Ostatnie dwa kwartały 2021 roku są kluczowym czasem dla rozwoju marki kosmetycznej Rituals w Polsce. Brand, którego produkty dostępne były dotychczas w e-commerce oraz perfumeriach Douglas i Sephora, otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce i wdraża szeroką strategię rozwoju biznesu. Do obsługi komunikacyjnej najbliższych, kluczowych dla marki projektów, marka postanowiła zaangażować agencję Big Picture. Współpraca została nawiązana w wyniku przetargu.
Marka Rituals powstała w 2000 roku i jako pierwsza połączyła sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji ciała z kosmetykami do domu, które są sprzedawane w ramach kolekcji opartych na charakterystycznych składnikach i wyjątkowych zapachach. Już 20 lat temu Rituals zachęcało do zwolnienia tempa, doceniania momentów i odnajdywania radości w małych, codziennych rzeczach. Na tym bazuje również filozofia marki.
W związku z nową strategią biznesową, przyjętą dla rynku polskiego, zespół marki przy współpracy z centralą zdecydował o rozpisaniu przetargu na obsługę PR w Polsce.
Agencja Big Picture, posiadająca szerokie doświadczenie w komunikacji brand PR, w tym w działaniach komunikacyjnych dla marek beauty, wygrała rozpisany konkurs ofert. W ramach stworzonego planu komunikacji dla marki Rituals Cosmetics agencja odpowiedzialna jest za komunikację przed otwarciem pierwszego sklepu marki w Polsce i koordynację tego wydarzenia, influencer marketing, biuro prasowe, media relacje oraz rekomendacje strategiczne związane z komunikacją marki na polskim rynku.
Kluczowym wydarzeniem będzie otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu marki w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie. Wydarzenie odbędzie się 4 sierpnia. Drugie otwarcie zaplanowane jest na 18 sierpnia w Sadyba Bestmall w Warszawie, a w kolejnych miesiącach sklepy otworzą się także w Trójmieście.
Do obsługi marki Rituals został dedykowany zespół agencji w składzie: Klaudia Lis (Senior PR Consultant), Aleksandra Kołakowska (PR Consultant) oraz Maria Dmitruk (PR Executive).
Klaudia Lis to ekspertka komunikacji marek beauty. Odpowiadała za współtworzenie i realizację strategii komunikacji MAC Cosmetics na polskim rynku, launch marki Nude by Nature w Polsce i działania eventowe oraz komunikacyjne. Wspierała także dział komunikacyjny przy launchu wegańskiej kolekcji INGLOT. Jej doświadczenie obejmuje też współpracę PR z marką NEO Make Up.
Aleksandra Kołakowska uzupełnia kompetencje Klaudii Lis nie tylko szerokim doświadczeniem w zakresie komunikacji brand PR, ale także ogromną znajomością retail’u. Doświadczenie zdobywała na stanowisku managera zespołu prowadzącego komunikację PR dla warszawskich ascetów Unibail-Rodamco-Wesfield oraz na stanowisku rzeczniczki prasowej Galerii Mokotów i Galerii Wileńskiej.
Współpraca między marką Rituals a agencją Big Picture rozpoczęła się formalnie w lipcu. Strony nie zdradzają na jak długo został podpisany kontrakt.
Źródło: Big Picture