logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Black Week 2023: wzrost medialności zakupowego święta o ponad 45%

  PR 27.11.2023, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

Black Friday – jedno z najbardziej wyczekiwanych świąt zakupowych, przekształciło się w coś więcej niż wyłącznie 24-godzinną gorączkę zakupów. Od pewnego czasu śmiało możemy mówić o Black Week, a nawet Weeks, gdyż okres promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji zakupowych znacząco rozciąga się w czasie. Jak wynika z danych udostępnionych przez PSMM Monitoring & More, popularność i entuzjazm Polaków względem zakupowego szaleństwa rośnie z roku na rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/black-week-2023%3A-wzrost-medialnosci-zakupowego-swieta-o-ponad-45procent,402237,artykul.html

Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More za okres od 1 do 22 listopada br. zawierają analizę ponad 20 tys. publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, internet, radio oraz TV) o łącznym AVE 65 412 975 zł oraz ponad 18 tys. wzmianek i komentarzy w mediach społecznościowych. Większość spośród tych publikacji miała charakter neutralny i stanowiła źródło informacji na temat aktualnych ofert dostępnych w sprzedaży stacjonarnej i on-line. – To, co wybija się na tle komunikatów dotyczących corocznego święta zakupów to wątek wejścia w życie unijnej dyrektyw Omnibus, dzięki której sprzedaż produktów i usług stała się bardziej transparentna, a sztuczne windowanie cen przez sprzedawców trudniejsze. Z pewnością zmiana ta wpłynęła pozytywnie na odbiór samego „święta” i wzrost entuzjazmu Polaków względem atrakcyjnych promocji – komentuje Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring & More.

W mediach tradycyjnych większość, bo ponad 20 tys. publikacji została opublikowana w serwisach internetowych. Z kolei w social mediach w Top 3 platform wykorzystywanych przez marki i internautów do dyskusji na temat „zakupowego szaleństwa” znalazły się: Instagram, Facebook oraz X (dawny Twitter). Wśród najbardziej widocznych kampanii realizowanych przez marki w mediach społecznościowych, znaleźli się przedstawiciele branż takich jak: beauty, odzież i obuwie, biżuteria czy elektronika.

– Porównując dane z analogicznego okresu roku ubiegłego, widzimy wyraźny wzrost informacji dotyczących Black Friday/Black Week – o ponad 45% – komentuje Tomasz Lubieniecki. Jak dodaje: – Polacy, podobnie jak w latach poprzednich, upatrują w zakupowym święcie szansy na zakup pożądanego produktu w nowej, atrakcyjnej cenie.

O rosnącej popularności największego święta wyprzedaży świadczy fakt, że z roku na rok coraz mocniej akcentowane jest ono także w innych branżach. Zniżkami coraz chętniej kuszą m.in. banki (preferencyjne oprocentowania kredytów), placówki medyczne czy portale turystyczne, takie jak chociażby Booking czy Travelist.pl.

– Doskonale rozumiemy, jak ważna jest dla naszych klientów zarówno jakość wypoczynku, jak i najlepsza na rynku cena. Dlatego, oprócz zniżek, jakie oferujemy na co dzień, stawiamy również na promocje z okazji Black Week. W tym roku w naszej specjalnej ofercie znalazło się ponad 120 obiektów w cenach nawet o 79% niższych od standardowych cenników hotelowych. Zainteresowanie akcją – mimo optymistycznych założeń – przeszło nasze oczekiwania. Rezerwacji było o 40% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku – mówi Agata Szulc, CEO w Travelist.pl.

Źródło: PSMM Monitoring & More

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764