logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bielsko-Biała zwycięzcą plebiscytu "Świeć Się z Energą"

  PR 09.01.2013, przeczytano 1481 razy
ilustracjastrzałka
fot. Mirosław Niesyt

6 stycznia zakończyła się ogólnopolska rywalizacja miast w ramach zabawy "Świeć Się z ENERGĄ". Po raz pierwszy tytuł miejscowości o najpiękniejszych świątecznych iluminacjach w Polsce przypadł Bielsku-Białej, które zdobyło ponad 23 000 głosów. Mieszkańcy i sympatycy, którzy aktywnie włączyli się w promowanie świątecznych dekoracji miasta, wywalczyli dla niego energooszczędny sprzęt AGD. Ufundowana przez ENERGĘ nagroda trafi do domu dziecka lub zostanie przeznaczona na inny cel charytatywny w Bielsku-Białej. Łącznie w Plebiscycie Miast internauci oddali ponad 90 000 głosów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bielsko-biala-zwyciezca-plebiscytu-_swiec-sie-z-energa_,17640,artykul.html

Przez ponad 5 tygodni trwania Plebiscytu Miast "Świeć Się z ENERGĄ" Bielsko-Biała prowadziło zaciętą rywalizację o tytuł świetlnej stolicy Polski. Duża mobilizacja mieszkańców pozwoliła na pokonanie konkurentów na etapie wojewódzkim i zaprowadziła miasto do finałowej szesnastki. Ostateczny wynik nie był jednak przesądzony i emocje konkursowe związane ze współzawodnictwem Bielska-Białej ze Szczecinem, Rzeszowem, Gdynią i Toruniem trzymały w napięciu do ostatnich dni głosowania. Wygrywając IV edycję Plebiscytu Miast "Świeć Się z ENERGĄ", Bielsko-Biała dołącza do grona laureatów z poprzednich lat: Rzeszowa i dwukrotnie zwycięskiego Szczecina.

"Bardzo się cieszymy z tego zwycięstwa. Dziękujemy szczególnie naszym mieszkańcom, ale też sympatykom z całej Polski za docenienie naszych świątecznych dekoracji. Do tej pory Bielsko-Biała było we wszystkich finałach 'Świeć Się z ENERGĄ', ale tytuł miasta o najpiękniejszych iluminacjach świątecznych wywalczyliśmy po raz pierwszy. Nasza satysfakcja jest tym większa, że nagrodą dla miasta jest także energooszczędny sprzęt AGD, który przekażemy potrzebującym. Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić do Bielska-Białej, które warte jest odwiedzenia o każdej porze roku, a nie tylko w okresie świątecznym" - mówi Jacek Krywult, prezydent Bielska-Białej.

Rywalizacja miast i tysiące uczestników akcji "Świeć Się z ENERGĄ"

Przez dwa etapy trwania internetowego plebiscytu Bielsko-Biała uzyskało 23 064 głosów (25 proc. wszystkich wskazań). Drugie miejsce zdobył Szczecin - 18 690 głosów (20,3 proc.), a na najniższym stopniu podium znalazł się Rzeszów - 11 586 głosów (12,6 proc.). Łącznie w Plebiscycie Miast internauci oddali aż 91 910 głosów.

"Gratulujemy Bielsko-Białej, które zdobywając 25 proc. wszystkich głosów osiągnęło imponujący wynik i stanęło na najwyższym stopniu podium 'Świeć się z ENERGĄ’. Jego iluminacje, podobnie jak Szczecina, Rzeszowa, Gdyni, Torunia czy pozostałych miast biorących udział w finale czwartej edycji naszej zabawy, były w tym roku okazałe i malownicze. Wśród pokonanych znalazło się wiele metropolii, dlatego tym bardziej gratulujemy mieszkańcom i władzom Bielska-Białej. Dzięki mobilizacji sił i energii to właśnie ich miastu przypada nieoficjalny tytuł ‘świetlnej stolicy Polski’ oraz nagroda w postaci energooszczędnego sprzętu przeznaczonego dla potrzebujących" - mówi Katarzyna Kowalska, dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA.

Obok mieszkańców do akcji bardzo aktywnie włączały się urzędy miejskie i regionalne media, zachęcając do głosowania w aplikacji na facebookowym profilu "Świeć Się" (http://www.facebook.com/swiecsie). Między innymi dzięki temu fan page świątecznej zabawy "Świeć Się z ENERGĄ" od początku akcji zgromadził już ponad 100 tys. fanów.

Wygrana idzie w parze z dobroczynnością!

Bielsko-Biała w nagrodę za zwycięstwo otrzyma ufundowany przez spółkę ENERGA Oświetlenie energooszczędny sprzęt AGD, który przeznaczy na wybrany cel społeczny. W skład wyposażenia wchodzi m.in. zmywarka, pralka automatyczna, chłodziarkozamrażarka i kuchnia wolnostojąca. Decyzję, na jaki cel społeczny zostanie przekazana nagroda, podejmie Urząd Miejski w Bielsku-Białej.

