logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday - czy warto organizować promocje?

  PR 23.11.2022, przeczytano 951 razy

Koszty prowadzenia działalności i firmy rosną obecnie z każdym miesiącem. Firmy płacą więcej za utrzymanie biura, produkcji, logistykę, surowce i wynagrodzenia pracowników. Czy w takim momencie opłaca się im obniżać ceny na Black Friday za towary lub usługi, obniżać swoją marżę, a tym samym zyski? I jeszcze dodatkowo zwiększać wydatki na kreację i promocję?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday---czy-warto-organizowac-promocje,398090,artykul.html

Na te pytania odpowiada Ewa Wysocka, prezeska i założycielka Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce.

Organizacja promocji z okazji Black Friday wymaga nakładów czasowych i finansowych, ale warto je ponieść z kilku powodów.

Po pierwsze, Black Friday na stałe zadomowiło się w świadomości Polaków. Polacy czekają z wieloma wydatkami właśnie na Black Friday – szczególnie w kategoriach typu elektronika, moda, książki, ale nie tylko. Black Friday świetnie się ma także w tak nieoczywistych segmentach jak catering dietetyczny, czy digital content. Jeśli my nie zrobimy promocji na Black Friday, to jest duża szansa że zrobi to nasza konkurencja i klienci ochoczo przejdą do niej.

Po drugie, Black Friday to świetna okazja na maksymalizację ROAS (Return on Ad Spend), czyli zwrotu z inwestycji w media płatne – dzięki kampaniom remarketingowym, podczas których pokazujemy promocję grupom docelowym, które od jakiegoś czasu przyglądały się naszym produktom, ale nie podejmowały decyzji zakupowych, mamy wreszcie szansę efektywnie je skonwertować. Więc jeśli aktywnie reklamowaliśmy przez ostatni kwartał i narzekaliśmy, że reklamy nie konwertują jak w czasie pandemii, teraz jest czas aby to naprawić.

Po trzecie, jak wiemy na rynku jest atmosfera kryzysowa, ludzie oszczędzają pieniądze i szukają okazji zakupowych. Tym bardziej warto zadbać o dobrą ofertę na Black Friday. A to czy jesteśmy w stanie ją stworzyć w dużej mierze zależy od naszej całościowej polityki cenowej i promocyjnej. I o to warto zadbać na początku roku, teraz może być już niestety za późno…

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
Nadchodzą złote czasy dla open source?
Blisko 40 proc. największych organizacji na świecie zwiększyło wykorzystanie otwartych technologii w 2023 roku[1]. Nawet 50 mld USD – tyle według Marketsand Markets osiągnie rynek usług open source do 2026 roku, co oznacza stopę wzrostu na poziomie 130 proc. Według najnowszego raportu OpenLogic, The State of Open Source 2024, aż 95 proc. organizacji w ciągu...
Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764