Sieć sklepów Biedronka, projektanci Paprocki&Brzozowski oraz Fundacja DKMS Polska po raz kolejny połączyli siły, aby promować dawstwo szpiku kostnego. Szerzeniu idei służą zaprojektowane specjalnie na tę okazję koce i poduszki, które od 20 lipca br. dostępne będą wyłącznie w sklepach Biedronka.
Partnerzy tego szczytnego przedsięwzięcia chcą zwrócić uwagę na to, że rak krwi jest jedną z najczęstszych i najgroźniejszych chorób dziecięcych. W wielu przypadkach najskuteczniejszym lekarstwem jest przeszczep szpiku kostnego. Jednak pomimo ponad 25 milionów dawców zarejestrowanych w światowych bazach w 2015 roku, prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego genetycznie wynosi 1:20 000*.
Jednym z elementów kampanii promującej ideę dawstwa są koce oraz poduszki z nadrukami znaków zodiaku zaprojektowanymi przez duet Paprocki&Brzozowski. Nadruki obrazują wyobrażenia i styl rysowania dzieci. Każdy koc i poduszka opatrzone są banderolą zawierającą informację o stronie internetowej, na której można się rejestrować, aby zostać dawcą krwiotwórczych komórek macierzystych (krwi lub szpiku).
– Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia i pomocy potrzebującym oraz budujące świadomość społeczeństwa w tym zakresie na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. - Dzięki możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców – naszych klientów, staramy się przybliżyć ideę bycia genetycznym bliźniakiem i niesienia tym samym pomocy chorym na raka krwi.
Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.
– Pragniemy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, że z rakiem krwi można nie tylko walczyć, ale i wygrać – mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan z Fundacji DKMS Polska. - Doskonałym tego przykładem jest dziewięcioletni Piotruś, u którego wykryto białaczkę, gdy miał tylko 3 latka. Po roku leczenia lekarze zdecydowali, że jedynym skutecznym lekarstwem dla niego może być przeszczep szpiku, którego dawcą został jego bliźniak genetyczny – były pracownik Biedronki. To dzięki niemu chłopiec dostał szansę na powrót do zdrowia i normalne życie.
Obaj spotkali się po raz pierwszy 24 czerwca br. podczas konferencji prasowej organizowanej przez sieć sklepów Biedronka oraz Fundację DKMS Polska. Udział
w niej wzięli także projektanci: Mariusz Brzozowski i Marcin Paprocki. Od 2012 roku są oni zarejestrowani w bazie DKMS Polska i aktywnie promują ideę dawstwa.
– Dzięki rejestracji w bazie DKMS Polska mamy możliwość dania drugiej osobie czegoś najważniejszego – zdrowia, a nawet życia – mówi Mariusz Brzozowski.
– Zaprojektowaliśmy wzory na kocach i poduszkach, ponieważ wierzymy, że dzięki tym produktom i informacjom zawartym na ich etykietach, jak najwięcej osób zarejestruje się w bazie Fundacji – dodaje Marcin Paprocki.
To nie pierwsza wspólna inicjatywa Jeronimo Martins Polska i duetu Paprocki&Brzozowski. W 2014 roku do sprzedaży trafiły polecane przez projektantów koce walentynkowe. Każdy z nich również był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska. W ubiegłym roku sprzedano 38 tys. sztuk koców.
Tym razem koce i poduszki zaprojektowane przez znanych projektantów specjalnie na potrzeby wspólnej akcji z Fundacją DKMS i siecią Biedronka będą dostępne
w sprzedaży od 20 lipca - koce w cenie 39,99 zł, a poduszki w cenie 19,99 zł.
Źródło: Jeronimo Martins Polska S.A