24 listopada br. w obecności ekspertów reprezentujących zakupy, marketing i agencje została podpisana Biała Księga Komunikacji Marketingowej.
Podpisy złożyli przedstawiciele organizacji biorących udział w trwającym od dwóch lat Dialogu Branżowym: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML – organizatorów Dialogu, a także IAB Polska – Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, ZFPR – Związku Firm Public Relations, IAA Polska – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, KAE Klubu Agencji Eventowych SAR, SOIT – Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel oraz SBE Stowarzyszenia Branży Eventowej.
Celem Dialogu Branżowego było stworzenie platformy wymiany wiedzy oraz ustalenie najlepszych standardów współpracy i narzędzi przetargowych w ośmiu kategoriach marketingowych (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media), mając na uwadze równość i partnerstwo biznesowe stron oraz najwyższą możliwą efektywność w zakupach marketingowych.
Biała Księga to pierwszy z dziewięciu rozdziałów w postaci uogólnionych wytycznych i rekomendacji na bazie pracy ośmiu grup. Zawiera zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy reklamodawcy z agencją. Organizacje reprezentujące rynek komunikacji marketingowej w Polsce podpisały deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendacji nowych standardów i dobrych praktyk oraz zobowiązały się do ich promocji w środowisku i wśród swoich członków.
Każdy kolejny rozdział dotyczący przetargu na jedną z ośmiu kategorii będzie odnosił się do pierwszego rozdziału wytycznych, a w razie odstępstw od głównych rekomendacji zachowa własne zapisy i specyficzne narzędzia przetargowe. Każdy z publikowanych rozdziałów zawierać będzie wytyczne w formie opisowej oraz narzędzia przetargowe (wzory dokumentów).
W dyskusji nad projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41 ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najbardziej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział 220 uczestników.
Rezultaty dyskusji i ustaleń praktyków biznesu znajdą się w publikowanych rozdziałach na wspólnej platformie.
Kolejne rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane jeszcze w grudniu 2017 r. oraz styczniu i marcu 2018 r.
Organizatorzy:
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
- Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów
Partnerzy:
- Związek Firm Public Relations
- Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
- IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
- Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
- Konfederacja Lewiatan
Partnerzy medialni:
- Media&Marketing Polska
- MeetingPlanner
Źródło: IAB Polska