logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Błędy drukarskie na maszynie fleksograficznej

Strona 1/2  1 2

| 15.01.2013 19:01

Witam. Piszę pracę na temat fleksografii. Mam pytanie dotyczące błędów na maszynie drukującej , a mianowicie chodzi o niedodruki i niedotłoczenia jakie mogą być przyczyny tych błędów?

brak ikonki
?

Łódź
wiadomości: 2
w Signs.pl od 15.01.2013
IP: 194.63.133.XXX

| 15.01.2013 19:01

nie równy cylinder lub zależy o technologi i wielkości liniatury rastra, oraz zależy na czym jest praca drukowana. Zazwyczaj się przyjmuje, że rastry w offsecie drukowalne są już od nasyceń 3%, a przy fleksodruku 7%, ale tak jak mówię zależy na czym się drukuje flekso... Ponieważ folia ma inne właściwości blacha ma inne i oczywiście papier również.... Wina może również leżeć po stronie wykorzystywanej farby podczas drukowania, jej gęstości którą mierzy się za pomocą kubka forda... Zależności jest wiele od błahych, aż do bardzo encyklopedycznych....

GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu

(Wiadomość zmodyfikowana przez: graftec dnia 15.01.2013 19:38)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.53.XXX

| 15.01.2013 21:01

Ale coś się nagle zmieniło czy tak sie dzieje "od początku"? Polimery wypalacie sami czy ktoś Wam to robi? Nie są czasem poprzepalane lub źle przygotowane i nie trzymają wysokości na licu? Albo to jakieś zleżale padliny z podejrzanego źródła i same w sobie mają na powierzchni krajobraz ksieżycowy .

Ps. Jeśli chodzi o cylidner myślę że nie - raczej stawiałbym na problemy z zespołami farbowymi niż z samą beczką - może noże raklowe macie zbyt mocno podostawiane do wałków albo sa jakieś problemy z kolejnoscią dostawiania wałków w zespole? Stosujecie starą zasadę siedmiu (siedmiu?? cholera to już z 15 lat - ma człowiek prawo nie pamiętać ) kroków?

Polecam taką fajną ksiażeczkę wydaną w latach dziewiecdziesiątych pt. bodajże "Fleksografia" albo coś w ten deseń - mimo iż to skromna broszurka to dobrze napisana i naprawde skuteczna w poradach. Chyba nawet jak poszperam w starych kartonach to ją jeszcze gdzieś znajdę

Pozdr.
M.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: wiczek1 dnia 15.01.2013 21:09)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1388
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 83.20.139.XXX

| 15.01.2013 21:01

Wiczek ja odpowiedzialem na pytanie o przykładowe problemy zwiazane z drukiem flekso, jesli chodzi o cylinder to sytuacja miała miejsce u potentata w branży produkcji opakowań papierowych w Polsce jak nie na Świecie, gdzie cylindry byly dorabiane do maszyny i zostały niedokładnie zrobione stąd taka uwaga.....

Mimo wszystko polecam każdą lekturę większość z nich tylko nakierowuje na temat najważniejsze w tym wszystkim to zobaczyć i dotknąć na żywo....

-----------------
GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu
www.graftec.eu

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.53.XXX

| 15.01.2013 21:01

Oczywiscie ze się takie rzeczy zdarzają - stąd to pytanie! Zakładam jednak ze główny cylinder nie był ruszany bo to dzieje sie stosunkowo rzadko. Ale jeśli był to oczywiscie warto to sprawdzić. To samo dotyczy łożysk zawieszenia bo mogą być już wybite one lub gniazda w których siedzą ale to raczej byłoby slychać gołym uchem .
Może też być problem z wałkami w zespołach farbowych - jeśłi były nalewane lub toczone to ze mogą sie dziać różne jazdy. Niestety kolega nie napisał czy to dzieje się na każdym kolorze czy tylko na wybranych.

Ps. Zobaczyć flekso na własne oczy polecam każdemu - szczególnie jakas dobrą 7-8 kolorówkę z dużym bębnem ale nawet i stara Olimpia robi wrażenie . No może stare UFy juz troszkę mniej ale to zawsze kawał historii druku rolowego

Pozdr.
M.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1388
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 83.20.139.XXX

| 15.01.2013 21:01

Zainteresowany pisze pracę na ten temat więc, problem z łożyskami byłby nieporozumieniem w pracy załóżmy dyplomowej.... Pracowałem swego czasu na Windmuller & Holscher 6 kol. Gdyby na tej maszynie ruszyli główny cylinder to mogliby ją zezłomować... Wiele by pisać ale jak zainteresowany ma jakieś pytania postaram sie odpowiedzić więcej.....Może napisz coś o sobie czy w ogóle wiesz co to np raster i czy brnąć dalej z tematem....

GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu

(Wiadomość zmodyfikowana przez: graftec dnia 15.01.2013 21:37)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.53.XXX

| 15.01.2013 22:01

Drukują na folii na astraflexie, wszystko chciałbym wiedzieć. A czy te niedotłoczenia mogą wynikać na skutek źle przyklejonej pianki?
A jeśli chodzi o maszyne to czy mogą występować jakieś inne przyczyny powstawania tych niedotłoczeń oprócz zbyt małego docisku cylindra.
Czy aniloxy też mają na to wpływ?

brak ikonki
?

Łódź
wiadomości: 2
w Signs.pl od 15.01.2013
IP: 194.63.133.XXX

| 15.01.2013 22:01

Czy ty pracujesz gdzieś w tej firmie ponieważ problemów które taką sprawę generuje może być sporo, zależy również czy zjawisko ma miejsce przy małych i przy dużych prędkościach czy tylko jak wejdzie na obroty. Tak jak wiczek napisałe może być rakla jak również wałek aniloxowy, może trzeba je zregenerować, błędnie dobrana liniatura wałka i jeszcze wpip innych. Jakbyś opisał problem krok po kroku kiedy co się dzieje byłoby łatwiej....

Informacja na temat źle przyklejonej pianki do mnie nie przemawia ponieważ co to za drukarz skoro źle zrobi narząd maszyny a później nie wie czemu są probemy z drukiem....

GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu

(Wiadomość zmodyfikowana przez: graftec dnia 15.01.2013 22:26)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.53.XXX

| 15.01.2013 22:01

Problem z flexo jest taki ze czesto odpowiedź nie jest jednoznaczna jak w druku wielkoformatowym ponieważ jest wiele czynników i zalezności ktore mogą wpływac na jakość uzyskiwanego druku. Podałeś zbyt malo informacji - nawet nie wiemy co to za maszyna i wygląda to tak jakbyś pytał - dlaczego samochód nie jedzie ale ani marki, ani silnika aie nawet faktów które ten stan poprzedziły.

Napisz co to za maszyna, jakie sa dokładnie objawy oraz czy to występuje na wszystkich kolorach (już na składzie) czy jeszcze na zespole(łach) farbowych bo to kluczowy problem.


Ps. Owszem - źle przyklejona pianka moze mieć na to wpływ ale tak jak napisął Graftec - co t za drukarz który robiąć przyrzad (lub narzad - w zaleznosci od firmy i reginu w której firma działa) maszyny źle nakleja piankę? Takiego to na bobiniarkę góra dać choć i to niebezpieczne bo se jeszcze paluchy poobcina wstegą

EDIT: Co do aniloxów to owszem - mogą one być problemem samym w sobie ale raczej na skutek drastycznego ich zużycia albo niefachowego ich serwisu i mycia. Jeśli wystąpią przetarcia na obwodzie albo w gniazdach wałka zestali sie stary tusz to zapomnij o druku. Ale znów wracamy do punktu wyjscia - co to za obsługa która przy montażu nie sprawdza stanu walków a już szczególnie aniloxów??

Pozdr.
M.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: wiczek1 dnia 15.01.2013 22:57)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1388
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 83.20.139.XXX

| 15.01.2013 22:01

w Bobine go zawiązać i do maszyny niech się uczy co to znaczy robić przyrząd czy narząd Zmiennych jest tyle że jestem w stanie uwierzyć że kąty na wałku rastrowym są źle ustawione.....

Mógłbyś napisać czy na polimerze zostaje farba czy nóż nie dociska wałka czy może wałek formy drukowej czy może forma drukowa podłoża... Czy występuje to na rastrach czy na apli.... Na każdym etapie można wszystko wykluczyć, ale trzeba chcieć.... Może zdjęcia zapuść....

GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu

(Wiadomość zmodyfikowana przez: graftec dnia 15.01.2013 23:00)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.23.53.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764