logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Blisko 40% polskich singli stresuje się Walentynkami

  PR 10.02.2022, przeczytano 1159 razy
ilustracjastrzałka

Święto zakochanych już za moment, ale jeszcze nie wszyscy mają plany ten dzień. Nie wszyscy mają też z kim go spędzić. Niektórzy z tego powodu odczuwają presję i aplikacja randkowa Badoo postanowiła sprawdzić, jak duży jest to problem w naszym kraju. Okazuje się, że całkiem spory – aż 38,3% polskich singli odczuwa stres z powodu 14 lutego, czując m.in., że powinni mieć z kim ten dzień świętować.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blisko-40procent-polskich-singli-stresuje-sie-walentynkami,394716,artykul.html

Badanie przeprowadzone w ostatnim tygodniu stycznia pokazuje, że 38,5% polskich singli lubi Walentynki, a tylko 21,1% za nimi nie przepada. Co ciekawe, wśród miłośników tego święta nie ma znaczącej różnicy ze względu na płeć (40,2% kobiet vs 36,6% mężczyzn), co przeczy obiegowej opinii, że tylko kobiety są fankami tego dnia. Jeśli zaś chodzi o wiek, to największa grupa zwolenników Walentynek kryje się w grupie 60+. To aż 45%.

Niestety, niektórzy single czują presję w związku z tym świętem i jest to coś, co obie płcie podzielają niemal w równym stopniu. Wśród respondentów było wiele wypowiedzi, takich jak: „to święto, które wyklucza osoby niebędące w związkach” czy „Walentynki są fajne tylko wtedy, gdy ma się je z kim spędzać”.

- 14 lutego nie jest dniem wyczekiwanym przez wszystkich. To moment, w którym samotne osoby czują się samotne jak w żaden inny dzień w ciągu roku (no może poza świętami) – mówi psycholog Magdalena Chorzewska. W jaki sposób mogą radzić sobie z samotnością? Przede wszystkim poprzez akceptowanie wszystkich emocji, które się pojawiają. Może to być lęk, że zawsze będą sami, smutek, zazdrość, że innym się udało. Mogą czuć się gorsi, mniej atrakcyjni. To zupełnie normalne emocje, które mamy prawo odczuwać, choć są trudne.

W wielu przypadkach stres odczuwany w Walentynki wynika z wszechobecnych czerwonych serc oraz zdjęć z idealnych randek publikowanych w serwisach społecznościowych. Jest jednak wiele sposobów, aby przezwyciężyć to uczucie i Badoo - jedna z aplikacji randkowych – chce, aby każdy cieszył się tą okazją, niezależnie od tego, czy jest singlem czy nie. Można korzystać z tej aplikacji nie tylko wtedy, gdy chce się umówić na randkę czy nawiązać trwałą relację, ale także po to, by poznawać nowych ludzi i po prostu rozmawiać.

Według badania, w momencie przeprowadzania ankiety, tylko 8,8% polskich singli wiedziało, z kim umówi się na tegoroczne Walentynki, a aż 35,7% nie miało randki i wciąż jej szukało. Jeśli należysz do tej drugiej grupy, Badoo oferuje wiele rozwiązań, które sprawiają, że znajdowanie partnerów i partnerek jest po prostu przyjemne. Oprócz opcji wyszukiwania osób z takimi samymi intencjami jak Twoje, możesz również znaleźć ludzi w pobliżu, zobaczyć w jakim są nastroju, a także bezpośrednio skontaktować się z tymi, którzy są otwarci na rozmowę. Możesz również wyszukiwać profile według zainteresowań, dzięki czemu na randce na pewno będzie o czym pogadać.

- Aplikacje randkowe są na pewno dobrym pomysłem na znajdowanie partnera czy partnerki, bo używają ich inne poszukujące osoby. W naszym kraju jest 7 mln singli, a 42,4% przebadanych przez Badoo korzysta z tego typu rozwiązań co najmniej sporadycznie. Co więcej, 35,2% respondentów odpowiedziało, że w przeszłości korzystało z aplikacji randkowych, aby znaleźć kogoś właśnie na Walentynki. – dodaje Chorzewska.

Jednak nawet jeśli nie szukasz randki lub nie uda ci się jej znaleźć na 14 lutego, to Magdalena Chorzewska ma kilka przydatnych rad:

  1. Nie wchodź tego dnia na media społecznościowe. Zrób sobie cyfrowy detoks.
  2. Zaplanuj sobie ten dzień, rób przyjemne rzeczy. Ugotuj swoje ulubione danie, weź przyjemną kąpiel, przeczytaj dobrą książkę itp.
  3. Zarezerwuj kolację z innymi przyjaciółmi singlami i może nawet wymieńcie się prezentami w stylu walentynkowym. Żebyście wszyscy poczuli się wyjątkowo.
  4. Zrób coś aktywnego! Sport i ćwiczenia odciągają myśli od kłopotów, a endorfiny poprawiają nastrój.
  5. Zrób coś, co od dawna odkładałaś/odkładałeś: może Twoja szafa wymaga uporządkowania? A może garaż?
  6. Skorzystaj z Badoo, aby rozpocząć rozmowy z nowymi ludźmi i ciesz się tym. Ludzie uwielbiają nawiązywać relacje.

Tak czy inaczej, pamiętajmy żeby się niepotrzebnie w związku z 14 lutego nie stresować. Z Walentynkami jest jak z sylwestrem. Znam zarówno osoby, które przesypiają nowy rok, jak i te odchudzające się na tę okazję już od lipca. – dodaje Chorzewska.

Źródło: Badoo

Dodatkowe informacje:

Badanie zrealizowano w dniach 25-31.01.2022 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1000 ankiet z singlami wyznaczonymi z reprezentatywnej próby Polaków korzystających z internetu (18+).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764