze międzynarodowym (m.in. Bayer, Josera, Pekao S.A., Edenred, Leroy Merlin, Biofarm, IT.integro, ofix.pl, Smurfit Kappa, Winkelmann, Volkswagen Poznań, Herlitz, Limagrain). Na spotkaniu zostaną omówione badania, modele oraz krótkie case studies, będące prezentacją strategii marek na konkretnych przykładach. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, wymagana jest jednak rejestracja za pośrednictwem strony www.293055-95.evenea.pl bądź drogą mailową – garbary[at]ihub.pl.
Źródło: Idea Hub