logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bidlab: polska platforma DSP dla domów mediowych i agencji interaktywnych

  PR 29.01.2014, przeczytano 1965 razy

Wśród wielu reklamodawców nadal pokutuje błędne przeświadczenie, że RTB sprawdza się tylko w remarketingu. Firma Bidlab postanowiła z tym zerwać i stworzyła innowacyjne DSP, które rozszerza potencjał RTB o działania brandingowe i zasięgowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bidlab%3A-polska-platforma-dsp-dla-domow-mediowych-i-agencji-interaktywnych,20739,artykul.html

Twórcy Bidlab chcą zerwać z błędnym przekonaniem, że technologię RTB wykorzystuje się tylko w remarketingu. “Działania reklamowe w modelu RTB nie powinny ograniczać się wyłącznie do docierania do byłych lub obecnych klientów - znacznie istotniejszym obszarem wykorzystania tego modelu zakupu, są działania wizerunkowe i zasięgowe dla nowych brandów” - mówi Tomasz Teodorczyk. “DSP Bidlab pozwala efektywnie kupować duże ilości powierzchni reklamowej przy zastosowaniu modelu RTB. Dzięki łatwości integracji 1st i 3rd party data, działania reklamowe można dodatkowo nakierunkować na właściwą grupę potencjalnych odbiorców, wykorzystując tzw. audience buying” - dodaje.

Jak mówi Bartosz Bogacki, CTO Bidlab: “Nie chcieliśmy tworzyć kolejnej platformy, ograniczającej się tylko do licytacji odsłon. Naszym nadrzędnym celem było przepisanie na język programistyczny wizji i oczekiwań domów mediowych i agencji interaktywnych w zakresie kompleksowych działań reklamowych”. Efektem jest powstanie projektu, który ma amibcje zmienić sposób wykorzystywania modelu RTB. Za pośrednictwem intuicyjnego interface’u użytkownik może sam zbudować, monitorować i optymalizować swoje kampanie. Przydatną funkcją, szczególnie dla dużych domów mediowych jest również możliwość tworzenia kont dla traffic managerów i account managerów, generowanie dedykowanych dostępów dla klientów i dobieranie różnych modeli rozliczeń w zależności od rodzaju klienta.

Przy pracy nad platformą twórcom Bidlab zależało na tym, aby maksymalnie uprościć obsługę kampanii, dlatego stworzyli bardzo intuicyjny interfejs, który gwarantuje płynne przejście przez kolejne etapy realizacji działań reklamowych dla dowolnego klienta, a zaawansowane raporty pozwalają kontrolować efektywność 24/7.
Zespół programistów intensywnie pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami, które powstają przy współpracy z pierwszymi agencjami wykorzystującymi DSP Bidlab.

Budowa tak zaawansowanej platformy nie byłaby możliwa bez wsparcia inwestora. “Cieszymy się, że Bidlab wykorzystał niszę na szybko rosnącym i zmieniającym się rynku RTB i stworzył narzędzie przeznaczone dla domów mediowych i agencji interaktywnych” - mówi Marcin Woźniak, inwestor DSP Bidlab. „Jestem przekonany, że autorskie rozwiązanie DSP Bidlab idealnie wpisuje się w obecne potrzeby reklamodawców, którzy coraz bardziej są nastawieni na wykorzystywanie RTB także w  kampaniach zasięgowych I brandingowych” - dodaje.

Źródło: Bidlab

bidlab.pl

Dodatkowe informacje:

Bidlab to DSP (Demand Side Platform) o globalnym zasięgu, pozwalająca realizować kampanie reklamowe w modelu RTB. Dedykowana jest przede wszystkim domom mediowym, agencjom interaktywnym oraz sklepom internetowym chcącym zwiększyć rozpoznawalność i sprzedaż swoich marek.
Twórcami i założycielami Bidlab są Tomasz Teodorczyk, Bartosz Bogacki i Jacek Wysocki. W gronie inwestorów znaleźli się Jens Spyrka z bmp media investors AG, Fundacja Obserwatorium Zarządzania i Marcin Woźniak, założyciel i wieloletni CEO, ARBOmedia Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy dyrektor ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora
Od 1 czerwca br. Bartłomiej Godlewski objął stanowisko dyrektora ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora. Będzie odpowiedzialny za kształtowanie i realizację długofalowej strategii relacji inwestorskich oraz budowanie pozytywnego wizerunku Grupy Agora na rynku kapitałowym.  
Kto zastąpi Michała Probierza? Medialni faworyci
12 czerwca Michał Probierz ogłosił swoją decyzję o rezygnacji z funkcji selekcjonera reprezentacji Polski. Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) sprawdzili, kto według komentujących ten temat internautów powinien objąć stanowisko trenera. Jeden z potencjalnych kandydatów zdecydowanie wyróżnia się największym poparciem kibiców.
MEGOGO rozszerza ofertę radiową — współpraca z Grupą ZPR Media
Serwis medialny MEGOGO podpisał umowę z jednym z wiodących polskich nadawców radiowych – Grupą ZPR Media. W rezultacie na platformie obecnie dostępne jest jeszcze więcej bezpłatnych treści radiowych.
Stargaze TV – influencerzy w telewizji. Nowy kanał z licencją w Polsce
TIVIO Studio uzyskało 12-letnią licencję  czeskiego regulatora medialnego (RRTV) na uruchomienie Stargaze TV – nowego, całodobowego kanału telewizyjnego opartego na treściach tworzonych przez polskich influencerów i twórców internetowych. Kanał będzie w całości nadawany po polsku i powstaje z myślą o lokalnej widowni. Jego debiut planowany jest...
ESKA2 w wakacje z akcją „Polska Jest Najfajniejsza”
W te wakacje Radio ESKA2 organizuje wyjątkowy konkurs „Polska Jest Najfajniejsza”, w którym do wygrania będą pobyty w najbardziej luksusowych hotelach w Polsce w głównych kurortach turystycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764