logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday, czyli nadchodzące żniwa w e-commerce

  PR 17.11.2016, przeczytano 792 razy
ilustracjastrzałka

Zamówień w sklepie internetowym podczas Black Friday może być nawet o 70 proc. więcej, a ruch na stronie kilkukrotnie wyższy niż przeciętnie – wynika z analiz RTB House. Firma wzięła pod lupę setki kampanii zrealizowanych w ubiegłym roku na blisko 40 rynkach, by oszacować potencjał zakupowy w nadchodzącym najgorętszym okresie sprzedażowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday%2C-czyli-nadchodzace-zniwa-w-e-commerce,30567,artykul.html

Już 25 listopada kolejne święto wszystkich e-commercowych przedsiębiorców. Ekstremalne obniżki dotyczą niemal każdej branży, począwszy od elektroniki, po meble i odzież, a potencjał zakupowy w trakcie Black Friday jest często znacznie większy niż przed samymi świętami.

Jak pokazują zagregowane dane RTB House, w ubiegłym roku współczynnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do liczby kliknięć w reklamę) kampanii realizowanych w Black Friday i Cyber Monday był o odpowiednio prawie 70 proc. i niemal 30 proc. lepszy niż średnia dla listopada 2015 roku. Z kolei całkowity ruch na obserwowanych stronach internetowych był wyższy o ponad 30 proc. w Black Friday i 20 proc. w Cyber Monday.

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Polska w RTB House, Black Friday to nie jeden dzień, ale właściwie czterodniowa celebracja, generująca ogromny popyt. – Oprócz oczywistych możliwości wsparcia aktywności sprzedażowych jest to również okazja do podjęcia działań, które korzystnie wpłyną na przyszłe zaangażowanie ze strony klientów. Dzięki spersonalizowanym ofertom, dostarczanym dokładnie w chwili gdy internauci szukają konkretnych produktów, firmy mogą zwiększyć rozpoznawalność marki czy zachęcić konsumentów, zwłaszcza takich, którzy od dawna nie odwiedzali strony e-sklepu, do zakupu asortymentu uzupełniającego już posiadane produkty. To również świetna okazja, by już kilka tygodni przed świętami wpływać na wyniki w okresie bożonarodzeniowym – podkreśla Abgarowicz.

Według analiz RTB House, współczynnik konwersji ubiegłorocznych kampanii reklamowych w Polsce był podczas Black Friday wyższy aż o 54 proc. niż średnia w listopadzie.

Wyraźny wzrost w wynikach wskazuje, że spersonalizowana reklama to narzędzie, które podczas takiego zakupowego szaleństwa, sprawdza się świetnie, nie tylko wpływając na sprzedaż, ale także dostarczając maksymalny zwrot z inwestycji w działania marketingowe – podsumowuje Abgarowicz.

W tym roku przedłużony okres zakupów rozpocznie się w piątek, 25 listopada i potrwa do końca poniedziałku 28 listopada.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

Dodatkowe informacje:

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano wybrane kampanie obsługiwane przez spółkę w listopadzie 2015 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764