W ciągu kilku ostatnich lat blogi zyskały miliony użytkowników. Dlaczego tak się stało? Ponieważ blogi stanowią praktycznie nieograniczone źródło informacji. W XXI wieku obieg informacji nabrał niespotykanego wcześniej tempa.
Ludzie nie ufają już bezgranicznie gazetom czy telewizji, a źródła obiektywnej wiedzy szukają w Internecie. Wierzą bowiem, że prawdziwe informacje jest w stanie dostarczyć im tylko osoba której nie ogranicza wydawca i kapitał za nim stojący.
Są jednak również i zagrożenia. Brak wydawcy, może oznaczać brak odpowiedzialności za umieszczane treści. Z punktu widzenia firm stanowi to spory problem. Ponieważ blogi poruszają tematy niewygodne, a ludzie sugerują się tym co na nich przeczytają. Każdy kij ma jednak dwa końce. Wielkie koncerny już dziś stosują blogi jako tani i skuteczny sposób reklamowania swoich produktów. Codziennością na blogach jest kryptoreklama, czy opłacanie blogerów w zamian za pozytywne wpisy. Dlatego ważna jest kontrola tego co się na blogach dzieje, aby móc skutecznie kreować wizerunek firmy i opinie na temat jej produktów.
Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów widząc potęgę źródła informacji jakim są blogi poszerzyła swoją ofertę wdrażając kompleksowy Monitoring blogów.
„...Monitorowanie Internetu, które opiera się na analizie treści zawartej na: portalach informacyjnych, wortalach, serwisach tematycznych, serwisach społecznościowych oraz grupach i forach dyskusyjnych, to już za mało- mówi Adam Ścibior Kierownik Monitoringu Internetu w PRESS-SERVICE. Internet cały czas się rozwija. Coraz częściej najświeższe informacje pojawiają się na blogach. Szczególną rolę w tym obszarze pełnią blogi eksperckie. Ich twórcy są rzeczywistymi pasjonatami, którzy często jako pierwsi dostarczają na rynek bardzo ciekawe informacje. Dlatego, by w pełni zaspokoić oczekiwania naszych klientów poszerzyliśmy zakres świadczonych usług właśnie o monitoring blogów. Codziennie przeglądamy ich ponad 3,5 miliona poszukując nowych, interesujących treści....”
PRESS-SERVICE posiada autorski system do monitoringu Internetu. Miesięcznie dostarcza swoim klientom ponad 35 tys. informacji z tego medium. Znajduje je przeszukując codziennie 1,5 miliona stron Internetowych. Teraz dołączą do nich również blogi. To w zasadzie tylko część całej oferty, bowiem firma jako jedyna w kraju przegląda ponad 900 tytułów prasowych oraz monitoruje stacje radiowe i telewizyjne. Uzupełnieniem krajowej oferty jest kompleksowy monitoring mediów za granicą, na każdym kontynencie.
Źródło: PRESS-SRERVICE Monitoring Mediów