logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Białystok: Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie reklamy

  PR 08.12.2024, przeczytano 215 razy
ilustracja

20 listopada 2024 r. w Białymstoku odbyła się inauguracja współpracy na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Umowę podpisano w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bialystok%3A-branzowe-centrum-umiejetnosci-w-dziedzinie-reklamy,406773,artykul.html

BCU, finansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach konkursu „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU)”, będzie zaawansowaną technologicznie placówką, która stanie się krajowym liderem w kształceniu przyszłych specjalistów branży reklamowej.

W Polsce obecnie funkcjonuje 270 szkół, w których zawodu technika reklamy uczy się 25 333 uczniów. Powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku ma na celu wsparcie kształcenia zawodowego, rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych ludzi do pracy w dynamicznie zmieniającej się branży reklamowej.

„Rozpoczęcie współpracy partnerskiej na rzecz utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności to ważny krok w kierunku integracji świata edukacji i biznesu. Innowacyjny model kształcenia, jaki oferuje BCU daje wiele możliwości wspierania młodych ludzi w efektywnym zdobywaniu kompetencji niezbędnych na dynamicznym rynku pracy w marketingu. Jestem przekonany, że takie przedsięwzięcia przyczyniają się do budowania wizerunku środowiska cyfrowego jako atrakcyjnego miejsca pracy, który daje nieograniczone pole rozwoju zawodowego. To z kolei doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby branży komunikacji marketingowej, a także działalność naszych organizacji.”– mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Wspólna inicjatywa dla przyszłości reklamy

Umowa partnerska, podpisana przez ZSTiO w Białymstoku, IAB Polska oraz SAR, to symbol nowej jakości w edukacji zawodowej. Dzięki niej młodzież, dorośli oraz nauczyciele z całej Polski zyskają dostęp do innowacyjnych programów nauczania, które obejmują m.in.:

  • naukę najnowszych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych czy reklama cyfrowa,
  • wprowadzenie zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem i ekologią (ESG) do programów szkoleniowych,
  • możliwość korzystania z najnowszego sprzętu oraz metodologii dostosowanych do wymagań branży.

SAR od lat wspiera rozwój kompetencji w sektorze komunikacji marketingowej, dlatego powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku to dla nas naturalne rozszerzenie działań. Dzięki tej współpracy możemy efektywnie wpływać na kształtowanie przyszłych pracowników branży, zapewniając dostęp do nowoczesnych technologii i standardów edukacyjnych, które są fundamentem naszej misji. Ważnym fundamentem działania BCU jest także zaangażowanie doświadczonych praktyków i ekspertów z branży, którzy swoim wsparciem i wiedzą wzbogacą edukację uczestników. Dzięki temu projekt nie tylko odpowiada na potrzeby współczesnego rynku pracy, ale także kształtuje specjalistów zdolnych sprostać wyzwaniom przyszłości.” – mówi Paweł Tyszkiewicz, SAR

O Branżowych Centrach Umiejętności

BCU to innowacyjna jednostka o zasięgu ogólnopolskim, wykraczająca poza dotychczasowe tradycyjne modele kształcenia, szkolenia i doskonalenia zawodowego. Model ten łączy nowoczesne technologie, współpracę z liderami rynku i podejście dostosowane do realnych potrzeb sektora reklamy. BCU opiera swoją działalność na czterech kluczowych obszarach:

  • Edukacja i szkolenia: organizacja kursów, warsztatów i szkoleń dla uczniów, studentów, nauczycieli i przedstawicieli branży.
  • Partnerstwo z biznesem: zacieśnianie współpracy między szkołami, uczelniami a pracodawcami w celu przygotowania absolwentów do wyzwań rynku pracy.
  • Innowacje i rozwój: promowanie nowych technologii, ekologicznych strategii oraz cyfrowych narzędzi w edukacji.
  • Doradztwo i aktywizacja zawodowa: wsparcie w planowaniu kariery i rozwijaniu kompetencji zawodowych młodych ludzi.

„Wdrażanie zaawansowanych projektów edukacyjnych, takich jak Branżowe Centrum Umiejętności, jest jednym z priorytetowych przedsięwzięć nowoczesnego miasta, takiego jak Białystok. To nie tylko inwestycja w rozwój kompetencji zawodowych młodych ludzi, ale także w przyszłość całego regionu – mówi Tomasz Klim, Zastępca Prezydenta Miasta Białegostoku.

„Dzięki partnerstwu z wiodącymi organizacjami branżowymi, jak IAB Polska i SKM SAR, możemy tworzyć innowacyjne rozwiązania edukacyjne, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby dynamicznego rynku reklamy i digital marketingu. To doskonały przykład, jak współpraca między samorządem, biznesem i placówkami oświaty przekłada się na konkretne korzyści dla społeczności lokalnej i krajowej” – dodaje Agnieszka Krokos-Janczyło, Podlaski Kurator Oświaty.

BCU w Białymstoku powstaje w ramach koncepcji centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) i będzie stanowić kluczowy punkt na mapie kształcenia zawodowego w Polsce. W spotkaniu inaugurującym współpracę uczestniczyli: Agnieszka Krokos-Janczyło – Podlaski Kurator Oświaty, przedstawiciele instytucji branżowych: Włodzimierz Schmidt, Robert Wielgo, Ewa Opach z IAB Polska, Paweł Tyszkiewicz, Magdalena Tyszkiewicz i Renata Kwiatkowska-Mroczek z SAR, a także reprezentanci Urzędu Miasta Białystok i ZSTiO: Dorota Toporkiewicz, Ewa Bajdałów, Marta Reńko-Zabrocka, Mariusz Pęza, i Beata Konopka.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Warszawskie kawiarnie coraz częściej korzystają z potencjału neonów LED od Ledon Design, by wyróżnić swoje lokale na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów. Dzięki nowoczesnej technologii i szerokim możliwościom personalizacji, neon na ścianę staje się nie tylko efektownym elementem dekoracyjnym, ale również skutecznym narzędziem...
Agencja kreatywna Amooco nawiązała strategiczną współpracę z marką Tefal, znanym producentem sprzętów domowych i kuchennych. Celem tej kooperacji jest tworzenie efektywnych kampanii marketingowych, które wspierają sprzedaż oraz angażują konsumentów w okresie przedświątecznym.
Piątnica promuje Serki Wiejskie
Od 20 stycznia 2025 roku startuje kampania promująca Serki Wiejskie z Piątnicy w dwóch wariantach: wysokobiałkowym oraz z dodatkiem owoców. Spoty reklamowe koncentrują się na wyjątkowych cechach tych produktów – zarówno smakowych, jak i funkcjonalnych. Serek Wiejski wysokobiałkowy to idealna opcja dla osób prowadzących aktywny tryb życia, a...
Novo Nordisk – globalna firma działająca w branży farmaceutycznej po raz trzeci wybrała agencję AHAVA PR do obsługi działań komunikacyjnych w ramach kampanii “Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Decyzja o zaangażowaniu AHAVA PR w prace nad 6. edycją kampanii była podyktowana wysokim poziomem zrozumienia specyfiki projektu i branży oraz wypracowaniem innowacyjnego,...
Podrażnione gardło w kampanii Fiorda
Ruszyła nowa kampania Fiorda – wspiera, gdy podrażnione gardło doskwiera
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764