logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Biznesy, które najchętniej korzystają z cyfrowej reklamy DOOH

  PR 08.05.2018, przeczytano 540 razy
ilustracjastrzałka

DOOH to innowacyjne medium, pozwalające na dotarcie do odbiorców w ciekawy i oryginalny sposób poza ich miejscem zamieszkania. Ma przed sobą bardzo dobrą perspektywę rozwoju, a to za sprawą ciekawych możliwości, z których chętnie korzystają reklamodawcy w swoich kampaniach. Coraz więcej firm i przedsiębiorstw działających na Polskim rynku inspiruje się kampaniami realizowanymi za granicą i wykorzystuje DOOH w komunikacji z klientami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/biznesy%2C-ktore-najchetniej-korzystaja-z-cyfrowej-reklamy-dooh,36404,artykul.html

Według 80% ekspertów z branży reklamowej, biorących udział w badaniu MyLED - DOOH jest szczególnie atrakcyjną formą reklamy dla sektora handlowego. Ważne jest, aby dotrzeć do klienta w odpowiednim miejscu i czasie. DOOH to potrafi! Kampania dostosowana do aktualnie panujących warunków atmosferycznych pozwala na zwiększenie zainteresowania odbiorców produktami sezonowymi. Dobrze sformułowany komunikat może w istotny sposób wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Warto zatem dobrze przemyśleć strategię marketingową, aby wykorzystać w pełni możliwości medium jakim jest DOOH.   

Doskonale wykorzystują to znane firmy. Jedną z nich jest największy serwis aukcji internetowych na świecie - eBay, który uruchomił kampanię DOOH opartą o dane pogodowe. Trzy rodzaje warunków atmosferycznych wywoływały różne kreacje spotów. Kiedy na niebie zawitało słońce, na ekranach wyświetlano produkty, które z pewnością przydadzą się każdemu ogrodnikowi. W deszczowy dzień serwis aukcyjny zachęcał odbiorców do zakupu produktów o zastosowaniu przeciwdeszczowym. W pochmurną pogodę natomiast na ekranie można było zaobserwować reklamy zachęcające odbiorców do majsterkowania w domu.

67% respondentów biorących udział w badaniu zaznacza, że kampanie digital OOH realizowane przez branżę hotelową oraz firmy zajmujące się rozrywką mogą osiągać wysoką skuteczność. Dobrym przykładem jest ogromna cyfrowa kampania OOH zwiastująca nadejście nowego filmu fabularnego z gatunku science-fiction Steven'a Spielberga „Ready Player One”.

Nowe wydanie Warner Bros oparte jest na bestsellerze Ernesta Cline o tej samej nazwie. Opowieść skupia się wokół Wade Watts, osieroconego nastolatka żyjącego w surowej rzeczywistości, świecie zmienionym przez susze. Dla chłopca drogą ucieczki od trudów prawdziwego życia jest gra w wirtualnej rzeczywistości zwana Oasis. Aby wesprzeć globalne wydanie nowego filmu „Ready Player One”, Grand Visual wyprodukował zarówno kreację statyczną, jak i dynamiczną. Kampania prowadzona w wielu sieciach obejmowała dworce kolejowe i podziemne, przystanki autobusowe, centra miast, wielkoformatowe billboardy przydrożne i specjalnie zaprojektowane witryny w Sztokholmie.

ilustracjastrzałka

Aż 56% ekspertów stwierdza, że DOOH jest idealnym medium reklamowym również dla branży motoryzacyjnej, a to za sprawą lokalizacji nośników DOOH. Reklama na cyfrowych ekranach LED jest  zauważalna przede wszystkim przez kierowców, którzy przemieszczając się po mieście są narażeni na odbiór cyfrowych treści wyświetlanych w przestrzeni miejskiej zwłaszcza w momencie, kiedy stoją w korku lub na skrzyżowaniu podczas zmiany świateł.   

Warto zestawić wynik badania MyLED z przeprowadzonymi nieco wcześniej badaniami Posterscope, na które powołuje się amerykańska firma Lamar Advertising. Wykazały one, że 87,5% fanów motoryzacji zwraca uwagę na reklamy OOH związane z branżą samochodową. Co więcej, z tych samych badań wynika, że aż 83% kierowców ma styczność z reklamą zewnętrzną podczas gdy tylko 41% z reklamą telewizyjną.

Fakt ten świetnie wykorzystała w swojej kampanii Toyota, która uzależniła emisję spotów od informacji na temat aktualnego natężenia ruchu w obrębie ekranów LED. Znany koncern motoryzacyjny swoją kampanię napędził ruchem drogowym. W momencie, kiedy samochody poruszały się z małą prędkością, na ekranach wyświetlano informacje na temat zalet silników hybrydowych. Wszystko za sprawą nadajników monitorujących ruch w pobliżu ekranów, dzięki którym pobierano treści wyświetlane na ekranie w czasie rzeczywistym.

ilustracjastrzałka

Nie są to jednak jedyne branże wykorzystujące reklamę DOOH w swoich kampaniach. W przestrzeniach publicznych, zarówno w Polsce, jak i za granicą możemy odnaleźć wiele przykładów ciekawych realizacji na cyfrowych ekranach LED, które potrafią przykuć naszą uwagę.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

7 rozwiązań dla e - commerce, dzięki którym zwiększysz efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764