logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday – okazja czyni zakupy

  PR 22.11.2018, przeczytano 244 razy

Wielka wyprzedaż przypadająca na ostatni piątek listopada i mająca początek swojej tradycji w Stanach Zjednoczonych, ku uciesze konsumentów gości i w Polsce. To czas, w którym kupuje się już gwiazdkowe prezenty, korzystając z największych promocji, jakie pojawiają się w ciągu roku. W naszym kraju to dość młoda tradycja, ale Komputronik udowadnia, że z dużym potencjałem – zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-%E2%80%93-okazja-czyni-zakupy,380229,artykul.html

Według statista.com, wartość sprzedanych produktów podczas ostatniego Czarnego Piątku w USA wzrosła o 16,8 % w odniesieniu do roku 2016. Przeciętny Amerykanin w ubiegłym roku wydał na zakupach niemal 1000 dolarów, podczas gdy na przykład pięć lat temu było to około 750 dolarów. Jak to wygląda w Polsce?

Badania, jak np. TNS Kantar, wskazują, że mimo „raczkującej tradycji” świadomość tego zakupowego święta wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – aktualnie już 87% badanych wie, czym jest Black Friday (wzrost z 75% w roku 2017). Moment ten również i u nas staje się punktem zapalnym rozpoczynającym świąteczną gorączkę zakupów. W tym roku przypada on na 23 listopada, jednak w przypadku wielu sklepów trwa dłużej aniżeli jeden dzień.

- U nas Black Friday trwa cały tydzień i rozpoczyna się już na kilka dni przed 23 listopada. W poszczególnych kanałach przygotowujemy dla naszych klientów różne promocje, np. inne czekały w zakupowym Klubie Komputronik, inne w salonach stacjonarnych, a jeszcze inne w sklepie internetowym. W związku z tym, mówiąc o tym okresie promocyjnym, w zasadzie nie używamy pojęcia Black Friday, ale Black Sale. Promocyjne produkty planujemy dodawać w pulach, zatem naszą ofertę warto sprawdzać codziennie. Oczywiście chcąc uczcić sam Black Friday, kumulację ofert przygotujemy właśnie na ten dzień. Dedykowane promocje pojawią się zarówno on-line, jak i w salonach. Nasi klienci mogą liczyć na atrakcyjne rabaty do niedzieli 25 listopada. – mówi Izabela Pirańska Brand Manager w Komputronik.

Komu nie wystarcza Black Friday, może dać upust zakupowemu szaleństwu także po nadchodzącym weekendzie, podczas Cyber Monday. Ciągle to jednak ten pierwszy cieszy się zdecydowanie większym zainteresowaniem.

- W okresie promocji organizowanych podczas Black Friday wskaźnik odwiedzin naszej strony wzrasta nawet o ponad 200%, sama wizyta wydłuża się o 10%, a wzrost transakcji wynosi około 150%. Największe nasilenie ma miejsce w samym kulminacyjnym momencie promocji, czyli głównie w piątek. Spore zainteresowanie ofertą w roku ubiegłym mieliśmy także w czwartek i to wciąż większe niż podczas Cyber Monday. Warto zaznaczyć, że Black Friday to dzień, kiedy ludzie w kwestii promocji starają się trzymać rękę na pulsie, co potwierdza obserwowany przez nas ruch mobile. Upolować upragnione słuchawki gamingowe w komunikacji miejskiej? Czemu nie?! – podsumowuje Karol Tokarski Dyrektor e-Commerce Komputronik.

Jak widać zakupowe skłonności Polaków w tym okresie potwierdzają konkretne dane. Wg ustaleń Komputronika koszyk kliencki jest wówczas średnio o 20% większy, a samo zainteresowanie akcją z roku na rok rośnie. Wśród niektórych krążą jednak opinie, że oferty podczas „piątkowych” wyprzedaży nie są tak atrakcyjne jak w Stanach. Oczywiście wiele zależy od segmentu, w jakim promocja ma miejsce i od organizatora akcji, jednak zakupy technologiczne wydają się wyjątkowo opłacać. Badanie TNS Kantar potwierdza, że już w zeszłym roku Polacy kupili 100% więcej elektroniki.

- W czasie tej okolicznościowej wyprzedaży klienci mogą liczyć na naprawdę duże rabaty, szczególnie jeśli chodzi o laptopy i duże AGD. W roku ubiegłym upusty na laptopy sięgały nawet 1,5 tys. zł. Największe rabaty, np. ponad 80% oferowaliśmy na akcesoria i peryferia. Dzięki temu tusz do drukarki można było kupić w cenie niespełna 5 zł. Ubiegłorocznym hitem okazał się natomiast produkt, z którym nota bene Komputronik nie jest kojarzony – kultowa szczotka do włosów Tangle Teezer. Tymczasem w naszej ofercie faktycznie, obok elektroniki, sprzętu RTV i AGD można także znaleźć produkty z kategorii dom, dziecko, moto, hobby czy uroda i zdrowie. W każdym z tych segmentów na naszych klientów czekały liczne promocje, np. na telefony, drony, aparaty, głośniki, zabawki oraz kosmetyki i tak też jest w tym roku. Każdy, bez względu na wiek i płeć znajdzie u nas coś dla siebie. – dodaje Izabela Pirańska Brand Manager

Czy w obliczu zakupowych promocji Polacy mają jakieś szczególne preferencje? Na podstawie obserwacji marki Komputronik można mówić o wyborach z kategorii elektroniki i małego AGD. W tym czasie interesuje nas wszystko, co można zakupić w obniżonej cenie – zarówno komputery, gry czy oprogramowania, jak i… męskie golarki. W przypadku takich promocji często samym katalizatorem potrzeby jest właśnie okazyjna oferta. Według  badania opublikowanego pod koniec 2017 roku przez agencję doradczą KPMG, niska cena jest głównym czynnikiem motywującym do zakupu dla 76% Polaków. Właśnie dlatego w wielu krajach to właśnie listopad, a nie grudzień, jest miesiącem, w którym i konsumenci wykazują największą aktywność zakupową i sprzedawcy odnotowują największe zyski.

Komputronik to jedna z największych i najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem, akcesoriami elektronicznymi oraz produktami RTV, AGD i HOME. Obecnie marka posiada prawie 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. W szerokiej ofercie znajduje się ponad 100 tysięcy produktów kilkuset marek. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764