logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday – okazja na zarobek, ale i ryzyko strat

  PR 26.11.2019, przeczytano 300 razy

Miłośnicy zakupów na całym świecie szykują się na zakupowe „szaleństwo” związane z przecenami, które pojawią się dokładnie w Black Friday, a który w tym roku przypada na 29 listopada. Co prawda przeceny w Polsce nie są jeszcze tak wysokie, jak te które konsumenci spotykają choćby w USA, jednak perspektywa „uszczknięcia” kilkunastu, a często i kilkudziesięciu procent ceny jest bardzo kusząca. W końcu zbliżające się wielkimi krokami Święta Bożego Narodzenia to okres wręczania prezentów, a podczas Black Friday można je kupić znacznie taniej. To wprost oznacza, że sklepy internetowe będą musiały poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu na swoich witrynach. Nie wszyscy są jednak na to odpowiednio przygotowani.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-%E2%80%93-okazja-na-zarobek%2C-ale-i-ryzyko-strat,384869,artykul.html

Tego dnia właściciele sklepów internetowych mogą liczyć na wysokie obroty oraz zyski. Muszą być jednak przygotowani na potężny ruch i być w stanie zapewnić klientom płynność i wygodę dokonywania zakupów. Raport firmy Veeam  dotyczący zarządzania danymi w chmurze w 2019 r. pokazał, że decydenci IT z branży detalicznej, dystrybucyjnej i transportowej doświadczyli średnio w ciągu ostatnich 12 miesięcy sześciu przerw w działaniu infrastruktury, a każda z nich trwała średnio aż 77 minut. Każde opóźnienie w działaniu może odstraszyć potencjalnych klientów, a awaria całkowicie pozbawić przedsiębiorcę zysku i nadszarpnąć jego reputację. Co więcej, rozczarowany konsument może już nigdy nie wrócić na stronę sklepu, na której spotkał się z problemami technicznymi.

– Podczas gorących okresów wyprzedaży, a w szczególności tych, które kumulują się jednego dnia, sklepy muszą dysponować solidną, ale i skalowalną architekturą IT. To, co doskonale sprawdza się praktycznie przez cały rok, w okresie promocji i związanych z nimi „pików” klientów i zamówień może nie wystarczyć. Remedium na to są systemy chmurowe, które poprzez swoją skalowalność w prosty i szybki sposób są w stanie sprostać nagłemu wzrostowi ruchu w sklepie internetowym. Aby nie utracić bezpowrotnie możliwości realizacji zamówień w przypadku awarii wynikającej z przeciążenia infrastruktury, sklep musi na bieżąco wykonywać kopie zapasowe. Ważne jest przy tym, aby te zapisane dane były wykonywane zgodnie z zasadą Veeam 3-2-1, gdzie tworzone są trzy kopie, na przynajmniej dwóch różnych nośnikach, a przynajmniej jedna z nich zapisywana jest poza systemami w firmie np. właśnie w chmurze. Niebagatelne znaczenie ma tutaj także czas, w jakim oprogramowanie jest w stanie przywrócić pełną funkcjonalność działania sklepu. W takim dniu jak Black Friday ogromne znaczenie ma fakt czy ten proces zajmie zaledwie kilka minut, czy będzie trwał kilka godzin – komentuje Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny w Veeam Software, dostawcy profesjonalnych narzędzi do backupu.

Statystyki zaprezentowane przez Gemius za 2018 r.  nie pozostawiają wątpliwości, że również 2019 r. zapewne zostanie uznany za rekordowy pod względem ruchu na witrynach w Black Friday. Tylko tego dnia dziesięć największych stron e-commerce w Polsce odwiedziło ponad 7,3 mln osób – to o 747 tys. niż w 2017 r. W trakcie wyprzedaży Cyber Monday (mającej miejsce 26 listopada 2018 r.) przyrost rok do roku był jeszcze większy i wyniósł 1,16 mln osób. To wielkie liczby, na które dostawcy sklepów muszą być przygotowani. Nie wszystkim się to udaje, co pokazuje choćby przykład sklepu John Lewis z 2015 i 2018 r. czy amerykańskiej firmy J. Crew, w której awaria firmowej witryny poskutkowała wieloma skargami oburzonych klientów na Twitterze. Z problemami borykały się także polskie sklepy, które nie przewidziały skali zainteresowania swoimi promocjami.

