logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bidlab: polska platforma DSP dla domów mediowych i agencji interaktywnych

  PR 29.01.2014, przeczytano 1918 razy

Wśród wielu reklamodawców nadal pokutuje błędne przeświadczenie, że RTB sprawdza się tylko w remarketingu. Firma Bidlab postanowiła z tym zerwać i stworzyła innowacyjne DSP, które rozszerza potencjał RTB o działania brandingowe i zasięgowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bidlab%3A-polska-platforma-dsp-dla-domow-mediowych-i-agencji-interaktywnych,20739,artykul.html

Twórcy Bidlab chcą zerwać z błędnym przekonaniem, że technologię RTB wykorzystuje się tylko w remarketingu. “Działania reklamowe w modelu RTB nie powinny ograniczać się wyłącznie do docierania do byłych lub obecnych klientów - znacznie istotniejszym obszarem wykorzystania tego modelu zakupu, są działania wizerunkowe i zasięgowe dla nowych brandów” - mówi Tomasz Teodorczyk. “DSP Bidlab pozwala efektywnie kupować duże ilości powierzchni reklamowej przy zastosowaniu modelu RTB. Dzięki łatwości integracji 1st i 3rd party data, działania reklamowe można dodatkowo nakierunkować na właściwą grupę potencjalnych odbiorców, wykorzystując tzw. audience buying” - dodaje.

Jak mówi Bartosz Bogacki, CTO Bidlab: “Nie chcieliśmy tworzyć kolejnej platformy, ograniczającej się tylko do licytacji odsłon. Naszym nadrzędnym celem było przepisanie na język programistyczny wizji i oczekiwań domów mediowych i agencji interaktywnych w zakresie kompleksowych działań reklamowych”. Efektem jest powstanie projektu, który ma amibcje zmienić sposób wykorzystywania modelu RTB. Za pośrednictwem intuicyjnego interface’u użytkownik może sam zbudować, monitorować i optymalizować swoje kampanie. Przydatną funkcją, szczególnie dla dużych domów mediowych jest również możliwość tworzenia kont dla traffic managerów i account managerów, generowanie dedykowanych dostępów dla klientów i dobieranie różnych modeli rozliczeń w zależności od rodzaju klienta.

Przy pracy nad platformą twórcom Bidlab zależało na tym, aby maksymalnie uprościć obsługę kampanii, dlatego stworzyli bardzo intuicyjny interfejs, który gwarantuje płynne przejście przez kolejne etapy realizacji działań reklamowych dla dowolnego klienta, a zaawansowane raporty pozwalają kontrolować efektywność 24/7.
Zespół programistów intensywnie pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami, które powstają przy współpracy z pierwszymi agencjami wykorzystującymi DSP Bidlab.

Budowa tak zaawansowanej platformy nie byłaby możliwa bez wsparcia inwestora. “Cieszymy się, że Bidlab wykorzystał niszę na szybko rosnącym i zmieniającym się rynku RTB i stworzył narzędzie przeznaczone dla domów mediowych i agencji interaktywnych” - mówi Marcin Woźniak, inwestor DSP Bidlab. „Jestem przekonany, że autorskie rozwiązanie DSP Bidlab idealnie wpisuje się w obecne potrzeby reklamodawców, którzy coraz bardziej są nastawieni na wykorzystywanie RTB także w  kampaniach zasięgowych I brandingowych” - dodaje.

Źródło: Bidlab

bidlab.pl

Dodatkowe informacje:

Bidlab to DSP (Demand Side Platform) o globalnym zasięgu, pozwalająca realizować kampanie reklamowe w modelu RTB. Dedykowana jest przede wszystkim domom mediowym, agencjom interaktywnym oraz sklepom internetowym chcącym zwiększyć rozpoznawalność i sprzedaż swoich marek.
Twórcami i założycielami Bidlab są Tomasz Teodorczyk, Bartosz Bogacki i Jacek Wysocki. W gronie inwestorów znaleźli się Jens Spyrka z bmp media investors AG, Fundacja Obserwatorium Zarządzania i Marcin Woźniak, założyciel i wieloletni CEO, ARBOmedia Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl ujawnia uczestników programu „Ryzykanci”
Adam Małysz, Michał Szpak i Łukasz Piszczek to jedni z uczestników nowego projektu Gazeta.pl – „Ryzykanci”. Redakcja portalu zdradza, że program, który startuje w piątek, 23 lutego, to część akcji społecznej dotyczącej zdrowia psychicznego mężczyzn. Przewodnikiem po niej została legenda polskiego radia i telewizji – Zygmunt Chajzer. 
Nowe muzyczne audycje w Radiu Nowy Świat
„Progresywni wirtuozi” oraz „Blok wschodni” to nowe propozycje Radia Nowy Świat, których premiera odbędzie się 25 lutego o godzinie 20.00 i 21.00. Adrianna Calińska-Czaniecka oraz Tomasz Ławnicki zaproponują dwie godziny zupełnie różnej muzyki. Audycje będą nadawane raz w miesiącu. Pozostałe niedzielne wieczory są jak dotychczas zarezerwowane...
Radio Nowy Świat razem z Ukrainą
W drugą rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę Radio Nowy Świat będzie wspominać i rozmawiać o sytuacji naszych wschodnich sąsiadów. W najbliższy czwartek, piątek i sobotę na antenie pojawią materiały, rozmowy oraz reportaż Anny Rokicińskiej o ukraińskiej wsi, która zniknęła.
Zmiany w lokalnych redakcjach „Wyborczej”
Od 1 marca br. Michał Olszewski, dotychczasowy szef krakowskiej redakcji “Gazety Wyborczej”, będzie kierował działem zagranicznym tytułu. Kierownictwo nad redakcją w Krakowie obejmie Magdalena Mach, a zespołami w Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie pokieruje Jan Latała. 
K Mag świętuje 15 lat istnienia i zapowiada zmiany w redakcji
Jedno z najpopularniejszych w branży medium popkulturowe - K MAG - obchodzi 15 lat istnienia na polskim rynku. 15 lutego zespół redakcyjny świętował okrągłą rocznicę wspólnie z gwiazdami okładek i partnerami biznesowymi. To właśnie w tych wyjątkowych okolicznościach założyciel magazynu Mikołaj Komar ogłosił zmianę w redakcji. Od teraz stanowisko zastępczyni...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764