logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Black Friday przyspiesza rozwój e-handlu

  PR 28.09.2021, przeczytano 454 razy
ilustracjastrzałka
Źródło - Raport Shoper

Aż 3/4 właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper planuje obniżyć ceny tuż przed tegorocznym Black Friday - wynika z nowego badania firmy. Wśród nich jest spora grupa sprzedawców, która na rabatach nie poprzestanie. Wprowadzają szereg usprawnień i innowacyjnych rozwiązań, które zaprocentują podczas listopadowej gorączki zakupów i będą pracować na wynik sklepu także po niej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-przyspiesza-rozwoj-e-handlu,393165,artykul.html

Jak wynika z najnowszego badania sprzedawców działających na platformie Shoper, przypadające w tym roku na 26 listopada zakupowe święto Black Friday skłania ich nie tylko do szykowania wielkich obniżek cen. Na niemal połowę właścicieli sklepów, perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco - chcą się do niego przygotować dokonując usprawnień i inwestycji. Mogą one zaprocentować zarówno w czasie Black Week, jak i później.

  • Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować.
  • Co piąty wprowadzi na jesieni program lojalnościowy - tak, by część osób, która zawita do jego sklepu w czasie przedświątecznym, zachęcić do zostania stałymi klientami.
  • 10 proc. sprzedawców chce uruchomić dodatkowe metody płatności, a 7 proc. - nowe metody dostawy - tak, by nowi klienci zwabieni promocyjnymi ofertami nie wycofali się na ostatniej prostej, nie znajdując w sklepie ulubionych metod finalizacji zakupu.
  • Co dziesiąty zacznie korzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż.
  • Co piąty sprzedawca zoptymalizuje treści na stronie swojego sklepu pod kątem wyszukiwarki Google, tak by trafili do niego szukający fraz powiązanych z Black Friday, z czego większość planuje stworzenie specjalnej podstrony sklepu na listopadowe promocje - tzw. landing page.
  • Niemal połowa respondentów planuje wysłać specjalny newsletter do klientów, a co dziesiąty szykuje kampanię SMS.

ilustracjastrzałka

- Widzimy, że Black Friday dla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper jest nie tylko sposobem na osiągnięcie nadzwyczajnych zysków, ale też okazją do rozwoju sklepu i wprowadzenia nowych funkcjonalności usprawniających sprzedaż w internecie. Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Warto podkreślić, że dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założonych w czasie pandemii. Oni także chcą stawiać na rekomendacje produktowe i lojalizację klientów, a także kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, które pozwalają zdobyć klientów i zamówienia - zauważa Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.

Znowu będzie rekord?

Dla sektora handlu ostatni kwartał co roku jest najintensywniejszym okresem. W branży e-commerce wygląda on jednak inaczej niż w sklepach stacjonarnych - lepsze wyniki sprzedażowe osiągane są nie przed samym Bożym Narodzeniem, a w Black Friday, czyli ostatni piątek listopada, podczas zapożyczonego z USA święta wyprzedaży.

Z roku na rok sprzedaż podczas Czarnego Piątku bije kolejne rekordy, a wzmożone zainteresowanie klientów zakupami online rozciąga się na cały tydzień a nawet miesiąc. W ubiegłym roku na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w czasie Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu, zaś w całym w listopadzie aż o 93 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nic dziwnego, że - jak wynika z ostatniego badania sprzedawców Shopera - 79 proc. sprzedawców planuje akcje specjalne na koniec listopada, a aż 67 proc. chce je rozciągnąć na cały Black Week.

ilustracjastrzałka

  • Pełen raport Shopera z badaniem sprzedawców na temat przygotowań do Black Friday można przeczytać TUTAJ[PDF].

Źródło: Shoper

www.shoper.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764