logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday – okazja na zarobek, ale i ryzyko strat

  PR 26.11.2019, przeczytano 678 razy

Miłośnicy zakupów na całym świecie szykują się na zakupowe „szaleństwo” związane z przecenami, które pojawią się dokładnie w Black Friday, a który w tym roku przypada na 29 listopada. Co prawda przeceny w Polsce nie są jeszcze tak wysokie, jak te które konsumenci spotykają choćby w USA, jednak perspektywa „uszczknięcia” kilkunastu, a często i kilkudziesięciu procent ceny jest bardzo kusząca. W końcu zbliżające się wielkimi krokami Święta Bożego Narodzenia to okres wręczania prezentów, a podczas Black Friday można je kupić znacznie taniej. To wprost oznacza, że sklepy internetowe będą musiały poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu na swoich witrynach. Nie wszyscy są jednak na to odpowiednio przygotowani.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-%E2%80%93-okazja-na-zarobek%2C-ale-i-ryzyko-strat,384869,artykul.html

Tego dnia właściciele sklepów internetowych mogą liczyć na wysokie obroty oraz zyski. Muszą być jednak przygotowani na potężny ruch i być w stanie zapewnić klientom płynność i wygodę dokonywania zakupów. Raport firmy Veeam  dotyczący zarządzania danymi w chmurze w 2019 r. pokazał, że decydenci IT z branży detalicznej, dystrybucyjnej i transportowej doświadczyli średnio w ciągu ostatnich 12 miesięcy sześciu przerw w działaniu infrastruktury, a każda z nich trwała średnio aż 77 minut. Każde opóźnienie w działaniu może odstraszyć potencjalnych klientów, a awaria całkowicie pozbawić przedsiębiorcę zysku i nadszarpnąć jego reputację. Co więcej, rozczarowany konsument może już nigdy nie wrócić na stronę sklepu, na której spotkał się z problemami technicznymi.

– Podczas gorących okresów wyprzedaży, a w szczególności tych, które kumulują się jednego dnia, sklepy muszą dysponować solidną, ale i skalowalną architekturą IT. To, co doskonale sprawdza się praktycznie przez cały rok, w okresie promocji i związanych z nimi „pików” klientów i zamówień może nie wystarczyć. Remedium na to są systemy chmurowe, które poprzez swoją skalowalność w prosty i szybki sposób są w stanie sprostać nagłemu wzrostowi ruchu w sklepie internetowym. Aby nie utracić bezpowrotnie możliwości realizacji zamówień w przypadku awarii wynikającej z przeciążenia infrastruktury, sklep musi na bieżąco wykonywać kopie zapasowe. Ważne jest przy tym, aby te zapisane dane były wykonywane zgodnie z zasadą Veeam 3-2-1, gdzie tworzone są trzy kopie, na przynajmniej dwóch różnych nośnikach, a przynajmniej jedna z nich zapisywana jest poza systemami w firmie np. właśnie w chmurze. Niebagatelne znaczenie ma tutaj także czas, w jakim oprogramowanie jest w stanie przywrócić pełną funkcjonalność działania sklepu. W takim dniu jak Black Friday ogromne znaczenie ma fakt czy ten proces zajmie zaledwie kilka minut, czy będzie trwał kilka godzin – komentuje Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny w Veeam Software, dostawcy profesjonalnych narzędzi do backupu.

Statystyki zaprezentowane przez Gemius za 2018 r.  nie pozostawiają wątpliwości, że również 2019 r. zapewne zostanie uznany za rekordowy pod względem ruchu na witrynach w Black Friday. Tylko tego dnia dziesięć największych stron e-commerce w Polsce odwiedziło ponad 7,3 mln osób – to o 747 tys. niż w 2017 r. W trakcie wyprzedaży Cyber Monday (mającej miejsce 26 listopada 2018 r.) przyrost rok do roku był jeszcze większy i wyniósł 1,16 mln osób. To wielkie liczby, na które dostawcy sklepów muszą być przygotowani. Nie wszystkim się to udaje, co pokazuje choćby przykład sklepu John Lewis z 2015 i 2018 r. czy amerykańskiej firmy J. Crew, w której awaria firmowej witryny poskutkowała wieloma skargami oburzonych klientów na Twitterze. Z problemami borykały się także polskie sklepy, które nie przewidziały skali zainteresowania swoimi promocjami.

– Sprzedawcy mają kilka opcji, aby zmaksymalizować swoją dostępność podczas dni takich jak Black Friday. Branża e-commerce może skorzystać ze skalowalnych zasobów chmury w modelu IaaS (infrastruktura jako usługa) lub SaaS (oprogramowanie jako usługa). W pierwszym przypadku w razie wzmożonego ruchu część z niego obsługiwana jest przez zewnętrznego dostawcę, w drugim wypadku całość sklepu jest usługą obsługiwaną zewnętrznie. Niezależnie od wybranego modelu, każda z form wymaga dodatkowego zabezpieczenia w postaci kopii zapasowych. Dostawcy chmury gwarantują bowiem ciągłość usługi, ale o bezpieczeństwo danych i ich kopie zapasowe przedsiębiorca musi zadbać sam – dodaje Andrzej Niziołek.

BlackFriday, CyberMonday, Dzień Darmowej Dostawy – te wszystkie dni generują ogromny, skokowy wręcz przyrost ruchu klientów branży e-commerce. Przy całym dobrodziejstwie takiego stanu rzeczy – czyt. znacznie zwiększonych przychodach sprzedawców – wspomniany skok może jednocześnie okazać się nie lada problemem. Straty wynikające z niedostępności danych i systemów mogą być dla sklepów bardzo dotkliwe. Warto pomyśleć o tym wcześniej i zarówno przygotować odpowiednio swoją infrastrukturę, jak i zapewnić mechanizmy, które w razie jej awarii są w stanie zaledwie w kilka minut przywrócić w pełni działającą platformę sprzedażową wraz ze złożonymi przed awarią zamówieniami. Cloud Data Management umożliwia sprzedawcom przygotowanie się na taki skokowy wzrost ruchu generowany przez kupujących online. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie tych dni dla przychodów, stawka jest zbyt wysoka, aby detaliści zignorowali to niebezpieczeństwo i nie przygotowali się na to, zabezpieczając swój biznes w odpowiedni sposób.

Źródło: Veeam Software

www.veeam.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764