logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday – okazja czyni zakupy

  PR 22.11.2018, przeczytano 264 razy

Wielka wyprzedaż przypadająca na ostatni piątek listopada i mająca początek swojej tradycji w Stanach Zjednoczonych, ku uciesze konsumentów gości i w Polsce. To czas, w którym kupuje się już gwiazdkowe prezenty, korzystając z największych promocji, jakie pojawiają się w ciągu roku. W naszym kraju to dość młoda tradycja, ale Komputronik udowadnia, że z dużym potencjałem – zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-%E2%80%93-okazja-czyni-zakupy,380229,artykul.html

Według statista.com, wartość sprzedanych produktów podczas ostatniego Czarnego Piątku w USA wzrosła o 16,8 % w odniesieniu do roku 2016. Przeciętny Amerykanin w ubiegłym roku wydał na zakupach niemal 1000 dolarów, podczas gdy na przykład pięć lat temu było to około 750 dolarów. Jak to wygląda w Polsce?

Badania, jak np. TNS Kantar, wskazują, że mimo „raczkującej tradycji” świadomość tego zakupowego święta wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – aktualnie już 87% badanych wie, czym jest Black Friday (wzrost z 75% w roku 2017). Moment ten również i u nas staje się punktem zapalnym rozpoczynającym świąteczną gorączkę zakupów. W tym roku przypada on na 23 listopada, jednak w przypadku wielu sklepów trwa dłużej aniżeli jeden dzień.

- U nas Black Friday trwa cały tydzień i rozpoczyna się już na kilka dni przed 23 listopada. W poszczególnych kanałach przygotowujemy dla naszych klientów różne promocje, np. inne czekały w zakupowym Klubie Komputronik, inne w salonach stacjonarnych, a jeszcze inne w sklepie internetowym. W związku z tym, mówiąc o tym okresie promocyjnym, w zasadzie nie używamy pojęcia Black Friday, ale Black Sale. Promocyjne produkty planujemy dodawać w pulach, zatem naszą ofertę warto sprawdzać codziennie. Oczywiście chcąc uczcić sam Black Friday, kumulację ofert przygotujemy właśnie na ten dzień. Dedykowane promocje pojawią się zarówno on-line, jak i w salonach. Nasi klienci mogą liczyć na atrakcyjne rabaty do niedzieli 25 listopada. – mówi Izabela Pirańska Brand Manager w Komputronik.

Komu nie wystarcza Black Friday, może dać upust zakupowemu szaleństwu także po nadchodzącym weekendzie, podczas Cyber Monday. Ciągle to jednak ten pierwszy cieszy się zdecydowanie większym zainteresowaniem.

- W okresie promocji organizowanych podczas Black Friday wskaźnik odwiedzin naszej strony wzrasta nawet o ponad 200%, sama wizyta wydłuża się o 10%, a wzrost transakcji wynosi około 150%. Największe nasilenie ma miejsce w samym kulminacyjnym momencie promocji, czyli głównie w piątek. Spore zainteresowanie ofertą w roku ubiegłym mieliśmy także w czwartek i to wciąż większe niż podczas Cyber Monday. Warto zaznaczyć, że Black Friday to dzień, kiedy ludzie w kwestii promocji starają się trzymać rękę na pulsie, co potwierdza obserwowany przez nas ruch mobile. Upolować upragnione słuchawki gamingowe w komunikacji miejskiej? Czemu nie?! – podsumowuje Karol Tokarski Dyrektor e-Commerce Komputronik.

Jak widać zakupowe skłonności Polaków w tym okresie potwierdzają konkretne dane. Wg ustaleń Komputronika koszyk kliencki jest wówczas średnio o 20% większy, a samo zainteresowanie akcją z roku na rok rośnie. Wśród niektórych krążą jednak opinie, że oferty podczas „piątkowych” wyprzedaży nie są tak atrakcyjne jak w Stanach. Oczywiście wiele zależy od segmentu, w jakim promocja ma miejsce i od organizatora akcji, jednak zakupy technologiczne wydają się wyjątkowo opłacać. Badanie TNS Kantar potwierdza, że już w zeszłym roku Polacy kupili 100% więcej elektroniki.

- W czasie tej okolicznościowej wyprzedaży klienci mogą liczyć na naprawdę duże rabaty, szczególnie jeśli chodzi o laptopy i duże AGD. W roku ubiegłym upusty na laptopy sięgały nawet 1,5 tys. zł. Największe rabaty, np. ponad 80% oferowaliśmy na akcesoria i peryferia. Dzięki temu tusz do drukarki można było kupić w cenie niespełna 5 zł. Ubiegłorocznym hitem okazał się natomiast produkt, z którym nota bene Komputronik nie jest kojarzony – kultowa szczotka do włosów Tangle Teezer. Tymczasem w naszej ofercie faktycznie, obok elektroniki, sprzętu RTV i AGD można także znaleźć produkty z kategorii dom, dziecko, moto, hobby czy uroda i zdrowie. W każdym z tych segmentów na naszych klientów czekały liczne promocje, np. na telefony, drony, aparaty, głośniki, zabawki oraz kosmetyki i tak też jest w tym roku. Każdy, bez względu na wiek i płeć znajdzie u nas coś dla siebie. – dodaje Izabela Pirańska Brand Manager

Czy w obliczu zakupowych promocji Polacy mają jakieś szczególne preferencje? Na podstawie obserwacji marki Komputronik można mówić o wyborach z kategorii elektroniki i małego AGD. W tym czasie interesuje nas wszystko, co można zakupić w obniżonej cenie – zarówno komputery, gry czy oprogramowania, jak i… męskie golarki. W przypadku takich promocji często samym katalizatorem potrzeby jest właśnie okazyjna oferta. Według  badania opublikowanego pod koniec 2017 roku przez agencję doradczą KPMG, niska cena jest głównym czynnikiem motywującym do zakupu dla 76% Polaków. Właśnie dlatego w wielu krajach to właśnie listopad, a nie grudzień, jest miesiącem, w którym i konsumenci wykazują największą aktywność zakupową i sprzedawcy odnotowują największe zyski.

Komputronik to jedna z największych i najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem, akcesoriami elektronicznymi oraz produktami RTV, AGD i HOME. Obecnie marka posiada prawie 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. W szerokiej ofercie znajduje się ponad 100 tysięcy produktów kilkuset marek. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
Rynek opakowań kształtuje się dynamicznie, a świadomość i wymagania klientów stale rosną. Opakowanie jest 6-krotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama – wynika z szacunków Stowarzyszenia Strategii Opakowania. Producenci zmuszeni są do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, które pomogą im skutecznie wyeksponować dany artykuł....
Krój pisma

Typografia na co dzień (3): Krój pisma

Obję­tość skryptu autor­skiego wyra­żona w arku­szach wydaw­ni­czych bądź w arku­szach autor­skich, to z pew­no­ścią naj­istot­niej­szy czyn­nik, mający wpływ na koń­cową obję­tość publi­ka­cji. Ale to dopiero począ­tek kło­po­tów. Po...
Animal Planet z nową identyfikacją wizualną
Animal Planet, stacja proponująca filmy dokumentalne o zwierzętach, naturze i naszej planecie, od 15 lipca ma nowe logo oraz oprawę graficzną. Zmiana identyfikacji wizualnej na polskim rynku jest wynikiem globalnej strategii marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764