logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Big Data i Artificial Intelligence w Akademii Leona Koźmińskiego

  PR 23.01.2020, przeczytano 298 razy

Akademia Leona Koźmińskiego i Oracle Polska wspólnie poprowadzą studia w zakresie Big Data i Artificial Intelligence. Podpisana właśnie umowa pomiędzy partnerami to szansa dla studentów na zdobycie wiedzy i doświadczenia oraz sprawdzenie swoich umiejętności w praktyce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/big-data-i-artificial-intelligence-w-akademii-leona-kozminskiego,385433,artykul.html

Analitycy rynku pracy już jakiś czas temu ogłosili, że najbardziej poszukiwane zawody XXI wieku będą związane z Big Data i sztuczną inteligencją (AI). Programy kształcenia takich specjalistów dopiero się tworzą, przy czym testowane są różne podejścia do studiów – od typowo technicznych po filozoficzne. W Akademii Leona Koźmińskiego już drugi rok prowadzone są studia w tych zakresach. Big Data Analysis to zakres na studiach magisterskich z finansów, natomiast Artificial Intelligence in Digital Society to zakres na studiach licencjackich z zarządzania. Oba kierunki mają wymiar praktyczny. Studenci realizują projekty we współpracy z partnerami merytorycznymi studiów, którzy zgłaszają zapotrzebowanie na konkretne rozwiązania w swoich firmach. Od tego roku akademickiego partnerem strategicznym uczelni został Oracle Polska.

Eksperci z Oracle Polska z doświadczeniem w zakresie AI i Big Data zasiądą w radzie programowej studiów i będą mieli realny wpływ na to, czego studenci będą się uczyć.

– To bardzo cenny wkład, zwłaszcza że dopiero tworzymy podstawę programową wiedzy, która jest na tyle młoda, że nie ma ani sprawdzonych standardów kształcenia, ani nawet gotowych podręczników – mówi prof. Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk, liderka programu Big Data Analysis.

– Prawdziwym wyzwaniem dla studentów będą projekty badawcze inicjowane przez Oracle Polska, prowadzone pod nadzorem ekspertów ze strony partnera i wykładowców ALK. Zaprosimy do nich kilkunastu najlepszych studentów. To będzie takie laboratorium eksperymentalne z możliwością tworzenia zupełnie nowych zastosowań AI w praktyce – mówi dr hab. Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, liderka kierunku związanego z AI w Koźmińskim.

– Kształcimy studentów tak, by znajdowali najlepszą pracę w zawodach, które dopiero się rodzą, o których sami jeszcze niewiele wiemy, ale właśnie dlatego robimy to wspólnie z ludźmi, którzy się na tym znają i z firmami, które potrafią wykorzystywać i monetyzować wiedzę z zakresu AI czy Big Data – mówi rektor ALK prof. Witold Bielecki.

Oba innowacyjne kierunki w ALK są realizowane w języku angielskim. Na programie AI studiuje w Koźmińskim 88 osób, a Big Data - 69 osób. Uczelnia będzie rozwijać oba zakresy w związku z dużym zainteresowaniem ze strony kandydatów na studia z różnych krajów.

– Dwa miesiące temu poznaliśmy naukowców specjalizujących się w zagadnieniach AI i Data Science z Akademii Leona Koźmińskiego – komentuje Tomasz Przybyszewski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży Oracle Cloud w Polsce i na Ukrainie. – Rozmawialiśmy m.in. o tym, jak pracujemy z AI oraz w obszarze Data Science, jak nasze działania są różne, a z drugiej strony jak się zazębiają. I wtedy przyszła myśl, że razem możemy zdziałać więcej, że możemy podejść do AI i Data Science inaczej, bardziej elastycznie i stworzyć coś dobrego dla innych w Polsce. I tak stworzyliśmy inicjatywę „AI Social Responsibility Initiative” realizowaną wspólnie przez Akademię Leona Koźmińskiego oraz Oracle. Ustaliliśmy, że naszym celem będzie wsparcie rozwoju oraz działanie na rzecz organizacji publicznych oraz budowanie wiedzy i kompetencji u młodych osób. Jedynym obowiązkiem zaś będzie tworzenie rozwiązań w jasno zdefiniowanych ramach etycznych wykorzystania możliwości AI i Data Science. Wierzę że to dopiero początek! – podsumowuje.

Źródło: Oracle Polska

www.oracle.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kolejny triumf Jetpol. Maszyny Azon na Remadays 2020
Dzięki targom RemaDays co roku podwarszawski Nadarzyn na trzy dni zamienia się w stolicę polskiej reklamy. Firma Jetpol już po raz czwarty wzięła udział w tym technologicznym karnawale. Podczas tegorocznej edycji imprezy targowej głównymi gwiazdami na jej stoisku były niezwykle innowacyjne maszyny AZON MATRIX CUBE oraz AZON RAZOR HALE. Pozwalają one spojrzeć na druk reklamowy z...
Sukces Duplo Polska na targach Remadays Warsaw 2020
Broszurowanie, lakierowanie, złocenie i inne procesy introligatorskie w jednym miejscu, a także szereg ciekawych aplikacji wyróżniających produkty, stworzonych przy udziale maszyn z oferty Duplo Polska – to propozycja, jaką przedstawiła ta firma podczas niedawno zakończonych  targów RemaDays Warsaw 2020. Jej oferta spotkała się z ciepłym przyjęciem...
Adam Małysz w Tesco w ramach kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”
W ramach toczącej się od listopada kampanii „Milka. Sercem z Naszymi” w krakowskim Tesco odbyło się wczoraj wyjątkowe wydarzenie z udziałem Adama Małysza. Konsumenci mieli okazję zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z legendą sportu, wziąć autograf, a nawet podjąć niezwykłe wyzwanie – dzięki specjalnej grze VR spróbować pobić rekord Adama Małysza w...
Startuje Archilab – program edukacyjny dla projektantów i architektów
Jak prowadzić efektywne działania marketingowe pracowni architektonicznej? Którymi kanałami z powodzeniem docierać do klientów na wszystkich etapach współpracy, by w rezultacie stworzyć spójną i rozpoznawalną markę? Swoją wiedzą podzielą się eksperci Homebook.pl w ramach nowego projektu archilab, którego premiera 19 lutego.
Olga Adamkiewicz dołącza do sztabu wyborczego Szymona Hołowni
Olga Adamkiewicz, dotychczas Vice President Investor Relations & Business Development platformy marketingowo-technologicznej Brand New Galaxy (wcześniej CEO), dołączyła do sztabu wyborczego Szymona Hołowni, gdzie jako Szefowa Komunikacji kompleksowo zajmie się realizacją komunikacji kandydata na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764