logo
WIEDZA

Blockchain – cyfrowa rewolucja

Mateusz Zawiślak  PR 17.05.2018, przeczytano 391 razy

Technologia blockchain zyskuje na popularności, a jej użycie zaczyna wychodzić poza branżę fin-tech. Coraz częściej wykorzystywana jest również w IT, marketingu czy reklamie. Co należy wiedzieć o nowej technologii? Jaki będzie miała wpływ na branżę reklamową i konsumentów? Na te pytanie odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blockchain-–-cyfrowa-rewolucja,36540,artykul.html

Czym jest blockchain?

Bardzo często nazwa blockchain jest używana jako synonim bitcoina i kryptowalut. Mimo, że technologia jest silnie związana z branżą fin-tech i z niej wyrasta, to może być również wykorzystywana do innych celów oraz w innych dziedzinach.

Czym zatem jest blockchain? Jego nazwa odpowiada temu, w jaki sposób technologia strukturyzuje dane. Dosłownie oznacza „łańcuch bloków”, w którym zapisane są dane o transakcjach zawieranych w Internecie. Podstawowym zadaniem blockchain jest budowanie zdecentralizowanego rejestru transakcji, pozbawionych możliwości cofania. Uniemożliwia to usuwanie informacji i danych, które już zostały wprowadzone.

Blockchain a reklama

Ze względu na szybki rozwój, blockchain zyskuje coraz więcej zastosowań również poza branżą fin-tech. Duży potencjał w nowej technologii widzą chociażby reklamodawcy.

Blockchain jest cyfrową księgą transakcji, nie tylko finansowych, dokonywanych w sieci. Brak możliwości ich usunięcia lub zmiany powoduje, że technologia zmniejsza, bądź całkowicie uniemożliwia dokonywanie oszustw reklamowych. Dzięki temu zwiększa się przejrzystość wydatków przeznaczanych na reklamę.

Technologia ta pozwoli reklamodawcom weryfikować kto, jak i gdzie wyświetla reklamy. Zaletą blockchain wykorzystywanego w branży reklamowej jest więc zwiększenie szans na dotarcie z przekazem do docelowego użytkownika, w jeszcze bardziej efektywny sposób. Dzięki niemu, marketerzy będą mogli kontrolować sposób dostarczania reklam oraz dokładnie monitorować miejsce, w którym jest umieszczany ich przekaz.

Korzyści dla konsumentów

Jedną z korzyści płynących z użycia technologii blockchain jest wzrost zaufania konsumentów do reklamodawców i marek. Podstawowym celem technologii jest zapewnienie przejrzystości i bezpieczeństwa, tak by każde działanie było weryfikowane i zabezpieczone. Oferuje usługę, która pozwala na zdecentralizowane wyszukiwanie. Jest ono możliwe dzięki obsłudze rozproszonych, ukierunkowanych na klienta danych, takich jak profile klientów, preferencje wyszukiwania i zainteresowania, które zostają zebrane w anonimowej księdze działań. To pozwala konsumentom na kontrolę nad tym, jakie dane i komu udostępniają. Pojawienie się technologii blockchain zapewniło im przejrzysty obraz tego, w jaki sposób informacje o nich są wykorzystywane przez marketingowców i reklamodawców.

Źródło: Adexon

Dodatkowe informacje:

Autor:
Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Działalność nierejestrowana - na czym polega i z czym się wiąże?
W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na tym, że osoba fizyczna nieprowadząca do tej pory działalności, ma możliwość jej prowadzenia bez większych formalności, do momentu gdy nie przekroczy określonej kwoty przychodów.
Zasady efektywnego samplingu
Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją.
Jak tworzyć dobry content na mobile?
Kiedy rynek jest przesycony treścią, a odbiorca tonie w różnej jakości contencie, elementem który wyróżni markę jest strategia. Liczy się jej holistyczne ujęcie, a nie jednorazowa kampania i kilka postów w socialu. Kluczem jest odpowiedź na pytanie: czego potrzebuje potencjalny klient?
Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design
Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów....
Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?
Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.
 
czwartek 16.08.2018, 149 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone