logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Biuro Reklamy TVP nagrodziło najlepsze kreacje reklamowe

  PR 09.02.2023, przeczytano 298 razy

Biuro Reklamy TVP po raz ósmy wyróżniło kreacje reklamowe wyznaczające najwyższe standardy w zakresie komunikacji językowej przy jednoczesnym uwzględnieniu aspektu społecznego i kulturalnego. W trzech ocenianych kategoriach zwyciężyły: Santander Bank Polska – „Odpowiedzialność społeczna”, Grupa Maspex –„Kreatywność językowa” i Mowi Poland – „Reklamowy tekst roku”. Wyróżniona została Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz firma Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biuro-reklamy-tvp-nagrodzilo-najlepsze-kreacje-reklamowe,398929,artykul.html

Zwycięskie spoty, emitowane w 2022 roku na antenach Telewizji Polskiej, w oryginalnych i pięknych formach podkreślały przede wszystkim otwartość, prostotę, wspólnotę, jedność oraz wyjątkowość.

- Cenimy spoty reklamowe, które swój przekaz wyrażają kreatywnie i starannie językowo, a przy tym ich treść jest atrakcyjna dla widza. Dlatego z wielką satysfakcją po raz kolejny nagrodziliśmy reklamodawców wyznaczających najwyższe standardy w zakresie komunikacji marketingowej. Zwycięzcom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy – komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Santander Bank Polska nagrodzony został za kampanię „Moc aplikacji. Obsługa bez barier” w kategorii „Odpowiedzialność społeczna”. Marcin Dorociński, posługując się Polskim językiem migowym, informuje w spocie o wprowadzeniu aplikacji bankowej dla osób niesłyszących i słabo słyszących. To jeden z wielu wprowadzanych przez Santander Bank Polska projektów komunikacji w PJM, które otwierają nowe możliwości, znoszą bariery i mają „moc ułatwiania życia.

W kategorii „Kreatywność językowa” nagrodzona została firma Maspex, z marką Tymbark, za kampanię „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”. Żartobliwe żonglowanie w niej rodzimymi idiomami i powiedzeniami świadczy o dużym wyczuciu humorystycznego pulsu polszczyzny, wysokim poziomie sprawności oraz kreatywności językowej. Zauważona i doceniona została także spójność stylistyczna prowadzonej od kilku lat kampanii.

W kategorii „Reklamowy tekst roku” zwyciężyła firma Mowi Poland za reklamę „Prawo Jante. Salmon is Good – Mowi is Goodness”, z tekstem „wyjątkowo wyjątkowym”. Przekaz ten pokazuje, jak świadomie stworzony i celnie wykorzystany błąd stylistyczny i logiczny może mieć potencjał – w podstawowym brzmieniu lub jako schemat konstrukcji – wejścia na stałe do języka powszechnego (analogicznie do „oczywistej oczywistości”) i zadomowienia się w nim jako unikatowy zwrot idiomatyczny, wypowiadany z przymrużeniem oka. Jury doceniło kreatywną grę słów w angielskim haśle: „Salmon is good – Mowi is goodness”, a także pomysł zestawienia żartobliwie przedstawionego stereotypowego wizerunku skandynawskiej kultury opartej na unifikującym „prawie Jante”, gdzie nic nie jest wyjątkowe, z jednym wyjątkiem: łososia Mowi.

W tym roku jury przyznało także dwa wyróżnienia w kategorii „Kreatywność językowa”. Wyróżnione zostały:

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna za poetycką, baśniową opowieść o Podlasiu i wzmocnienie językowymi środkami wyrazu pejzażu regionu, który w niczym nie ustępuje pięknu najwspanialszych i najodleglejszych zakątków globu. Narrację sielankowej podróży przedstawionej w spocie doskonale prowadzi Krystyna Czubówna.

Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja za kampanię „Drugie Ż”, będącą z pozoru prostą, zgrabną rymowanką – zabawą konwencją stylistyczną. W rzeczywistości to doskonale skomponowany tekst, który z mikrolekkością przekazuje makrotreści o tym, że „razem Ż jest pełniejsze” i może gdyby było „Ż”, to „dinożarły nie wyginęłyby”. Cała kampania jest dowodem na idealne wyczucie rytmu języka, jego możliwości słowotwórczych i dużych kompetencji językowych twórców.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platforma VOD FlixClassic, która pozwala poznać i odkryć na nowo klasykę kinematografii z całego świata jest już dostępna w aplikacji Android TV.
WP zmienia strukturę, wzmacnia rolę technologii
Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT. Jednocześnie WP przyspiesza badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji oraz przetwarzaniem danych. Zespoły odpowiadające za te procesy...
Motowizja poszerza zasięgi
Na tę informację czekało wielu kibiców. Telewizja motoryzacyjna Motowizja dołączyła do oferty Polsat Box, Polsat Box Go oraz Netii. Od 1 grudnia br. wchodzi w skład pakietu L telewizji satelitarnej i kablowej IPTV oraz pakietu Bogatego telewizji internetowej z dekoderem Polsat Box, pakietu Polsat Box Go Sport w ofercie serwisu streamingowego Polsat Box Go, a także pakietu L...
Burza medialna wokół odejścia Stanowskiego z Kanału Sportowego
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu – Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More decyzja i powody rezygnacji Stanowskiego były szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys....
Coraz więcej osób w Polsce płaci za dostęp do treści wideo w internecie. Przy stale powiększającej się ofercie serwisów, współdzielenie kont i opłat stało się siecią skomplikowanych zależności. Zdecydowana większość użytkowników płatnej telewizji nie rozważa rezygnacji z tej usługi. Telewizja pomimo spadków oglądalności to wciąż...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764