logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Biura aranżowane z myślą o pokoleniu Z

  PR 04.03.2019, przeczytano 222 razy
ilustracjastrzałka

Jakimi biurami firmy kuszą młodych, zdolnych ludzi? W jakich miejscach chcą pracować?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biura-aranzowane-z-mysla-o-pokoleniu-z,381480,artykul.html

Trudności z pozyskaniem i utrzymaniem utalentowanych ludzi sprawiają, że oczekiwania pracowników dotyczące miejsca pracy stały się dla firm jednym z podstawowych kryteriów przy wyborze nowej lokalizacji biurowej. Atrakcyjnie usytuowane, oryginalne i funkcjonalne biuro stanowi niewątpliwie wartość dodaną w firmie, ale przede wszystkim jest obecnie skutecznym instrumentem HR-owym. Zwiększającym szanse na zatrudnienie najzdolniejszych przedstawicieli najmłodszej generacji, która uznawana jest za mobilną i wielozadaniową, skupiającą indywidualiści, ambitne, kreatywne i niezależne osoby, dla których priorytetem jest rozwój.

Przyjazne i funkcjonalne miejsce

Pokolenie Z oczekuje atrakcyjnie zaaranżowanej, zróżnicowanej i wyposażonej w najnowsze rozwiązania technologiczne przestrzeni do pracy, która przede wszystkim powinna być funkcjonalna i przyjazna. Ma gwarantować dobre samopoczucie i pobudzać do kreatywnego myślenia, a także zachęcać do interakcji i współpracy. Otoczenie biura powinno zaś sprzyjać utrwalaniu zdrowych nawyków, związanych z aktywnością fizyczną i ekologią.

Kluczowe znaczenie dla młodych ludzi ma też oczywiście lokalizacja. Najwyżej punktowane są świetnie skomunikowane miejsca, do których można łatwo dojechać z wszystkich rejonów miasta. Wzrastająca rola innowacyjności opartej na współpracy sprawia zaś, że firmy chętnie lokują biura w miejscach, które skupiają szeroką reprezentację tej samej branży.

- Poza kosztami wynajmu i chęcią usprawnienia działalności operacyjnej firmy, kluczowym czynnikiem, który ma podstawowy wpływ na decyzję o wyborze nowego biura są oczekiwania pracowników związane z miejscem pracy. Dostęp do talentów jest dla najemców nie mniej istotny przy selekcji niż inne aspekty związane z nową lokalizacją biurową – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz. – Jeszcze nie tak dawno większość firm poszukujących powierzchni biurowych precyzowało tylko swoje oczekiwania dotyczące wielkości powierzchni, wysokości stawek czynszowych, czy kluczowych warunków umowy. Dziś wiele z nich prosi doradców o znalezienie i zaprojektowanie biura, które będzie miejscem, gdzie młodzi ludzie chcieliby pracować. Chodzi o stworzenie takiej przestrzeni, w której mogliby czuć się tak dobrze, jak w domu - dodaje.

Przestrzenie wspierające kreatywność i ułatwiające relaks

Fit-out miejsca pracy ma wspierać kreatywność, ale jednocześnie także otwierać pole do relaksu w wolnych chwilach. Stąd w przestrzeniach biur spotykamy dziś takie atrakcje, jak ścianki do wspinaczki, zjeżdżalnie, pokoje do medytacji, pomieszczenia do odpoczynku, czy masażu, symulatory golfa, sale do gier wideo, czy pokoje bilardowe.

Powierzchnia biura powinna być przestrzenią elastyczną, przystosowaną do różnych trybów pracy, a jej aranżacja iść w stronę tworzenia przestrzeni aktywnych, które można zmieniać w zależności od potrzeb w danym momencie. Mobilne ściany, lekkie meble, czy przenośne siedzenia pozwalają na przykład na szybkie wydzielenie strefy potrzebnej do dyskusji, a przy tym także inspirującej do kreowania ciekawych rozwiązań.

Dla wygody pracowników przestrzeń powinna być zróżnicowana i służyć, zarówno pracy zespołowej,  jak i  indywidualnej pracy w skupieniu. Wyraźną tendencją jest natomiast odchodzenie od typowych open space na rzecz powierzchni dzielonej licznymi przepierzeniami, półściankami, szklanymi taflami, czy wysoką zielenią , gdzie otwarta przestrzeń skupiająca stanowiska pracy odgradzana jest strefami kuchennymi, czy salami konferencyjnymi.

