logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Biznes, administracja i nauka wspólnie budują silne polskie marki

  PR 12.02.2015, przeczytano 1022 razy
ilustracjastrzałka

Przedstawiciele trzech przenikających się sfer: biznesu, administracji i nauki spotkali się i debatowali na temat silnej marki Polski i siły polskich marek. Poszukując odpowiedzi na pytania, jak współpracować i jakie podjąć kroki w kierunku realizacji efektywnej kooperacji, przedstawiony został program “Marki dla Polski", stworzony przez Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu “Brief”, twórcę platformy Brief for Poland. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biznes%2C-administracja-i-nauka-wspolnie-buduja-silne-polskie-marki,23929,artykul.html

11 lutego 2015 roku, w siedzibie Wojskowej Akademii Technicznej, odbyła się debata z udziałem m.in. prof. Marka Banaszkiewicza – prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej, Arkadiusza Bąka - wiceministra gospodarki, Roberta Biedronia - prezydenta Słupska, prof. dr hab. Włodzisława Ducha - podsekretarza stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Moniki Piątkowskiej – wiceprezes i członka zarządu ds. informacji i komunikacji Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Pawła Poncyliusza – wiceprezesa zarządu Avio Aero, Ireneusza Sitarskiego – przewodniczącego rady nadzorczej PESA Bydgoszcz oraz dr Elżbiety Wąsowicz-Zaborek - wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Uczestnicy debaty dyskutowali o tym, w jaki sposób tworzyć rozpoznawalne polskie marki - w takich sektorach gospodarki jak produkcja, usługi, turystyka, inwestycje, nauka, sport, kultura i sztuka - oraz jaka jest rola administracji, uczelni oraz biznesu w tworzeniu tych marek. 

“Współpraca nauki i biznesu nie musi być widoczna, ważne, żeby w ogóle zaistniała! Rozwiązania są zupełnie inne w zależności od uczelni. Jeśli mówimy o naukach technicznych, medycznych, to miejmy świadomość, że one w naturalny sposób się ‘umiędzynarodowiają’ i rozwiązania owe wydają się nie znać granic. Natomiast jeśli rozważamy np. nauki prawnicze to jest to zupełnie inny aspekt, gdyż prawo jest z reguły lokalne.” - zauważył prof. dr hab. Lechosław Garbarski, kierownik katedry marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.

Ważnym punktem programu debaty było przedstawienie założeń fundacji “Marki dla Polski”, której celem jest wspieranie i budowanie konkurencyjności polskich marek, jako najbardziej istotnych czynników przyczyniających się do wzrostu rozpoznawalności i reputacji Polski w kraju i za granicą. Przedsięwzięciu przyświeca idea Trójkąta Efektywności Briefu, w którym to każdemu z ramion przypisuje się zadanie: administracji - koordynację; uczelniom - transfer wiedzy; biznesowi - rolę inwestora, ale także największego beneficjenta. W ramach działań fundacji powstanie “Mapa Polskich Marek” - kompilacja 16 map poszczególnych regionów, na której umiejscowione zostaną m.in. firmy, produkty, atrakcje turystyczne, inicjatywy kulturalne, sportowe, naukowe. Będzie ona wizualizacją potencjału regionów, a oznaczenie na mapie poszczególnych marek rozszerzy świadomość potrzeby budowy silnej marki Polski oraz jej wysokiej reputacji na arenie międzynarodowej. 

“Mapa Polskich Marek jest bardzo ważnym elementem, przyczyniającym się do tego, aby Polska była rozpoznawalna na świecie. Proszę zauważyć, że już przy jej tworzeniu, współpracujemy i to już jest wartość dodana. Sam fakt tego, że będziemy mieli ze sobą rozmawiać i tworzyć jakiś jeden produkt da nam ogromne pole do poznania się, do wzajemnego zrozumienia i współpracy.” - powiedziała Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Fundacja “Marki dla Polski” ma w planach także cykl warsztatów i seminariów o programie oraz korzyściach płynących ze współpracy w ramach Trójkąta Efektywności Briefu, pokazujących w jaki sposób podmioty takie, jak administracja publiczna, uczelnie oraz lokalny biznes mogą współtworzyć silną markę Polski. Z pozytywnym odbiorem spotkał się także pomysł wydawania dwumiesięcznika “Brief for Poland”.

Relacja z debaty ukaże się na stronie www.brief.pl.

Źródło: Brief

www.brief.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764