logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Black Friday - czy warto organizować promocje?

  PR 23.11.2022, przeczytano 194 razy

Koszty prowadzenia działalności i firmy rosną obecnie z każdym miesiącem. Firmy płacą więcej za utrzymanie biura, produkcji, logistykę, surowce i wynagrodzenia pracowników. Czy w takim momencie opłaca się im obniżać ceny na Black Friday za towary lub usługi, obniżać swoją marżę, a tym samym zyski? I jeszcze dodatkowo zwiększać wydatki na kreację i promocję?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday---czy-warto-organizowac-promocje,398090,artykul.html

Na te pytania odpowiada Ewa Wysocka, prezeska i założycielka Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce.

Organizacja promocji z okazji Black Friday wymaga nakładów czasowych i finansowych, ale warto je ponieść z kilku powodów.

Po pierwsze, Black Friday na stałe zadomowiło się w świadomości Polaków. Polacy czekają z wieloma wydatkami właśnie na Black Friday – szczególnie w kategoriach typu elektronika, moda, książki, ale nie tylko. Black Friday świetnie się ma także w tak nieoczywistych segmentach jak catering dietetyczny, czy digital content. Jeśli my nie zrobimy promocji na Black Friday, to jest duża szansa że zrobi to nasza konkurencja i klienci ochoczo przejdą do niej.

Po drugie, Black Friday to świetna okazja na maksymalizację ROAS (Return on Ad Spend), czyli zwrotu z inwestycji w media płatne – dzięki kampaniom remarketingowym, podczas których pokazujemy promocję grupom docelowym, które od jakiegoś czasu przyglądały się naszym produktom, ale nie podejmowały decyzji zakupowych, mamy wreszcie szansę efektywnie je skonwertować. Więc jeśli aktywnie reklamowaliśmy przez ostatni kwartał i narzekaliśmy, że reklamy nie konwertują jak w czasie pandemii, teraz jest czas aby to naprawić.

Po trzecie, jak wiemy na rynku jest atmosfera kryzysowa, ludzie oszczędzają pieniądze i szukają okazji zakupowych. Tym bardziej warto zadbać o dobrą ofertę na Black Friday. A to czy jesteśmy w stanie ją stworzyć w dużej mierze zależy od naszej całościowej polityki cenowej i promocyjnej. I o to warto zadbać na początku roku, teraz może być już niestety za późno…

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Oczywiście, że warto. A nusz się trafi jakaś okazja.. której przez setki dni wcześniej nikt nie wykorzystał.

avatar użytkownika
,

Tekst omawia organizowanie promocji z punktu widzenia przedsiębiorcy, a nie odbiorcy. Ale to dobrze, że i Ty jako odbiorca znajdujesz zalety tego typu aktywności. Zdradzisz ile okazji trafiłeś w tym roku?  

avatar użytkownika
,

No to jest punkt widzenia przedsiębiorcy. Zalegający na magazynie towar, którego od miesięcy nikt nie chciał kupić, w końcu, dzięki BF, trafi na kogoś, kto go pokocha.  

Najnowsze w tym dziale

Jak sprawić, by muzyka U2 znalazła się w filmie lub reklamie?
To ich konsultantom zawdzięczamy, że muzyka w filmie, serialu czy reklamie bawi, wzrusza, buduje napięcie. Pracownicy Sirens od ponad 15 lat synchronizują muzykę z obrazem, pozyskują prawa autorskie, negocjują podpisanie umów. To oni są odpowiedzialni za to, że muzykę Lany del Rey, U2, Queen, Davida Bowiego, Run the Jewels, Harrego Stylesa i innych gwiazd światowego formatu...
Peris+Toral Arquitects - finaliści Mies van der Rohe Award z wizytą w Polsce
Jose Toral wraz z Martą Peris, architekci z obsypanej nagrodami pracowni PERIS+TORAL ARQUITECTES, byli gośćmi specjalnymi Cosentino podczas targów Warsaw Home 2022. Hiszpańska firma, producent powierzchni Dekton, Silestone i Sensa by Cosentino, od lat współpracuje z gwiazdami świata architektury, a Jose Toral i Marta Peris to finaliści jednego z najbardziej...
Marketing jest obecnie kluczowym elementem większości strategii sprzedażowych. Korzystając z dostępnych narzędzi, marketerzy budują świadomość marki, docierają do grup docelowych czy zwiększają wartość produktu. Co jeśli dostępne narzędzia ulegną gwałtownej (r)ewolucji? Jaki kształt przybierze marketing w erze Web3? Wspólnie z ekspertką Binance postaramy się...
Siła i wartość kreacji
O pracy w FCB&theMilkman i o tym, jak kreatywne myślenie zmienia zachowania i nawyki konsumentów na całym świecie, opowiadają Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak, Creative Partners agencji.
Specyfika branży ze względu na zróżnicowane zapotrzebowanie klientów sprawia, że każdy może znaleźć swój fragment rynku, na którym się realizuje. Niektórzy klienci oczekiwać będą specjalistycznych usług, takich jak telewizyjne eventy online, które wymagają odpowiednich narzędzi i know-how. Jednak zdaniem Marka Jankowskiego z Platige...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764