logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Blockchain – cyfrowa rewolucja

  PR 17.05.2018, przeczytano 703 razy

Technologia blockchain zyskuje na popularności, a jej użycie zaczyna wychodzić poza branżę fin-tech. Coraz częściej wykorzystywana jest również w IT, marketingu czy reklamie. Co należy wiedzieć o nowej technologii? Jaki będzie miała wpływ na branżę reklamową i konsumentów? Na te pytanie odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blockchain-%E2%80%93-cyfrowa-rewolucja,36540,artykul.html

Czym jest blockchain?

Bardzo często nazwa blockchain jest używana jako synonim bitcoina i kryptowalut. Mimo, że technologia jest silnie związana z branżą fin-tech i z niej wyrasta, to może być również wykorzystywana do innych celów oraz w innych dziedzinach.

Czym zatem jest blockchain? Jego nazwa odpowiada temu, w jaki sposób technologia strukturyzuje dane. Dosłownie oznacza „łańcuch bloków”, w którym zapisane są dane o transakcjach zawieranych w Internecie. Podstawowym zadaniem blockchain jest budowanie zdecentralizowanego rejestru transakcji, pozbawionych możliwości cofania. Uniemożliwia to usuwanie informacji i danych, które już zostały wprowadzone.

Blockchain a reklama

Ze względu na szybki rozwój, blockchain zyskuje coraz więcej zastosowań również poza branżą fin-tech. Duży potencjał w nowej technologii widzą chociażby reklamodawcy.

Blockchain jest cyfrową księgą transakcji, nie tylko finansowych, dokonywanych w sieci. Brak możliwości ich usunięcia lub zmiany powoduje, że technologia zmniejsza, bądź całkowicie uniemożliwia dokonywanie oszustw reklamowych. Dzięki temu zwiększa się przejrzystość wydatków przeznaczanych na reklamę.

Technologia ta pozwoli reklamodawcom weryfikować kto, jak i gdzie wyświetla reklamy. Zaletą blockchain wykorzystywanego w branży reklamowej jest więc zwiększenie szans na dotarcie z przekazem do docelowego użytkownika, w jeszcze bardziej efektywny sposób. Dzięki niemu, marketerzy będą mogli kontrolować sposób dostarczania reklam oraz dokładnie monitorować miejsce, w którym jest umieszczany ich przekaz.

Korzyści dla konsumentów

Jedną z korzyści płynących z użycia technologii blockchain jest wzrost zaufania konsumentów do reklamodawców i marek. Podstawowym celem technologii jest zapewnienie przejrzystości i bezpieczeństwa, tak by każde działanie było weryfikowane i zabezpieczone. Oferuje usługę, która pozwala na zdecentralizowane wyszukiwanie. Jest ono możliwe dzięki obsłudze rozproszonych, ukierunkowanych na klienta danych, takich jak profile klientów, preferencje wyszukiwania i zainteresowania, które zostają zebrane w anonimowej księdze działań. To pozwala konsumentom na kontrolę nad tym, jakie dane i komu udostępniają. Pojawienie się technologii blockchain zapewniło im przejrzysty obraz tego, w jaki sposób informacje o nich są wykorzystywane przez marketingowców i reklamodawców.

Źródło: Adexon

Dodatkowe informacje:

Autor:
Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764