logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Blisko 1200 prac i 28 krajów walczy o nagrody w konkursach Golden Drum

   10.10.2018, przeczytano 506 razy
ilustracjastrzałka

Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, zgromadził już w konkursowym portfolio prace z 28 krajów. Lista finalistów zostanie ogłoszona 17 października, zaś zwycięzców poznamy w piątek, 19 października, podczas ceremonii wręczenia nagród.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blisko-1200-prac-i-28-krajow-walczy-o-nagrody-w-konkursach-golden-drum,379692,artykul.html

Spośród 28 krajów konkurujących w tym roku, Rumunia zgłosiła największą liczbę prac - 188 (o 165% więcej niż przed rokiem), wyprzedzając Rosję (149 zgłoszeń). Największy wzrost liczby zgłoszeń odnotowano w przypadku Macedonii (600% w porównaniu z 2017 r.). Po raz pierwszy w historii Golden Drum, na liście państw kwalifikujących się do udziału w festiwalu znalazły się Hiszpania i Portugalia.

25 edycja Golden Drum obfituje w nowości w programie konkursowym. "Tak radykalna zmiana była dla nas wyzwaniem, ale agencje przyjęły je, składając więcej prac niż się spodziewaliśmy" - stwierdził Stojan Pelko, który wraz z komisją konkursową uczestniczył w przygotowaniu nowego regulaminu.

196 agencji zgłosiło się do rywalizacji o nagrodę Golden Rose, a 28 agencji sieciowych powalczy o nagrodę Golden Net Award. 103 niezależne agencje biorą udział w rywalizacji o nagrodę Golden Dragon Award. Dodatkowo zgłoszono 172 plakaty biorące udział w konkursie Young Drummers Competition.

Mojca Briščik, przewodniczący Golden Drum Festival, wyjaśnił: "Jesteśmy wyjątkowo usatysfakcjonowani rezultatem, ponieważ zanotowaliśmy wzrost liczby zgłoszeń w konkursie Young Drummers, a zgłoszenia do głównego konkursu pozostały na ubiegłorocznym poziomie, mimo trudności na rynku tureckim, który był zawsze mocno reprezentowany na festiwalu. Poza tym, w tym roku o prestiżowe nagrody konkuruje kilka kolejnych sieci i krajów. Sądzę, że przed tegorocznym jury stoi niełatwe zadanie".

Zgłoszenia zostaną ocenione przez dwa zespoły jury składające się z 22 uznanych na arenie międzynarodowej ekspertów z branży kreatywnej. Duszan Drakalski, dyrektor kreatywny z Ray Productions, jest przewodniczącym jury w sekcji WHAT, zaś Adrian Botan, dyrektor kreatywny z McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council - w sekcji WHY. Zgłoszenia w konkursie Young Drummers będą oceniane przez specjalne 5-osobowe jury pod kierownictwem Josefine Richards, dyrektor kreatywnej INGO w Sztokholmie.

Jubileuszowa edycja Golden Drum objęta jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Golden Drum

www.goldendrum.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Onetu „100 lat Polsko” zdobyła drugie miejsce w konkursie INMA Global Media Award 2019 w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Zwycięzców ogłoszono 17 maja podczas INMA World Congress w Nowym Jorku.
Trwa Łódź Design Festival 2019 – konkurs make me! rozstrzygnięty
Podczas gali otwarcia 13. edycji Łódź Design Festival zostały wręczone nagrody o wartości 65 tysięcy złotych w konkursie make me! W tym roku otrzymali je Patrick Henry Nagel i Nils Körner za projekt „One Dollar Glasses” oraz Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.
Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764