"Przez cały czas akcji mogliśmy obserwować ogromne zaangażowanie miast i internautów w promowanie i zachęcanie do głosowania na swoje miejscowości. Duży wpływ na to miał aspekt społeczny i chęć wygrania dla miasta nagrody rzeczowej. Nie tylko ci, którzy znaleźli się na podium, ale też mniejsze miejscowości - jak Bartoszyce, Skarżysko-Kamienna czy Bielsk Podlaski - mogą pochwalić się dobrymi wynikami. To dowód na to, że świąteczna zabawa Grupy ENERGA cieszy się coraz większym uznaniem i wpisała się już w grudniowy kalendarz wydarzeń jako duża szansa na pokazanie wszystkim Polakom wyjątkowych iluminacji swoich miast. Ponad 100 tys. fanów akcji na Facebooku świadczy też o tym, że internauci chcą dzielić się dobrą energią i zabawa w 'Świeć Się' to dobra okazja do pobudzania lokalnego patriotyzmu, a przy okazji do pomagania potrzebującym" - mówi Jarosław Kozłowski, koordynator akcji "Świec Się z ENERGĄ".

Wyniki finału Plebiscytu Miast "Świeć Się z ENERGĄ":

  • I miejsce - Bielsko-Biała, 25 proc. głosów
  • II miejsce - Szczecin, 20,3 proc. głosów
  • III miejsce - Rzeszów, 12,6 proc. głosów
  • IV miejsce - Gdynia, 8,3 proc. głosów
  • V miejsce - Toruń, 7,2 proc. głosów


Kolejne miejsca zajęły: Skarżysko-Kamienna, Warszawa, Bielsk Podlaski, Bartoszyce, Nowy Sącz, Łódź, Zamość, Wrocław, Gorzów Wielkopolski, Nysa, Poznań.

Galerie zdjęć najpiękniejszych iluminacji świątecznych miast biorących udział w finale Plebiscytu Miast "Świeć Się z ENERGĄ" można obejrzeć w albumach na: http://www.facebook.com/swiecsie oraz w galeriach kategorii "Moje Miasto" na stronie: http://www.SwiecSie.pl.  

Zabawa dla internautów trwa! Dodaj świąteczne zdjęcie na SwiecSie.pl i wygraj!
Przypominamy, że finał Plebiscytu Miast to nie koniec naszej świetlnej zabawy. Internauci, którzy aktywnie dokumentowali świąteczne dekoracje, mogą do 13 stycznia wziąć udział w konkursie fotograficznym. Wystarczy przesłać zdjęcia swojej choinki, przystrojonego domu czy miasta i umieścić je na http://www.SwiecSie.pl.

W tym roku konkurs fotograficzny obejmuje dwie kategorie:

  • Mój Dom - fotografie wykonane w mieszkaniu, przydomowym ogrodzie,
  • Moje Miasto - fotografie dokumentujące rynki, place i ulice miast.


Liczba zdjęć w konkursie przekroczyła już 4 000! Najlepsze fotografie zostaną wybrane przez jury konkursu, w którego składzie jest m.in. fotografka Lidia Popiel. Dodatkowo, nagrodzone zostaną prace, które zdobędą najwięcej głosów internautów, dlatego warto promować swoje zdjęcia wśród znajomych na Facebooku oraz innych serwisach społecznościowych i zachęcać ich do głosowania na SwiecSie.pl.

Na autorów najlepszych fotografii czekają m.in. iPhone 5, 46-calowy smart TV 3D, iPad 16 GB, egzotyczna wycieczka, kino domowe, lustrzanka cyfrowa Nikon D3100 wraz z 2 obiektywami oraz kilkadziesiąt innych nagród.

"Świeć Się Galerio", czyli centra handlowe także świecą się na święta!

W tym roku konkurs iluminacji świątecznych uzupełnia dodatkowa kategoria "Świeć Się Galerio", w której internauci głosują na świąteczne dekoracje centrów i galerii handlowych. Zwycięskie miejsce otrzyma tytuł "Najładniej świątecznie oświetlonej galerii handlowej". Dodatkowo jury plebiscytu, spośród nadesłanych przez centra i galerie fotografii, wybierze najlepsze zdjęcia, a laureatów nagrodzi specjalnymi wyróżnieniami.

Pomysłodawcą i głównym sponsorem IV edycji konkursu "Świeć Się" - Plebiscyt Miast jest Grupa ENERGA. Nagrodę CSR w plebiscycie ufundowała spółka ENERGA Oświetlenie. Patronem kategorii "Świeć Się Galerio" jest Polska Rada Centrów Handlowych. Partnerami medialnymi akcji są lokalne wydania Gazety Wyborczej oraz gazeta.pl.

Źródło: Grupa ENERGA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764