logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Big City Lights – Technologia LED rozświetla miasta przyszłości

  PR 31.08.2020, przeczytano 315 razy
ilustracja

Szklane domy z „Przedwiośnia”, megamiasta z filmów Sci-Fi czy futurystyczne metropolie tworzone na bazie rzeczywistych aglomeracji. Wizja miasta przyszłości ma różne oblicza i często na potrzeby literatury czy filmowych ekranizacji roztaczana jest w ponurych barwach. Jednak obecne trendy związane z budową smart city sugerują, że nowoczesne miasta będą dla nas bardziej przyjazne, przejrzyste i uporządkowane. Pomóc w tym mogą m.in. ekrany LED, które już teraz rozświetlają nasze ulice wyświetlając nie tylko reklamy i ważne komunikaty, ale także tworząc niezwykłe instalacje artystyczne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/big-city-lights-%E2%80%93-technologia-led-rozswietla-miasta-przyszlosci,388261,artykul.html

Błyszczący Nowy Jork

Times Squre to jeden z symboli Nowego Jorku, który zachwyca liczbą kolorowych reklam krzyczących z wszechobecnych telebimów. Jednak obecny kształt tego niezwykłego placu nie byłby możliwy bez szerokiego wykorzystania technologii LED. Dobitnie świadczy o tym ukończona w ubiegłym roku instalacja ogromnej ściany wizyjnej na kultowym budynku One Times Square. Zainstalowane przez firmę Samsung nośniki zajmują powierzchnię aż 1081 m2 (wielkość pięciu kortów tenisowych) i tworzą jedną z największych i najbardziej kosztownych  tego typu instalacji na świecie. Nowoczesne ekrany kontrastują z umieszczoną na szczycie 25-piętrowej budowli słynną, opadającą w ostatni wieczór roku kulą, która jest centralnym punktem, nowojorskich tradycji sylwestrowych.

ilustracjastrzałka

Times Square

Technologiczny Seul

Miano jednego z najbardziej rozwiniętych technologicznie miast na świecie dzierży Seul. Metropolia w harmonijny sposób łączy tradycję z nowoczesnością i jest domem dla jednych z dwóch największych firm produkujących elektronikę. Nic dziwnego, że miasto jest poligonem doświadczalnym dla przepięknych instalacji wizualnych takich jak zakrzywiony ekran LED zainstalowany na K-Pop Sqare w dzielnicy Gangam-gu w Seulu. Instalacja działa już od dwóch lat, ale prawdziwą sławę przyniosła jej realizacja koreańskiego studia projektowego d’strict zrealizowana wiosną 2020 roku. Na ogromnym ekranie o powierzchni 1620 m2 (81 m szerokości i 20 m wysokości) wyświetlana jest „anamorficzna iluzja” prezentująca falę zamkniętą w gigantycznym akwarium.

Motyw zamkniętej w sześcianie fali można podziwiać także na innej spektakularnej instalacji w stolicy Korei. Mowa o ekranie „The infinty Wall”, który zdobi lobby Nexen UniverCity.  Wykonana przez Samsung instalacja ponownie stała się areną do zaprezentowania niesamowitego pokazu wizualnego stworzonego przez studio d’strict. Mimo iż ekran mierzy „zaledwie” 30 metrów szerokości i 7 metrów wysokości to wrażenie z odbioru potęguje umiejscowienie go wewnątrz budynku.

Ekrany Warszawy

Ciekawych instalacji LED nie brakuje też w Polsce. Mimo iż w naszym kraju, nie ma aż tak spektakularnych realizacji jak w USA czy Korei, to na uwagę zasługują takie projekty jak np. instalacja ekranu składającego się z 98 kabinetów w ekskluzywnej restauracji Lobster House. Wyjątkowość tej realizacji polega na dopasowaniu kształtu wyświetlacza do ściany idącej wzdłuż schodów, dzięki czemu ekran widoczny jest z dwóch poziomów restauracji i stanowi najważniejszą część wystroju wnętrza. Efekt potęgują specjalnie zaprojektowane treści wideo i animacje podkreślające charakter miejsca.

ilustracjastrzałka

W Warszawie zainstalowano także pierwszy w tej części Europy Środkowowschodniej wyświetlacz The Wall for luxury living. W zabytkowych murach Hotelu Europejskiego, w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni HE Concept Store możemy podziwiać technologię microLED. HE Concept Store to luksusowy butik, niekonwencjonalna galeria sztuki i miejsce spotkań, które kluczowym elementem wystroju jest ponad 100 calowy The Wall Luxury.

Przy okazji polskich realizacji warto też wspomnieć o największym w Polsce i jednym z największych w Europie ekranów wizyjnych o powierzchni 700 m2, który zamontowano w studiu telewizyjnym Polsat Sport. Do dyspozycji dziennikarzy, gości i obsługi studia są cztery plany zdjęciowe, w tym: specjalne miejsca do omawiania statystyk meczowych, plan z dotykowym ekranem do rozrysowywania i szczegółowej analizy meczowych sytuacji oraz green box, który w sposób wirtualny przenosi prezenterów i dziennikarzy na boisko.

Źródło: Samsung

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin
Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764