logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday, czyli nadchodzące żniwa w e-commerce

  PR 17.11.2016, przeczytano 789 razy
ilustracjastrzałka

Zamówień w sklepie internetowym podczas Black Friday może być nawet o 70 proc. więcej, a ruch na stronie kilkukrotnie wyższy niż przeciętnie – wynika z analiz RTB House. Firma wzięła pod lupę setki kampanii zrealizowanych w ubiegłym roku na blisko 40 rynkach, by oszacować potencjał zakupowy w nadchodzącym najgorętszym okresie sprzedażowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday%2C-czyli-nadchodzace-zniwa-w-e-commerce,30567,artykul.html

Już 25 listopada kolejne święto wszystkich e-commercowych przedsiębiorców. Ekstremalne obniżki dotyczą niemal każdej branży, począwszy od elektroniki, po meble i odzież, a potencjał zakupowy w trakcie Black Friday jest często znacznie większy niż przed samymi świętami.

Jak pokazują zagregowane dane RTB House, w ubiegłym roku współczynnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do liczby kliknięć w reklamę) kampanii realizowanych w Black Friday i Cyber Monday był o odpowiednio prawie 70 proc. i niemal 30 proc. lepszy niż średnia dla listopada 2015 roku. Z kolei całkowity ruch na obserwowanych stronach internetowych był wyższy o ponad 30 proc. w Black Friday i 20 proc. w Cyber Monday.

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Polska w RTB House, Black Friday to nie jeden dzień, ale właściwie czterodniowa celebracja, generująca ogromny popyt. – Oprócz oczywistych możliwości wsparcia aktywności sprzedażowych jest to również okazja do podjęcia działań, które korzystnie wpłyną na przyszłe zaangażowanie ze strony klientów. Dzięki spersonalizowanym ofertom, dostarczanym dokładnie w chwili gdy internauci szukają konkretnych produktów, firmy mogą zwiększyć rozpoznawalność marki czy zachęcić konsumentów, zwłaszcza takich, którzy od dawna nie odwiedzali strony e-sklepu, do zakupu asortymentu uzupełniającego już posiadane produkty. To również świetna okazja, by już kilka tygodni przed świętami wpływać na wyniki w okresie bożonarodzeniowym – podkreśla Abgarowicz.

Według analiz RTB House, współczynnik konwersji ubiegłorocznych kampanii reklamowych w Polsce był podczas Black Friday wyższy aż o 54 proc. niż średnia w listopadzie.

Wyraźny wzrost w wynikach wskazuje, że spersonalizowana reklama to narzędzie, które podczas takiego zakupowego szaleństwa, sprawdza się świetnie, nie tylko wpływając na sprzedaż, ale także dostarczając maksymalny zwrot z inwestycji w działania marketingowe – podsumowuje Abgarowicz.

W tym roku przedłużony okres zakupów rozpocznie się w piątek, 25 listopada i potrwa do końca poniedziałku 28 listopada.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

Dodatkowe informacje:

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano wybrane kampanie obsługiwane przez spółkę w listopadzie 2015 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764