– Sprzedawcy mają kilka opcji, aby zmaksymalizować swoją dostępność podczas dni takich jak Black Friday. Branża e-commerce może skorzystać ze skalowalnych zasobów chmury w modelu IaaS (infrastruktura jako usługa) lub SaaS (oprogramowanie jako usługa). W pierwszym przypadku w razie wzmożonego ruchu część z niego obsługiwana jest przez zewnętrznego dostawcę, w drugim wypadku całość sklepu jest usługą obsługiwaną zewnętrznie. Niezależnie od wybranego modelu, każda z form wymaga dodatkowego zabezpieczenia w postaci kopii zapasowych. Dostawcy chmury gwarantują bowiem ciągłość usługi, ale o bezpieczeństwo danych i ich kopie zapasowe przedsiębiorca musi zadbać sam – dodaje Andrzej Niziołek.

BlackFriday, CyberMonday, Dzień Darmowej Dostawy – te wszystkie dni generują ogromny, skokowy wręcz przyrost ruchu klientów branży e-commerce. Przy całym dobrodziejstwie takiego stanu rzeczy – czyt. znacznie zwiększonych przychodach sprzedawców – wspomniany skok może jednocześnie okazać się nie lada problemem. Straty wynikające z niedostępności danych i systemów mogą być dla sklepów bardzo dotkliwe. Warto pomyśleć o tym wcześniej i zarówno przygotować odpowiednio swoją infrastrukturę, jak i zapewnić mechanizmy, które w razie jej awarii są w stanie zaledwie w kilka minut przywrócić w pełni działającą platformę sprzedażową wraz ze złożonymi przed awarią zamówieniami. Cloud Data Management umożliwia sprzedawcom przygotowanie się na taki skokowy wzrost ruchu generowany przez kupujących online. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie tych dni dla przychodów, stawka jest zbyt wysoka, aby detaliści zignorowali to niebezpieczeństwo i nie przygotowali się na to, zabezpieczając swój biznes w odpowiedni sposób.

Źródło: Veeam Software

www.veeam.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

We wrześniu podnosisz ceny o 10%. W październiku o kolejne 10.
W listopadzie, w black friday dajesz 20% rabatu.
Klient jest przekonany, że kupił taniej, Ty nie straciłeś.

Black Friday po polsku.

avatar użytkownika
,

Być może są tacy, którzy próbują takiej strategii. Ma ona jednak bardzo krótkie nogi. Istnieją projekty pozwalające monitorować podobne praktyki, takie jak fakefriday.org  

,

Poszukaj lepiej, w internecie krąży zestawienie cen różnych produktów, z różnych sklepów, z okresu wrzesień - listopad.
Widać na nim wyraźnie, że sklepy podnoszą ceny tak, żeby w BF dać rabat.
  

avatar użytkownika
,

Ale co takiego miałoby to szukanie udowodnić? Że są tacy którzy wykorzystują tę lub inne okazje aby udawać że obniżają ceny? Są - to oczywiste. Ale czy to znaczy że wszyscy tak robią? Dowody na które wskazujesz tego nie potwierdzają, pokazują jedynie że takie zachowania się zdarzają. Podobnie jak nieświeże mięso w sklepie.  

,

Nic już nie trzeba udowadniać. Zostało udowodnione.

Gdyby przeciętny Kowalski umiał liczyć, też by to zauważył.
Ale jak mówi przysłowie, Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.
  

avatar użytkownika
,

Nie kupujesz mięsa w sklepach?  

,

Mięso też było objęte blakfrajdejem?  

avatar użytkownika
,

Masz obsesję na punkcie Black Friday?  

,

Ty wspomniałeś o mięsie.
Ja w piątek jestem jaroszem. Z powodów niereligijnych, żeby nie było, że epatuję światopoglądem.
  

avatar użytkownika
,

Czyli umiesz odróżnić przypadki od reguły. Znakomicie.  

,

Ty przypadkiem jesz mięso?  

avatar użytkownika
,

A jednak nie do końca umiesz.  

,

Aaaa Ty jesz mięso z reguły.  

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764