logo
WIADOMOŚCI

Blisko 1200 prac i 28 krajów walczy o nagrody w konkursach Golden Drum

   10.10.2018, przeczytano 357 razy
ilustracjastrzałka

Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, zgromadził już w konkursowym portfolio prace z 28 krajów. Lista finalistów zostanie ogłoszona 17 października, zaś zwycięzców poznamy w piątek, 19 października, podczas ceremonii wręczenia nagród.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blisko-1200-prac-i-28-krajow-walczy-o-nagrody-w-konkursach-golden-drum,379692,artykul.html

Spośród 28 krajów konkurujących w tym roku, Rumunia zgłosiła największą liczbę prac - 188 (o 165% więcej niż przed rokiem), wyprzedzając Rosję (149 zgłoszeń). Największy wzrost liczby zgłoszeń odnotowano w przypadku Macedonii (600% w porównaniu z 2017 r.). Po raz pierwszy w historii Golden Drum, na liście państw kwalifikujących się do udziału w festiwalu znalazły się Hiszpania i Portugalia.

25 edycja Golden Drum obfituje w nowości w programie konkursowym. "Tak radykalna zmiana była dla nas wyzwaniem, ale agencje przyjęły je, składając więcej prac niż się spodziewaliśmy" - stwierdził Stojan Pelko, który wraz z komisją konkursową uczestniczył w przygotowaniu nowego regulaminu.

196 agencji zgłosiło się do rywalizacji o nagrodę Golden Rose, a 28 agencji sieciowych powalczy o nagrodę Golden Net Award. 103 niezależne agencje biorą udział w rywalizacji o nagrodę Golden Dragon Award. Dodatkowo zgłoszono 172 plakaty biorące udział w konkursie Young Drummers Competition.

Mojca Briščik, przewodniczący Golden Drum Festival, wyjaśnił: "Jesteśmy wyjątkowo usatysfakcjonowani rezultatem, ponieważ zanotowaliśmy wzrost liczby zgłoszeń w konkursie Young Drummers, a zgłoszenia do głównego konkursu pozostały na ubiegłorocznym poziomie, mimo trudności na rynku tureckim, który był zawsze mocno reprezentowany na festiwalu. Poza tym, w tym roku o prestiżowe nagrody konkuruje kilka kolejnych sieci i krajów. Sądzę, że przed tegorocznym jury stoi niełatwe zadanie".

Zgłoszenia zostaną ocenione przez dwa zespoły jury składające się z 22 uznanych na arenie międzynarodowej ekspertów z branży kreatywnej. Duszan Drakalski, dyrektor kreatywny z Ray Productions, jest przewodniczącym jury w sekcji WHAT, zaś Adrian Botan, dyrektor kreatywny z McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council - w sekcji WHY. Zgłoszenia w konkursie Young Drummers będą oceniane przez specjalne 5-osobowe jury pod kierownictwem Josefine Richards, dyrektor kreatywnej INGO w Sztokholmie.

Jubileuszowa edycja Golden Drum objęta jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Golden Drum

www.goldendrum.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Złote Spinacze 2018 rozdane: Lista nagród
Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.
Złoty Spinacz dla Danfoss za #Ettalks
Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na celu inspirowanie do innowacyjnego sposobu myślenia oraz opracowywania rozwiązań w kwestiach klimatycznych i energetycznych o nazwie #ETtalks otrzymała Złotego Spinacza w kategorii Business-to-Business PR.Stworzona przez firmę Danfoss międzynarodowa platforma oraz seria spotkań mająca na...
Znamy zwycięzców konkursu Young Creatives Integrated Comepetition Eurobest 2018
24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce.  Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami...
Porta Drzwi, marka należąca do największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej – Porta KMI Poland, otrzymała międzynarodowy tytuł Superbrand, przyznawany najsilniejszym markom w Polsce. Tym wyróżnieniem Porta Drzwi została uhonorowana już kolejny rok z rzędu.
Złote Spinacze za employer branding dla Mjcc i Mcdonald’s
MJCC i McDonald’s triumfowały w dwóch kategoriach: Employer Branding i Research&Insights. Zwycięska strategia powstała w pierwszej połowie 2017 roku w oparciu o kompleksowe badania pracowników i kandydatów McDonald’s. Jej podstawą są działania z obszaru marketingu treści, a głównym celem – przełamanie stereotypów nt. pracy w McDonald’s i poprawa efektywności działań...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone