Podczas uroczystej gali odbywającej się, 28 października, z okazji 16. urodzin magazynu Brief, wręczone zostały wyróżnienia Ludzi Roku Briefu 2015. W głównej kategorii zwyciężyła Pani Solange Olszewska.
Redakcja magazynu „Brief” każdego roku honoruje osoby, które w przeciągu minionych kilkunastu miesięcy wyróżniły się swoją pracą na polu zawodowym i gospodarczym, jak również te, które dzięki własnej działalności przysłużyły się rozwojowi regionu i kraju.
Wyróżniona tytułem Człowieka Roku Briefu 2015, za stworzenie jednej z najsilniejszych polskich marek, będącej wizytówką naszego kraju, została Pani Solange Olszewska. Pełniła ona w latach 2008 – 2015 funkcję Prezesa Solaris Bus & Coach.
Tytułem Człowieka Roku Brief for Poland, uhonorowany został Robert Biedroń, za świadome i skuteczne zarządzanie miastem i budowanie silnej marki Słupska.
W tym roku po raz pierwszy także Czytelnicy mieli możliwość wyboru Człowieka Roku. Tytuł Człowieka Roku Czytelników Briefu 2015 został przyznany Tomaszowi Pruszczyńskiemu, założycielowi i prezesowi zarządu SARE S.A., technologicznej spółki dostarczającej zaawansowane rozwiązania z zakresu komunikacji i marketingu w internecie.
Oto zwycięzcy pozostałych kategorii:
CZŁOWIEK MARKETINGU I SPRZEDAŻY:
Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu, Play
Za zrozumienie produktu i jego doskonalenie oraz za budowanie strategii marketingowej, dzięki której sieć komórkowa Play zwiększyła swój udział na rynku sieci komórkowych i poprawiła wynik finansowy o ponad 50 proc. rok do roku.
CZŁOWIEK MEDIÓW
Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski, właściciele, Wirtualna Polska
Za konsekwencję w działaniu i wytrwałe budowanie biznesu, który w ostatnich latach rozwijał się wyjątkowo szybko, by w ubiegłym roku rozkwitnąć. Niewątpliwy sukces, jakim było przejęcie Wirtualnej Polski, był skutkiem wieloletnich starań o zaistnienie na rynku i osiągnięcie wysokiego statusu. W tym czasie grupa wykreowała takie serwisy, jak m.in. Wrzuta, Kafeteria czy słynny Pudelek. To utalentowane i ambitne trio w swojej 15-letniej karierze nie raz udowadniało, że ciężką pracą można osiągnąć powodzenie i zaskoczyć niedowiarków.
CZŁOWIEK REKLAMY
Tomasz Bagiński, dyrektor kreatywny, Platige Image
Za realizację krótkometrażowego filmu „Ambition”, promującego misję europejskiej sondy kosmicznej Rosetta, zleconego przez Europejską Agencję Kosmiczną. Twórca filmu, od wielu lat związany z kreatywnym studiem animacji Platige Image, znany jest z takich produkcji, jak choćby „Animowana historia Polski”, „Katedra” czy „Sztuka Spadania”.
CZŁOWIEK PUBLIC RELATIONS
Grzegorz Szczepański, CEO, Hill & Knowlton Strategies
Za umiejętne prowadzenie jednej z najskuteczniejszych agencji public relations w Polsce, obsługującej takie firmy, jak Microsoft, Facebook, Spotify czy Żywiec Zdrój. Twórca i prezes zarządu agencji BCA, która w 2001 r. okazała się najbardziej utytułowaną agencją public relations na świecie w konkursie Golden World Awards. Doświadczenie zdobywał m.in. w Grupie Żywiec, gdzie przeprowadził proces rebrandingu firmy, a także w Banku Pekao SA, gdzie odpowiedzialny był za proces komunikacji towarzyszący fuzji prawnej banków Pekao SA i BPH SA.
MENEDŻER MARKETINGU MIEJSC BRIEF FOR POLAND
Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli
Za sprawne rządzenie Nową Solą, nieprzerwanie od 2002 r. Za kadencji prezydenta Tyszkiewicza bezrobocie spadło w zarządzanym przez niego regionie z 42 do 12 proc. W kolejnych wyborach prezydenckich jego poparcie jest bliskie 90
proc. W 2012 r. otrzymał wyróżnienie Syzyf Roku przyznawane przez Kongregację Przemysłowo-Handlową Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej. Nagroda została przyznana za działalność na rzecz rozwoju gospodarki w swoim regionie.
GWIAZDA REKLAMY
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa, szefowie kuchni
Za role w popularnych kreacjach tworzących trzyletnią kampanię wizerunkową Lidla, za pośrednictwem której edukowali Polaków, jak jeść smacznie i dlaczego nie warto bać się gotowania.
CZŁOWIEK ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KOBIET W POLSCE
Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorka projektu Znane Ekspertki
Za realizację inicjatywy Znane Ekspertki, której celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w programach informacyjnych i publicystycznych oraz na strategicznych konferencjach gospodarczych, która stanowi wynik niewielkiej obecności kobiet w mediach, mimo ich umiejętności i wiedzy. Od niemal 20. lat związana z branżą komunikacji, jest członkiem-założycielem Związku Firm Public Relations, a także właścicielką agencji Headlines Porter Novelli.
PROJEKT KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ:
Idea Bank za kampanię „Można? Można. Można też inaczej...”
Za innowacyjne wsparcie dla firm oraz za zintegrowaną kampanię promocyjną.
Źródło: Brief