Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, zgromadził już w konkursowym portfolio prace z 28 krajów. Lista finalistów zostanie ogłoszona 17 października, zaś zwycięzców poznamy w piątek, 19 października, podczas ceremonii wręczenia nagród.
Spośród 28 krajów konkurujących w tym roku, Rumunia zgłosiła największą liczbę prac - 188 (o 165% więcej niż przed rokiem), wyprzedzając Rosję (149 zgłoszeń). Największy wzrost liczby zgłoszeń odnotowano w przypadku Macedonii (600% w porównaniu z 2017 r.). Po raz pierwszy w historii Golden Drum, na liście państw kwalifikujących się do udziału w festiwalu znalazły się Hiszpania i Portugalia.
25 edycja Golden Drum obfituje w nowości w programie konkursowym. "Tak radykalna zmiana była dla nas wyzwaniem, ale agencje przyjęły je, składając więcej prac niż się spodziewaliśmy" - stwierdził Stojan Pelko, który wraz z komisją konkursową uczestniczył w przygotowaniu nowego regulaminu.
196 agencji zgłosiło się do rywalizacji o nagrodę Golden Rose, a 28 agencji sieciowych powalczy o nagrodę Golden Net Award. 103 niezależne agencje biorą udział w rywalizacji o nagrodę Golden Dragon Award. Dodatkowo zgłoszono 172 plakaty biorące udział w konkursie Young Drummers Competition.
Mojca Briščik, przewodniczący Golden Drum Festival, wyjaśnił: "Jesteśmy wyjątkowo usatysfakcjonowani rezultatem, ponieważ zanotowaliśmy wzrost liczby zgłoszeń w konkursie Young Drummers, a zgłoszenia do głównego konkursu pozostały na ubiegłorocznym poziomie, mimo trudności na rynku tureckim, który był zawsze mocno reprezentowany na festiwalu. Poza tym, w tym roku o prestiżowe nagrody konkuruje kilka kolejnych sieci i krajów. Sądzę, że przed tegorocznym jury stoi niełatwe zadanie".
Zgłoszenia zostaną ocenione przez dwa zespoły jury składające się z 22 uznanych na arenie międzynarodowej ekspertów z branży kreatywnej. Duszan Drakalski, dyrektor kreatywny z Ray Productions, jest przewodniczącym jury w sekcji WHAT, zaś Adrian Botan, dyrektor kreatywny z McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council - w sekcji WHY. Zgłoszenia w konkursie Young Drummers będą oceniane przez specjalne 5-osobowe jury pod kierownictwem Josefine Richards, dyrektor kreatywnej INGO w Sztokholmie.
Jubileuszowa edycja Golden Drum objęta jest patronatem medialnym Signs.pl.
Źródło: Golden Drum