logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BGK zachęca do transplantacji w akcji „Twoje Tak ma moc”

  PR 18.11.2022, przeczytano 343 razy
ilustracja

Rocznie kilkoro dzieci umiera z powodu braku dawcy. W Polsce na przeszczep serca dziecka czeka się średnio rok i trzy miesiące. Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego poprzez kampanię społeczną ,,Twoje TAK ma moc” pokazuje, że dzięki możliwości pobrania i przeszczepienia narządów, jedno życie może uratować aż osiem innych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bgk-zacheca-do-transplantacji-w-akcji-_twoje-tak-ma-moc_,398038,artykul.html

W ostatnich latach lekarze spotykają się z bardzo niską świadomością społeczną na temat transplantacji, szczególnie dziecięcych. Mamy doskonale wykształconą kadrę oraz najnowocześniejszy sprzęt. Statystyki z ostatnich lat pokazują jednak, że lista osób oczekujących na przeszczep wciąż jest długa, za to liczba dawców maleje. Co istotne, na takie leczenie na ogół dłużej muszą czekać też młodsi pacjenci.

- W całej puli możliwych organów do przeszczepienia, populacja dzieci jest nieporównywalnie mniejsza niż dorosłych. W przypadku starszych dzieci, nastolatków możemy jednak pobrać serce czy płuca do przeszczepu od drobnych osób dorosłych – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr Przybyłowski, p.o. dyrektora naczelnego i dyrektor ds. medycznych Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.

W odpowiedzi na te wyzwania Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego we współpracy ze Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu po raz kolejny przeprowadziła ogólnopolską kampanię „Twoje TAK ma moc!”. Symbolem akcji stał się miś tulący serce. Jego autorem jest  Wojciech Brewka, jeden z najbardziej uznanych malarzy młodej sztuki.  

- W tym roku powtórzyliśmy tę akcję, miś ponownie pojawił się w największych miastach. Z przekazem dotyczącym transplantologii dziecięcej chcemy dotrzeć właściwie do wszystkich Polaków, szczególnie do młodych ludzi, bo to oni niedługo będą rodzicami, to oni budują świadomość swoich rodziców. Planujemy pojawić się na największych festiwalach w Polsce z panelami dyskusyjnymi - mówi Renata Kościelniak, prezes Fundacji BGK.

Kampania ,,Twoje TAK ma moc” dotarła już do niemal 8 mln osób w kilku największych miastach w Polsce.

- Świadomość społeczna dotycząca transplantologii, w szczególności transplantologii dziecięcej, jest niska i dlatego zaangażowaliśmy się w kampanię, która tę kwestię przybliża, pokazuje, jak o niej mówić. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w szerzeniu wiedzy na temat transplantologii, bo to jest kwestia bardzo ważna i daje najmłodszym pacjentom nadzieję na przeżycie – wyjaśnia Tomasz Robaczyński, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.

W zeszłym roku Bank Gospodarstwa Krajowego, poprzez Fundację BGK im. J.K. Steczkowskiego, przekazał prawie 1 mln zł na budowę i wyposażenie oddziału Wrodzonych Wad Serca i Kardiologii Dziecięcej wraz z oddziałem Intensywnej Opieki Kardiologicznej Dziecięcej. Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu jest jednym z najnowocześniejszych szpitali w Europie, a poziom świadczonych usług stawia go w światowej czołówce transplantologii.

Źródło: Bank Gospodarstwa Krajowego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764