Łamanie stereotypów

Dla lepszego efektu przełamywane są przy tym często standardy tradycyjnej aranżacji biurowej i projektowane przestrzenie tematyczne, stylizowane na przykład na bibliotekę, parkiet dyskotekowy, czy kino. Klasyczny desing łamią też pojawiające się w biurowych wnętrzach murale i grafiki.  

Dobremu samopoczuciu pracowników sprzyja również zieleń, której w biurach jest teraz coraz więcej. Ma doskonały wpływ na jakość powietrza, co pozwala zmniejszyć zmęczenie i obniżyć poziom stresu. W biurach umieszczane są żywe ściany z mchem lub inną roślinnością, płaszczyzny z zieleni dzielące przestrzeń, a dziedzińce i tarasy na dachach obsadzane nawet wysokimi drzewami i urozmaicane elementami małej architektury z wykorzystaniem wody.

Niebagatelną rolę dla sprzyjającej aury odgrywa też światło i dźwięk. Projektowana przestrzeń powinna w pełni zaspokajać wymagania zespołu odnośnie akustyki i naświetlenia pomieszczeń, które są niezwykle ważnymi parametrami, decydującymi o ogólnym zadowoleniu pracowników. Dla komfortu pracujących biuro powinno być wyposażone w cichy sprzęt i ergonomiczne meble.

Szerokie spektrum udogodnień i inicjatywy integracyjne

Z doświadczeń specjalistów  Walter Herz wynika, że w projektowanie nowych biur pracodawcy coraz częściej angażują pracowników, którzy podejmują decyzję, co do niektórych rozwiązań, które widzieliby w nowej przestrzeni. W tym celu najczęściej organizowane są warsztaty i wywiady w firmie by ustalić zakres indywidualnych potrzeb członków załogi i tym samym rzeczywiste wymagania firmy związane z poszukiwaną powierzchnią.

Kluczową rolę w odpowiednim przystosowaniu budynków do dzisiejszych wymagań najemców i pracowników odgrywają też sami deweloperzy. Nowoczesne biurowce projektowane są tak by oferowały wszystkie cechy inteligentnych budynków i udogodnienia zwiększające komfort użytkowania. Ich właściciele na tym jednak nie poprzestają, starają się czynnie uczestniczyć w życiu najemców. Firmy zarządzające biurowcami często organizują różnego rodzaju eventy i imprezy integracyjne, których celem jest nawiązanie relacji między najemcami i ich pracownikami. Urządzają pokazy, warsztaty, wieczory tematyczne, czy zajęcia sportowe na terenie budynku, a nawet maratony gier.

Ponadto, udostępniają praktyczne aplikacje, ułatwiające komunikację wewnętrzną i informujące o podejmowanych inicjatywach. Dzięki takim rozwiązaniom mobilni przedstawiciele najmłodszego pokolenia mogą za pośrednictwem smartfona korzystać z różnych udogodnień w budynkach, składać rezerwacje i zamówienia, czy zdobywać bieżące informacje związane z miejscem pracy.

Największym uznaniem cieszą się niewątpliwie kompleksy biurowe oferujące szereg dodatkowych usług towarzyszących, jak centra konferencyjne, restauracje ze zdrową żywnością, kawiarnie, gabinety stomatologiczne, fitness cluby, czy przedszkola. W otoczeniu, których znajdują się liczne sklepy, banki, poczta, pralnia, salony urody, punkty usługowe, itp. Takie usytuowanie zapewnia bowiem możliwość załatwienia bieżących potrzeb w drodze do pracy. 

Źródło: Walter Herz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio
Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?
Ekologia, orędownictwo, autentyczność – tak w kilku słowach można opisać elementy nowego modelu biznesowego nowoczesnych firm. W jaki sposób przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów?
Canon: Druk wielkoformatowy nie tylko dla reklamy
Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w ogóle możliwych.
Public Relations w małej i średniej firmie
Jak zdefiniować Public Relations, czym jest, jaką stanowi wartość, zwłaszcza dla MŚP? Nasza grupa przedsiębiorców zebrała się, aby omówić w jaki sposób w naszych branżach możemy skutecznie wykorzystać narzędzia PR. Czujemy, że jest to ważny temat i mamy wrażenie, iż dużo robimy w tym zakresie, ale nieusystematyzowane działania, brak planów...
Jak promować aplikację mobilną i utrzymać zaangażowanie użytkowników?
Według analityków eMarketer, korzystając ze smartfonów ludzie spędzają nawet 90 procent czasu używając aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonach. Liczba ich pobrań w AppStore i Google Play stale rośnie i jak ustalili eksperci z firmy Statista do 2021 roku osiągnie poziom 258 miliardów. To przełoży się na znaczący wzrost przychodów firm, które tworzą aplikacje. Ten...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764