logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Black Week 2023: wzrost medialności zakupowego święta o ponad 45%

  PR 27.11.2023, przeczytano 461 razy
ilustracjastrzałka

Black Friday – jedno z najbardziej wyczekiwanych świąt zakupowych, przekształciło się w coś więcej niż wyłącznie 24-godzinną gorączkę zakupów. Od pewnego czasu śmiało możemy mówić o Black Week, a nawet Weeks, gdyż okres promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji zakupowych znacząco rozciąga się w czasie. Jak wynika z danych udostępnionych przez PSMM Monitoring & More, popularność i entuzjazm Polaków względem zakupowego szaleństwa rośnie z roku na rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-week-2023%3A-wzrost-medialnosci-zakupowego-swieta-o-ponad-45procent,402237,artykul.html

Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More za okres od 1 do 22 listopada br. zawierają analizę ponad 20 tys. publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, internet, radio oraz TV) o łącznym AVE 65 412 975 zł oraz ponad 18 tys. wzmianek i komentarzy w mediach społecznościowych. Większość spośród tych publikacji miała charakter neutralny i stanowiła źródło informacji na temat aktualnych ofert dostępnych w sprzedaży stacjonarnej i on-line. – To, co wybija się na tle komunikatów dotyczących corocznego święta zakupów to wątek wejścia w życie unijnej dyrektyw Omnibus, dzięki której sprzedaż produktów i usług stała się bardziej transparentna, a sztuczne windowanie cen przez sprzedawców trudniejsze. Z pewnością zmiana ta wpłynęła pozytywnie na odbiór samego „święta” i wzrost entuzjazmu Polaków względem atrakcyjnych promocji – komentuje Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring & More.

W mediach tradycyjnych większość, bo ponad 20 tys. publikacji została opublikowana w serwisach internetowych. Z kolei w social mediach w Top 3 platform wykorzystywanych przez marki i internautów do dyskusji na temat „zakupowego szaleństwa” znalazły się: Instagram, Facebook oraz X (dawny Twitter). Wśród najbardziej widocznych kampanii realizowanych przez marki w mediach społecznościowych, znaleźli się przedstawiciele branż takich jak: beauty, odzież i obuwie, biżuteria czy elektronika.

– Porównując dane z analogicznego okresu roku ubiegłego, widzimy wyraźny wzrost informacji dotyczących Black Friday/Black Week – o ponad 45% – komentuje Tomasz Lubieniecki. Jak dodaje: – Polacy, podobnie jak w latach poprzednich, upatrują w zakupowym święcie szansy na zakup pożądanego produktu w nowej, atrakcyjnej cenie.

O rosnącej popularności największego święta wyprzedaży świadczy fakt, że z roku na rok coraz mocniej akcentowane jest ono także w innych branżach. Zniżkami coraz chętniej kuszą m.in. banki (preferencyjne oprocentowania kredytów), placówki medyczne czy portale turystyczne, takie jak chociażby Booking czy Travelist.pl.

– Doskonale rozumiemy, jak ważna jest dla naszych klientów zarówno jakość wypoczynku, jak i najlepsza na rynku cena. Dlatego, oprócz zniżek, jakie oferujemy na co dzień, stawiamy również na promocje z okazji Black Week. W tym roku w naszej specjalnej ofercie znalazło się ponad 120 obiektów w cenach nawet o 79% niższych od standardowych cenników hotelowych. Zainteresowanie akcją – mimo optymistycznych założeń – przeszło nasze oczekiwania. Rezerwacji było o 40% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku – mówi Agata Szulc, CEO w Travelist.pl.

Źródło: PSMM Monitoring & More

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Strategiczne partnerstwo Alteox i MediaSpurs
Alteox, luksemburska spółka specjalizująca się w Hotel TV, nadawaniu i dystrybucji treści wideo, kompleksowych usługach VoD oraz rozwoju aplikacji SmartTV, z radością ogłasza nawiązanie współpracy z MediaSpurs, w celu ekspansji na polski rynek.
Warner Bros. Discovery w Polsce świętuje różnorodność i inkluzywność
Warner Bros. Discovery w Polsce, lider rynku medialnego i sygnatariusz Karty Różnorodności, włącza się w obchody Europejskiego Miesiąca Różnorodności 2024. Z tej okazji firma zdecydowała się zorganizować WBD DEI Days, czyli trzydniowe wydarzenie poświęcone różnorodności, równości i inkluzywności. Obfitowało one w inspirujące spotkania i warsztaty,...
FM Scam: nowe oszustwo związane z reklamami audio
Laboratorium DoubleVerify Fraud Lab odkryło, że oszuści stojący za tym nowym schematem fraudowym (który nazwano „FM Scam”) podszyli się pod ponad 500 000 urządzeń, w tym telefony komórkowe, tablety, urządzenia Connected TV (CTV), odtwarzacze audio czy smartwatche. Po raz pierwszy oszuści zastosowali fraud na inteligentnych głośnikach audio.
Radio ZET z udziałem ponad 15 proc.
W ostatniej fali badania Radio Track (II-IV 2024) Radio ZET przebiło granicę 15 proc. udziału w czasie słuchania, uzyskując 15,1 proc.. To najlepszy wynik od fali VI-VIII 2014 roku.
Roszczenia przeciwko TVP za emisje z lat 2016-2023: niemal 10 milionów zł
Niemal 10 milionów złotych – to suma roszczeń spraw przeciwko Telewizji Polskiej za materiały wyemitowane w latach 2016-2023 z powództwa osób i instytucji o naruszenie dóbr osobistych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764