logo
WIADOMOŚCI

Blisko 1200 prac i 28 krajów walczy o nagrody w konkursach Golden Drum

   10.10.2018, przeczytano 247 razy
ilustracjastrzałka

Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, zgromadził już w konkursowym portfolio prace z 28 krajów. Lista finalistów zostanie ogłoszona 17 października, zaś zwycięzców poznamy w piątek, 19 października, podczas ceremonii wręczenia nagród.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blisko-1200-prac-i-28-krajow-walczy-o-nagrody-w-konkursach-golden-drum,379692,artykul.html

Spośród 28 krajów konkurujących w tym roku, Rumunia zgłosiła największą liczbę prac - 188 (o 165% więcej niż przed rokiem), wyprzedzając Rosję (149 zgłoszeń). Największy wzrost liczby zgłoszeń odnotowano w przypadku Macedonii (600% w porównaniu z 2017 r.). Po raz pierwszy w historii Golden Drum, na liście państw kwalifikujących się do udziału w festiwalu znalazły się Hiszpania i Portugalia.

25 edycja Golden Drum obfituje w nowości w programie konkursowym. "Tak radykalna zmiana była dla nas wyzwaniem, ale agencje przyjęły je, składając więcej prac niż się spodziewaliśmy" - stwierdził Stojan Pelko, który wraz z komisją konkursową uczestniczył w przygotowaniu nowego regulaminu.

196 agencji zgłosiło się do rywalizacji o nagrodę Golden Rose, a 28 agencji sieciowych powalczy o nagrodę Golden Net Award. 103 niezależne agencje biorą udział w rywalizacji o nagrodę Golden Dragon Award. Dodatkowo zgłoszono 172 plakaty biorące udział w konkursie Young Drummers Competition.

Mojca Briščik, przewodniczący Golden Drum Festival, wyjaśnił: "Jesteśmy wyjątkowo usatysfakcjonowani rezultatem, ponieważ zanotowaliśmy wzrost liczby zgłoszeń w konkursie Young Drummers, a zgłoszenia do głównego konkursu pozostały na ubiegłorocznym poziomie, mimo trudności na rynku tureckim, który był zawsze mocno reprezentowany na festiwalu. Poza tym, w tym roku o prestiżowe nagrody konkuruje kilka kolejnych sieci i krajów. Sądzę, że przed tegorocznym jury stoi niełatwe zadanie".

Zgłoszenia zostaną ocenione przez dwa zespoły jury składające się z 22 uznanych na arenie międzynarodowej ekspertów z branży kreatywnej. Duszan Drakalski, dyrektor kreatywny z Ray Productions, jest przewodniczącym jury w sekcji WHAT, zaś Adrian Botan, dyrektor kreatywny z McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council - w sekcji WHY. Zgłoszenia w konkursie Young Drummers będą oceniane przez specjalne 5-osobowe jury pod kierownictwem Josefine Richards, dyrektor kreatywnej INGO w Sztokholmie.

Jubileuszowa edycja Golden Drum objęta jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Golden Drum

www.goldendrum.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Rozpoczęcie konkursu Poland National Award w ramach Sony World Photography Awards 2019
World Photography Organisation ma przyjemność poinformować o rozpoczęciu polskiej edycji konkursów National Award. Stanowią one tradycyjne już elementy programu konkursowego Sony World Photography Awards. Dzięki nim uczestnicy z ponad 50 krajów, niezależnie od poziomu umiejętności, mają szansę na wyróżnienie w renomowanym konkursie międzynarodowym.
:Dobry Znak od Mastercard nagrodzony podczas Golden Drum
Kampania :Dobry Znak, realizowana w Polsce przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup, została nagrodzona złotem w kategorii „Efektywność” na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Ponadto, kampania znalazła się w ścisłym gronie finalistów również w dwóch innych kategoriach: „Outdoor” oraz „Zasięg”.
Golden Drum 2018: Znamy zwycięzców! „Niezniszczalna tęcza” nagrodzona
Za agencję odnoszącą największe sukcesy uznano w tym roku McCann Bucharest. Zwycięstwo w kategorii agencji sieciowych przypadło McCann Worldgroup. Jury doceniło także polską kampanię Niezniszczalna tęcza, nagradzając agencję 180heartbeats + JUNG v MATT Warszawa, która wyróżniona została także „Złotym Smokiem” przyznawanym w kategorii agencji niezależnych.
Konkurs na logo gminy Mosina
Burmistrz Gminy Mosina ogłasza konkurs na opracowanie projektu graficznego logo Gminy Mosina wraz z księgą znaku.
Znamy zwycięzców konkursu Dimaq Uni
Wśród laureatów VI edycji ogólnopolskiego konkursu DIMAQ UNI na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego znaleźli się studenci SGH, SGGW i UG. Nagrody w konkursie organizowanym przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkołę Główną Handlową w Warszawie zostały wręczone 18 października.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone