logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Blogerzy z Tasteaway w Rabenexpress

  PR 27.11.2017, przeczytano 705 razy
ilustracjastrzałka
Akcja RabenExpress - Łukasz Smoliński oraz kierowca Mirek z Raben

Najpopularniejszy blog podróżniczy w Polsce – TasteAway.pl oraz największa firma transportowo-logistyczna w kraju - Grupa Raben, postanowiły połączyć swoje siły by zrealizować nietypową podróż na stopa do Hamburga. Celem wyprawy było nie tylko dostarczenie ładunku do Niemiec, ale także wspólne promowanie roli transportu i zaprezentowanie pracy zawodowego kierowcy. W efekcie akcja dotarła niemal do 1 miliona osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blogerzy-z-tasteaway-w-rabenexpress,34639,artykul.html

Akcja była przeprowadzona w listopadzie 2017 roku i bazowała na tzw. influencers marketingu, czyli wykorzystaniu wizerunku znanych osób do promowania marki Raben. Do pierwszej odsłony zostali zaproszeni twórcy największego bloga podróżniczego w Polsce czyli TasteAway.pl.

- Kiedy zgłosiła się do mnie firma Raben z propozycją współpracy byłem zaintrygowany. W końcu to branża, w której trudno o efekt WOW. Dla mnie jednak, im większa trudność tym większy fun. - opowiada Wojciech Kardyś z agencji Good For You - Dziś na pytanie: czy da się zabłysnąć w tak trudnej branży jak logistyczna? Odpowiadam stanowczo - oczywiście! Wymaga to tylko pomysłu i dobrej realizacji oraz odwagi klienta!. I możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy pionierami, ponieważ nikt jeszcze w Polsce nie przeprowadził takiej akcji.

- Zdecydowaliśmy się na dość nietypowe działanie, jak dla branży B2B, dotąd bowiem marketing influencerski w Polsce był wykorzystywany głównie przez firmy oferujące dobra konsumpcyjne. Raben natomiast od lat stawia na innowacje, i to nie tylko w dziedzinie transportu czy logistyki, ale także w dziedzinie komunikacji, stąd otwartość na współpracę z blogerami. – wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager z Grupy Raben.

Sam pomysł był banalnie prosty, polegał na wysłaniu podróżnika Łukasza Smolińskiego z bloga TasteAway.pl z kierowcą Raben Transport, Mirkiem, w trasę do Hamburka. Panowie wspólnie mieli dostarczyć towar klienta Grupy do centrum logistycznego pod Hamburgiem. Oczywiście bloger dodatkowo miał za zadanie relacjonować całą akcję w mediach społecznościowych i przygotować relację z podróży na swojego bloga. Każdy post opisany był dodatkowym #RabenExpress.

- Kampania dla Raben była bez wątpienia jedną z trudniejszych w historii naszego bloga. Nigdy wcześniej nie podróżowaliśmy bowiem stopem, co więcej podróżujemy raczej w drogi sposób. Uznaliśmy jednak, że podróż TIRem będzie nie tylko ciekawą przygodą dla nas, ale i ciekawostką dla naszych czytelników – mówi Łukasz Smoliński, autor bloga TasteAway.pl, i dodaje – Trzeba przyznać, że kampania wywołała bardzo duży zasięg i zaangażowanie czytelników.

Akcja miała charakter employer brandingowy oraz społecznie odpowiedzialny (CSR). Jej celem było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa (EB) oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie, stąd dodatkowy #TranspotyJestPotrzbny (CSR).

- Cała trudność akcji polegała na tym, że kompletnie nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Bardzo dużo zależało również od samego kierowcy ciężarówki oraz tego czym będzie chciał się z nami podzielić. Mirek okazał się jednak strzałem w dziesiątkę. Szybko stał się przesympatycznym bohaterem samej kampanii, ocieplając tym samym wizerunek samego kierowcy. – opowiada Łukasz Smoliński

Kampania została podzielona przez TasteAway.pl na 3 etapy. W pierwszym blogerzy teasowali samą akcję, jednak w taki sposób aby ich czytelnicy zainteresowali się tym co planują, jednak nie odgadli co faktycznie będzie się działo. W II etapie karty zostały już odsłonięte, podróżnik Łukasz Smoliński poinformował swoich fanów, że właśnie wyrusza w podróż ciężarówką do Hamburga. Cała trasa była relacjonowana praktycznie on-line na kanałach społecznościowych TasteAway.pl czyli na Instagramie i Facebooku, gdzie odbyły się także 3 relacje na żywo. Ostatni etap, to oczywiście relacja podróżniczo-kulinarna z wizyty blogerów w Hamburgu.

Akcja dotarła do ponad 800 000 osób na samym Facebooku, zbierając bardzo pozytywne recenzje nie tylko od fanów TasteAway.pl ale także wśród klientów Grupy Raben, z których część także okazała się wiernymi czytelnikami znanego podróżniczego bloga. Łączny zasięg akcji, wygenerowany z mediów społecznościowych oraz z bloga to niemal 1 milion. A to dopiero początek, Grupa Raben planuje już kolejną akcję z influencerami, tym razem na poziomie europejskim.

Projekt został zrealizowany we współpracy z blogerami z TasteAway.pl oraz z agencją Good For You.

Źródło: Grupa Raben

www.raben-group.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764