logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Black Friday w Polsce i na świecie

  PR 25.11.2019, przeczytano 645 razy

Co roku Black Friday, czyli święto każdego zakupoholika i łowcy okazji, przyciąga coraz więcej chętnych. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku[3]. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między innymi dla polskich sklepów e-commerce, które oferują wysyłkę towarów za granicę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-w-polsce-i-na-swiecie,384854,artykul.html

Amerykanie kochają Black Friday, co z Polakami?

Czarny Piątek to tradycja, która zdobywa coraz większe uznanie również wśród polskich klientów. Jak wynika z badania analityków Picodi.com – największego portalu agregującego rabaty na świecie – aż 60 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że skorzysta ze zniżek oferowanych w Black Friday. Średnio mężczyźni wydają na zakupy około 205 dolarów, a kobiety niemal 145. Jak polscy konsumenci wypadają pod tym względem na tle innych krajów?

Black Friday to szczególny dzień dla przedsiębiorców e-commerce, którzy kierują swoje towary na rynki zagraniczne. Przyrosty zysków, jakie są uzyskiwane tego dnia, świetnie pokazują o jak dużej skali biznesu mówimy. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.[4] Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1700 i 2400 proc.

- Black Friday to bardzo intensywny dzień nie tylko dla sklepów online, ale  przede wszystkim dla obsługujących je firm kurierskich. Wybór odpowiedniego partnera logistycznego może okazać się kluczowy do odniesienia sukcesu – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający  DHL Express Poland - Jak wynika z przeprowadzonego przez DHL badania[5], w przypadku zagranicznych zakupów o wysokiej wartości, klienci oczekują sprawnej dostawy, nawet następnego dnia. Spełnienie tego wymagania jest o tyle istotne, że zadowolenie z szybkiego doręczenia przesyłki dwukrotnie zwiększa szanse na powtórny zakup w sklepie online.

Najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 roku Amerykanie. Są oni zdecydowanymi liderami zakupów w Black Friday, którzy wyprzedzają drugich w tym zestawieniu Kanadyjczyków. Ci przeznaczali na zakupy 488 dolarów. W Europie z listopadowych wyprzedaży najchętniej wydają Brytyjczycy – średnio 399 dolarów. Wysoko plasują się również Niemcy, ze średnimi wydatkami na poziomie 239 dolarów.

Źródło: DHL Express Poland

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie Picodi Black Friday 2019
[2] Badanie Picodi Black Friday 2019
[3] Badanie Finder Black Friday Statistics 2018
[4] Badanie Picodi Black Friday 2019
[5] Raport DHL Express „21st Century Spice Trade”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764