Miło nam poinformować, że Jeronimo Martins Polska S.A. Biedronka została członkiem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Jako członek Rady Reklamy będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację i tworzenie odpowiedzialnych przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej.
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem sklepów Biedronka - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej (na koniec 2020 r.) 3115 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach. Biedronka jest obecna na polskim rynku od 25 lat. Jeronimo Martins Polska S.A. zatrudnia około 70 tys. osób i jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- Wspieramy inicjatywy związane z tworzeniem odpowiedzialnych przekazów reklamowych, stąd nasza obecność w organizacji mającej taki cel statutowy. Dbałość o rzetelne informowanie klientów i stosowanie najlepszych praktyk jest dla nas istotnym celem, który zakładamy jako podstawę naszej komunikacji – mówi Beata Jankowiak, członkini zarządu i dyrektorka Działu Marketingu Jeronimo Martins Polska S.A.
- Mam wielką przyjemność powitać nowego członka wspierającego Rady Reklamy, firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów detalicznych Biedronka. Jestem przekonana, że nasza współpraca przyczyni się do kreowania i wspierania najwyższych standardów etycznych w reklamie. – mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją pozarządową, non-profit. Powstał w 2006 roku z inicjatywy środowisk rynku reklamowego i marketingowego. To organizacja, która stworzyła i zarządza systemem samoregulacji w obszarze reklamy. W jej skład wchodzą stowarzyszenia branżowe, jako członkowie zwyczajni, oraz firmy, jako członkowie wspierający.
Rada Reklamy została powołana w celu stworzenia, promocji i ochrony zasad, jakimi powinni kierować się przedsiębiorcy zajmujący się działalnością reklamową na terytorium Polski oraz polscy przedsiębiorcy reklamujący się za granicą. Standardy te zostały zapisane w Kodeksie Etyki Reklamy uchwalanym i konsekwentnie aktualizowanym przez Radę Reklamy.
Kodeks Etyki Reklamy odzwierciedla zbiór powszechnie obowiązujących w Polsce i w Unii Europejskiej zasad etyki i dobrych praktyk rynkowych, a w szczególności standardów etyki biznesu, norm etycznych w komunikacji marketingowej rekomendowanych przez The European Advertising Standards Alliance (EASA) i jest podstawą dla uchwał i innych stanowisk wyrażanych przez Komisję Etyki Reklamy.
Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy