logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Black Friday w Polsce i na świecie

  PR 25.11.2019, przeczytano 322 razy

Co roku Black Friday, czyli święto każdego zakupoholika i łowcy okazji, przyciąga coraz więcej chętnych. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku[3]. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między innymi dla polskich sklepów e-commerce, które oferują wysyłkę towarów za granicę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-friday-w-polsce-i-na-swiecie,384854,artykul.html

Amerykanie kochają Black Friday, co z Polakami?

Czarny Piątek to tradycja, która zdobywa coraz większe uznanie również wśród polskich klientów. Jak wynika z badania analityków Picodi.com – największego portalu agregującego rabaty na świecie – aż 60 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że skorzysta ze zniżek oferowanych w Black Friday. Średnio mężczyźni wydają na zakupy około 205 dolarów, a kobiety niemal 145. Jak polscy konsumenci wypadają pod tym względem na tle innych krajów?

Black Friday to szczególny dzień dla przedsiębiorców e-commerce, którzy kierują swoje towary na rynki zagraniczne. Przyrosty zysków, jakie są uzyskiwane tego dnia, świetnie pokazują o jak dużej skali biznesu mówimy. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.[4] Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1700 i 2400 proc.

- Black Friday to bardzo intensywny dzień nie tylko dla sklepów online, ale  przede wszystkim dla obsługujących je firm kurierskich. Wybór odpowiedniego partnera logistycznego może okazać się kluczowy do odniesienia sukcesu – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający  DHL Express Poland - Jak wynika z przeprowadzonego przez DHL badania[5], w przypadku zagranicznych zakupów o wysokiej wartości, klienci oczekują sprawnej dostawy, nawet następnego dnia. Spełnienie tego wymagania jest o tyle istotne, że zadowolenie z szybkiego doręczenia przesyłki dwukrotnie zwiększa szanse na powtórny zakup w sklepie online.

Najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 roku Amerykanie. Są oni zdecydowanymi liderami zakupów w Black Friday, którzy wyprzedzają drugich w tym zestawieniu Kanadyjczyków. Ci przeznaczali na zakupy 488 dolarów. W Europie z listopadowych wyprzedaży najchętniej wydają Brytyjczycy – średnio 399 dolarów. Wysoko plasują się również Niemcy, ze średnimi wydatkami na poziomie 239 dolarów.

Źródło: DHL Express Poland

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie Picodi Black Friday 2019
[2] Badanie Picodi Black Friday 2019
[3] Badanie Finder Black Friday Statistics 2018
[4] Badanie Picodi Black Friday 2019
[5] Raport DHL Express „21st Century Spice Trade”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polska na 14. miejscu wśród europejskich państw z najbardziej skomplikowanymi przepisami dla biznesu
Polska znalazła się na 34. miejscu na świecie i 14. w Europie wśród państw posiadających najbardziej złożone przepisy regulujące prowadzenie biznesu – wynika z najnowszej edycji rankingu „Global Business Complexity Index 2020”. Względem ubiegłego roku oznacza to awans odpowiednio o 13 i 4 pozycje, ale eksperci TMF Group podkreślają, że wynika to tylko ze...
Stacje benzynowe wchodzą w e-commerce
Nikt już nie ma wątpliwości, że pandemia wymogła na wielu branżach dostosowywanie biznesów do nowej rzeczywistości. Zmianę odczuły także stacje benzynowe, które poszukują nowych touchpointów. Efektem tego jest kilka nowych inicjatyw oraz rozwiązań, które sprawiają, że stacje benzynowe wchodzą na nowy dla siebie obszar, szukając nowych...
Poziom inflacji w Polsce wciąż najwyższy w UE
Od połowy maja polska gospodarka pnie się w górę. Lipcowy wskaźnik PMI wykonał rekordowy skok, jest też wyższy od oczekiwań. Polskie firmy, podobnie jak inne w Europie, obawiają się jesiennej fali pandemii. Rozstrzygający dla dalszych losów gospodarki może być poziom inflacji i inwestycji przedsiębiorstw. Niepokoić może relatywnie wysoka inflacja, jednak według...
Cotygodniowe zakupy mogą już nigdy nie być takie, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Najnowsze badanie konsumenckie pokazuje, że zainteresowanie Polaków zakupami online w czasie lockdownu nie było chwilową zachcianką. To doświadczenie być może na trwałe zmieniło ich nawyki zakupowe.
E-commerce w erze post-covid, czyli zwrot ku transformacji cyfrowej
W związku z pandemią koronawirusa wyraźnie zmieniły się nawyki zakupowe Polaków. Zgodnie z najnowszym raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, co 4. Internauta dokonuje zakupów w sieci częściej ze względu na obecną sytuację[1]. Z jednej strony to szansa dla e-sprzedawców, a z drugiej – konieczność przyspieszonej transformacji cyfrowej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764