logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay

  PR 23.05.2023, przeczytano 314 razy
ilustracjastrzałka

Blue Media, lider polskiego rynku płatniczego, rozpoczyna rebranding do nowej marki parasolowej Autopay. Do prac nad strategią komunikacji i kreacją zaangażowane zostały agencje: Brand New Attitude (BNA), 2012 Agency, eCommerce Team oraz agencja PR Profeina. W pracy nad strategią marki oraz całym procesem rebrandingu firmę wspiera agencja CPC Brand Consultants.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blue-media-rozpoczyna-rebranding-do-marki-autopay,400101,artykul.html

Blue Media istnieje od 1999 roku. Spółka jako pierwsza w Polsce, wprowadzała rozwiązania finansowe, które dziś wydają się oczywiste: doładowania telefonów komórkowych online (2002 r.), szybkie płatności za rachunki przez internet (2011 r.), system przelewów międzybankowych BlueCash (2011 r.), czy automatyczne płatności na autostradach przy pomocy aplikacji Autopay (2019 r.).

W 2022 r. za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano ok. 600 mln transakcji, a przychód firmy wyniósł ponad 1 mld zł. Z usług Blue Media korzysta aktualnie ok. 35 tysięcy firm, a z płatności online, w każdym miesiącu - ok. 10 mln klientów. Pod koniec 2021 r. firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.

Misją nowej marki Autopay jest dostarczenie wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami - odnalezienie nowego poziomu wygody, intuicyjności, automatyzacji. - Chcemy usuwać wszelkie bariery, które możemy napotkać przy dokonywaniu płatności - podkreśla Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media.

Zmiany, które wprowadza rebranding będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. W pierwszym kroku Autopay zaprezentuje nowe logo, identyfikację wizualną i misję marki parasolowej.

ilustracjastrzałka

- DNA marki Autopay wywodzi się z bezpośrednio z sedna kultury organizacji i tego jak działa na co dzień. Zależało nam na tym, by przełożyć na zapis ram strategicznych kluczowe cechy wyróżniające firmę: umiejętność kreowania głęboko użytecznych rozwiązań i odwagę, by je realizować. Chcieliśmy, by wyraźnie wybrzmiało jak cenną wartością dodaną jest Autopay zarówno dla partnerów B2B jak i użytkowników B2C - mówi Antek Trela, Partner w CPC Brand Consultants.

- Autopay ma stać się w przyszłości synonimem łatwych, niemal automatycznych płatności. W nowym designie marki połączyliśmy kształt litery "A" z uniwersalnym symbolem przełącznika, znanym z aplikacyjnych interfejsów. Nowy Autopay to marka płatności dziejących się w tle, przyjaznych w obsłudze, nie wymagających wysiłku. Klasycznie finansowa, niebieska kolorystyka znana z marki Blue Media została przełamana energetyczną, pistacjową zielenią. Nowy język graficzny Autopay powiększa markę, dodaje digitalowego charakteru i pozwala bez kompleksów konkurować z największymi fintechami na rynku – podkreśla Andrzej Rozen, Chief Strategy Officer, BNA.

- Aby jasno i w pełni zakomunikować zmiany podzieliliśmy naszą pracę na kilka etapów - mówi Krzysiek Kiełpiński, Business Development Director, 2012 Agency. - W pierwszym skupiliśmy się na nowym logotypie marki Autopay, który kreatywnie ograliśmy i zestawiliśmy z komunikatem o otwarciu nowego rozdziału w historii firmy. W drugim etapie pokażemy, co dokładnie oznacza ta zmiana – tak dla samej firmy, jak i dla jej klientów. Dzięki tak kompleksowemu podejściu i rozłożeniu komunikatów w czasie, mamy szansę w pełni wykorzystać transformację, którą przechodzi organizacja, do opowiedzenia o nowej tożsamości, wizji i kierunkach rozwoju marki Autopay.

- Rebranding objął nie tylko to, co widoczne dla oka - wniósł też zmiany w sposobie komunikacji marki z otoczeniem. Nowa misja - usuwanie barier stojących na drodze do realizacji planów konsumentów - oznaczała konieczność przygotowania nowej strategii komunikacji, ale też nowe komunikacyjne możliwości. Przez 8 ostatnich lat odpowiadaliśmy za komunikację marki Blue Media. Towarzyszyliśmy klientowi i rozwijaliśmy się wraz z nim. Z autentycznym zapałem podeszliśmy do przygotowania nowej strategii w tym obszarze - mówi Zuzanna Szybisty, współzarządzająca agencją PR Profeina.

- Blue Media to firma, z którą w Polsce styczność miał chyba każdy, kto korzysta z internetu. Dzięki naszej wspólnej, wieloletniej współpracy, marka stała się też jednym z liderów branży w obrębie social media - szczególnie na LinkedIn i Facebook. Jesteśmy dumni, że zostało nam powierzone także zadanie rebrandingu w kanałach social media, jednocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań i odpowiedzialności, które na nas spoczywają - Piotr Jeske, współzałożyciel eCommerce Team.

Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.

ilustracjastrzałka

Źródło: Blue Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Związek Firm Public Relations rozpoczyna kampanię employer brandingową skierowaną do wszystkich zainteresowanych pracą w public relations. Pod hasłem #PRCrush pragnie pokazać specyfikę pracy w branży PR z perspektywy zarówno młodych, jak i doświadczonych pracowników agencyjnych, ich klientów, a także dziennikarzy. Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush...
Kolejna edycja KTR After Hours  odbyła się w siedzibie VMLY&R Poland
Kolejne spotkanie z cyklu KTR After Hours odbyło się w warszawskim biurze VMLY&R Poland. Wydarzenie było skierowane do przedstawicieli branży kreatywnej. Gościem specjalnym wydarzenia był Dimitri Guerassimov, Chief Creative Officer w VMLY&R France.
Sarantis Polska S.A., właściciel marki Jan Niezbędny, zdecydował o przedłużeniu współpracy z  agencją KERRIS w zakresie obsługi kanałów Facebook i Instagram. W ramach nowej strategii, komunikacja marki skutecznie zaciekawiła odbiorców, demonstrując w deskryptywny sposób benefity i RTBs, co przełożyło się na wyniki efektywnościowe.
Izabela Albrychiewicz awansuje na stanowisko CEO Groupm CEE
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię i Hercegowinę, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
Rankomat.pl promuje bezpieczne wakacje z polisą turystyczną
Przed nami rekordowe lato pod względem wakacyjnych wyjazdów. Od początku roku wycieczkę zagraniczną z biurem podróży kupiło o 40% osób więcej niż w tym samym okresie 2019 roku – ostatnim przed pandemią COVID-19. W odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie wyjazdami, multiporównywarka ubezpieczeń i usług finansowych rankomat.pl startuje z wakacyjną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764