logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Big data podkręca wyniki content marketingu

  PR 06.08.2019, przeczytano 199 razy
ilustracja

Już 98% ankietowanych marketerów jest przekonanych o wysokiej efektywności content marketingu, a zaledwie 2% twierdzi, że jest on przeceniany - podaje GoodFirms w raporcie “How Businesses Use Content Marketing”. Czy wobec tego można poprawić coś, co teoretycznie już jest doskonałe? Okazuje się, że tak! Wystarczy wesprzeć to technologią ze świata martech - Big Data i analityką - bo przecież każdy król, potrzebuje swojej królowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/big-data-podkreca-wyniki-content-marketingu,383503,artykul.html

Serwis Demand Metric podaje, że content marketing kosztuje aż 62% mniej niż tradycyjny display marketing, a jednocześnie generuje 3 razy więcej leadów sprzedażowych. Nic dziwnego, że ta forma promocji tak szybko zyskuje na popularności. Okazuje się, że sprzężone z analityką Big Data, może przynieść jeszcze lepsze efekty.

Content marketing pod lupą

Czy wobec tego content marketing jest Świętym Gralem świata marketingu? Specjaliści z GoodFirms postanowili wprost zapytać marketerów z całego świata, jakie jest ich zdanie o tej formie promowania. Wyniki są więcej niż zadowalające - 98% ankietowanych twierdzi, że to wysoce efektywna forma promowania, a zaledwie 2% uważa, że nie spełnia ona ich oczekiwań.

Jak twierdzą specjaliści z GoodFirms, marketing treści nie powinien być traktowany jako ekstra element strategii marketingowej przedsiębiorstwa, a firmy muszą pamiętać, że dziś jest to fundament skutecznej kampanii. Jednak ręczne zarządzanie tak dużą i różnorodną ilością narzędzi jest trudne. Stąd wzrost zainteresowania platformami DMP, które mają wesprzeć marketerów w tym zadaniu. Marcin Filipowicz, wiceprezes agencji Audience Network, specjalizującej się w data consultingu, wyjaśnia – „Dzięki platformie DMP, marketingowcy mogą skutecznie zarządzać i integrować funkcjonowanie działów i przede wszystkim strategii w firmie. Przechowywanie i organizacja danych w segmentach zapewnia im elastyczność w użyciu i możliwość wykorzystania w dowolny sposób.”

Marketing treści dobry na … Wszystko?!

Mówiąc o marketingu treści, najczęściej można spotkać się ze stwierdzeniem, że ma on budować zaangażowanie i lojalność klientów wobec marki i skutecznie sterować ruchem w jej serwisie. Jednak “content” ma wiele innych zastosowań. Ankietowani wymieniają jeszcze: poprawę SEO w wyszukiwarce (24,6%), wzrost wskaźnika konwersji (22,8%), zwiększenie ruchu w wybranych kanałach (20,2%), budowanie świadomości marki (18,6%) i przekazywanie wiedzy o nowych produktach lub usługach (13,8%)

Nie chodzi tylko o to, żeby ludzie rozpoznawali twoje logo. Odbiorca musi rozpoznawać markę i wartości, które reprezentuje. Świadomość marki jest tak ważna, ponieważ konsumenci znacznie częściej kupują od marek, które szanują i którym ufają. Kiedy ludzie są świadomi Twojej marki, zabezpieczają również Twoją pozycję w branży. Content marketing to idealne narzędzie do prowadzenia takiej komunikacji.” - mówi Grzegorz Kosiński, prezes Audience Network.

Największe wyzwanie marketerów

Kiedyś w Opolu Jerzy Stuhr zaśpiewał, że "Śpiewać każdy może", parafrazując słowa tej piosenki, możemy powiedzieć, że pisać każdy może. Jednak w przeciwieństwie do tekstu Jonasza Kofty — w tym wypadku akurat jest ważne, jak co komu wychodzi. Samo tworzenie treści jest proste, ale już projektowanie wartościowych i angażujących przekazów - to prawdziwe wyzwanie. “Lekkie pióro” to za mało by dotrzeć do odbiorcy.

W badaniu GoodFirms blisko 40% ankietowanych przyznaje się, że największym problemem jest dla nich stworzenie angażującego contentu. Następnie na liście znajdują się: “tworzenie strategii content marketingu” z wynikiem 28,5% oraz “pomiar ROI” (13,5%), “wybór miejsca ekspozycji / sposobu dystrybucji” (10,3%) i “podział budżetu” (4,8%).

Kampanie wspomagane technologią

Istnieje filozofia, mówiąca o tym, że dobry produkt sprzeda się sam i nie potrzebuje reklamy. Czy tak samo jest z content marketingiem? Czy wartościowe treści wystarczą, by zyskać uwagę odbiorcy?

Nie jest to do końca prawdą. Gdy nie wiemy kogo, gdzie i kiedy szukamy – to jak rzucanie do kosza z zamkniętymi oczami. Nasz odbiorca, zaraz po zalogowaniu do sieci, jest atakowany ogromną liczbą komunikatów. Dlatego tak istotna jest spersonalizowana forma przekazu, która angażuje uwagę osób rzeczywiście zainteresowanych naszym contentem. Nie serwujemy wszystkim tego samego, taka strategia nie ma dziś racji bytu.” - ostrzega Marcin Filipowicz, a następnie dodaje: - “Dlatego rośnie popularność platform DMP, które pomagają w płynnym łączeniu danych, raportowaniu w kanałach i kampaniach oraz odkrywaniu właściwych informacji w czasie rzeczywistym. Dzięki analizie Big Data marketingowcy mogą podejmować mądrzejsze decyzje.” – twierdzi ekspert.

Content Marketing Institute donosi, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydatki na tworzenie treści wzrosły o 56%. Jednocześnie zaobserwowano, że firmy wydają jeszcze więcej na technologie wspierające content marketing, średnio o 1/3 w porównaniu z poprzednim raportem. Biznes stanął przed okazją – każda firma może stać się redakcją i tworzyć treści, które budują więź pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem.

Dawno minęły czasy, kiedy decyzje marketingowe były podejmowane pod wpływem intuicji i doświadczenia poszczególnych osób. Dziś, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi, wspierających specjalistów od promowania, wszystko jest w naszym zasięgu, nawet gdy nie posiadamy odpowiednio wykształconych kompetencji.

Źródło: Audience Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praca twórcza na etacie a utwór pracowniczy
Utwór pracowniczy to utwór stworzony przez pracownika w efekcie wykonywania przez niego obowiązków wynikających ze stosunku pracy. Masz umowę o pracę? To artykuł właśnie dla Ciebie. Z tego tekstu dowiesz się, jakie prawa wobec Twojego utworu ma pracodawca.
Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764