logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday - czy warto organizować promocje?

  PR 23.11.2022, przeczytano 1095 razy

Koszty prowadzenia działalności i firmy rosną obecnie z każdym miesiącem. Firmy płacą więcej za utrzymanie biura, produkcji, logistykę, surowce i wynagrodzenia pracowników. Czy w takim momencie opłaca się im obniżać ceny na Black Friday za towary lub usługi, obniżać swoją marżę, a tym samym zyski? I jeszcze dodatkowo zwiększać wydatki na kreację i promocję?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday---czy-warto-organizowac-promocje,398090,artykul.html

Na te pytania odpowiada Ewa Wysocka, prezeska i założycielka Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce.

Organizacja promocji z okazji Black Friday wymaga nakładów czasowych i finansowych, ale warto je ponieść z kilku powodów.

Po pierwsze, Black Friday na stałe zadomowiło się w świadomości Polaków. Polacy czekają z wieloma wydatkami właśnie na Black Friday – szczególnie w kategoriach typu elektronika, moda, książki, ale nie tylko. Black Friday świetnie się ma także w tak nieoczywistych segmentach jak catering dietetyczny, czy digital content. Jeśli my nie zrobimy promocji na Black Friday, to jest duża szansa że zrobi to nasza konkurencja i klienci ochoczo przejdą do niej.

Po drugie, Black Friday to świetna okazja na maksymalizację ROAS (Return on Ad Spend), czyli zwrotu z inwestycji w media płatne – dzięki kampaniom remarketingowym, podczas których pokazujemy promocję grupom docelowym, które od jakiegoś czasu przyglądały się naszym produktom, ale nie podejmowały decyzji zakupowych, mamy wreszcie szansę efektywnie je skonwertować. Więc jeśli aktywnie reklamowaliśmy przez ostatni kwartał i narzekaliśmy, że reklamy nie konwertują jak w czasie pandemii, teraz jest czas aby to naprawić.

Po trzecie, jak wiemy na rynku jest atmosfera kryzysowa, ludzie oszczędzają pieniądze i szukają okazji zakupowych. Tym bardziej warto zadbać o dobrą ofertę na Black Friday. A to czy jesteśmy w stanie ją stworzyć w dużej mierze zależy od naszej całościowej polityki cenowej i promocyjnej. I o to warto zadbać na początku roku, teraz może być już niestety za późno…

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kurator Marta Czyż o sukcesie Polskiego Pawilonu na Biennale w Wenecji
Podczas tegorocznej edycji La Biennale di Venezia, najważniejszej imprezy artystycznej na świecie, Polski Pawilon wzbudza ogromne zainteresowanie. Marta Czyż, kuratorka wystawy "Repeat after me II" opowiedziała nam o swoich inspiracjach, wyzwaniach oraz sukcesie współpracy z ukraińskim kolektywem Open Group. Partnerem projektu została Ceramika Paradyż, firma aktywnie wspierająca...
Mostafa Salem: kurator, mówca TEDx i laureat Konkursu Paradyż Designers
Zaangażowanie Mostafy Salema w tworzenie przestrzeni łączących tradycję z nowoczesnością, zdążyło mu już przynieść uznanie na scenie międzynarodowej. Prace Salema prezentowano w prestiżowych publikacjach, takich jak ArchDaily, oraz na La Biennale di Venezia, gdzie pełnił rolę kuratora Pawilonu Egipskiego. Wystąpienie na TEDx dodatkowo ugruntowało reputację egipskiego...
Z kontra X: relacje generacji
Relacje między pokoleniami Z i X odzwierciedlają dynamiczne zmiany zachodzące w społeczeństwie. Te dwie generacje często mają różne podejścia do pracy, życia codziennego i wartości. Konflikty pomiędzy nimi często wynikają z ich odmiennych perspektyw. Co jednak zrobić, aby zbudować dobre i wartościowe porozumienie między tymi pokoleniami?
Akcje, takie jak #Blackout2024, w których użytkownicy nawołują do unfollowania celebrytów za brak zajęcia głosu w ważnej sprawie, mogą się pojawiać coraz częściej. Bowiem coraz częściej mówi się o tym, że za influencerem powinny stać wartości i poczucie odpowiedzialności. Czy na pewno?
Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” - komentarz psychologa
Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić odpowiedzialnie, uzasadniając, że wszystko jest dla ludzi – o ile zachowujemy umiar, jak wynika z badania „Kultura picia w Polsce – co o sobie myślimy?”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który zainicjował właśnie nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Jeśli...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764