logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bluerank stawia na analitykę - Tomasz Trzósło nowym Head of Marketing Analytics

  PR 20.09.2022, przeczytano 416 razy

Jako szef analityki internetowej będzie odpowiedzialny za rozszerzanie oferty analitycznej, a także nadzorowanie bieżących projektów i pozyskiwanie nowych. - Przedstawiona wizja rozwoju firmy, a szczególnie analityki w Bluerank współgra z moimi wyobrażeniami o nowoczesnej agencji, w której dane odgrywają kluczową rolę. Kierunek jest jasny, analityka jeszcze bardziej ma stanowić fundament każdej oferty jaką przygotujemy – zapowiada  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bluerank-stawia-na-analityke---tomasz-trzoslo-nowym-head-of-marketing-analytics,397281,artykul.html

Tomasz Trzósło działa w branży e-commerce od 2008 roku. Wcześniej pracował jako konsultant i strateg. Jest e-marketerem, trenerem marketingu internetowego - ekspertem w zakresie SEM, UX oraz analizy danych płynących z narzędzia Google Analytics. Był jednym z 30 certyfikowanych trenerów Google Ads w Polsce od 2013 roku (aż do zakończenia programu w w 2018 roku). Pracował w agencjach interaktywnych (Noril, Krakweb, DevaGroup i również w Bluerank). Prowadził też własną agencję – ROIExperts.pl.  

Tomasz Trzósło jest autorem dwóch książek o marketingu internetowym w wyszukiwarce:

  • Zostań certyfikowanym specjalistą Google Ads wydanej z PWN.
  • Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów;

Bluerank stawia na analitykę, ponieważ traktuje ją strategicznie w kontekście rozwoju całej agencji. Analityka to obszar niezbędny dla podejścia data driven do realizacji projektów zgodnie z ideą customer journey. To właśnie dobrze zebrane, zinterpretowane oraz wykorzystane dane sprawiają, że agencja jest konkurencyjnym i pożądanym partnerem dla firm w Polsce i za granicą.

- Analityka jest jednym z kluczowych obszarów działania Bluerank od początku istnienia agencji. Realizując kampanie dla największych marek oraz dla tych, które do takiej roli aspirują, zawsze podkreślaliśmy rolę działu Marketing Analytics, polegającą na zapewnieniu poprawnego zbierania danych, wyciągania wniosków na ich podstawie i umiejętnego wykorzystywania ich do optymalizacji biznesu. - Jarosław Miszczak, CoManaging Director, Bluerank

Z doświadczeń agencji wynika, że w przeszłości analityka była często tylko dodatkiem do zapytań o działania brandingowe czy performance’owe, dziś coraz częściej jest obszarem samodzielnym i o wysokim priorytecie. Zmianę uwidacznia rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, zarówno wśród obecnych klientów Bluerank, jak i zwiększająca się liczba zapytań od firm, z którymi jeszcze agencja nie współpracuje.  

Rozwój narzędzi i technologii wymusza ciągłe zmiany w procesach analitycznych . Stopniowa, ale postępująca automatyzacja w systemach reklamowych, kwestia podejścia do prywatności danych użytkowników czy świat bez 3rd party cookies - to wszystko sprawia że dzisiejsza analityka jutro może być nieaktualna. GA4, Serwer site tagging, consent mode, platformy do zbierania zgód marketingowych (CMP) - to tylko zmiany i wyzwania najbliższej przyszłości, którym sprostać ma pomóc Bluerank nowy Head of Marketing Analytics.

- Chciałbym rozwijać podejście do analityki jako do wspólnego mianownika łączącego biznes, marketing, PR i inne działy firmy. W związku z tym możemy spodziewać się ewolucji obecnych usług - z jeszcze większym naciskiem na warsztaty strategiczne, utrzymanie jakości danych po wdrożeniu i wyciąganie wartościowych wniosków dla biznesu. - Tomasz Trzósło, Head of Marketing Analytics, Bluerank

Wzmocnieniu ulegnie także rola części zespołu odpowiedzialnego za BigQuery - w odczuciu Tomasza Trzósło, integracja danych z różnych silosów to proces, którego potencjał często jest niewykorzystany, na którym będzie chciał budować przewagi dla klientów Bluerank.

Nowy Head of Marketing Analytics docenia również rolę edukacji klientów - w myśl zasady podziału budżetu analitycznego 90-10 ( czyli 10% to koszt narzędzi a 90% to koszt ludzi którzy je obsługują) - wyedukowany klient nie traktuje analityki jako kosztu tylko jako zasób, o który trzeba dbać.

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklama OOH w Polsce - 3. kw. 2022
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w trzecim kwartale 2022 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group).
ING z nową kampanią w zakresie cyberbezpieczeństwa
ING Bank Śląski w nowej kampanii wspiera Polaków w lepszym dbaniu o bezpieczeństwo w internecie. Bank promuje dodatkowe, innowacyjne zabezpieczenia w „Strefie bezpieczeństwa” w aplikacji Moje ING i pokazuje, że można robić swoje, bezpieczniej.
Ukraiński artysta dla Prologis Park Warsaw-Żerań
Na fasadzie magazynu Prologis w Warszawie, streetartowy malarz ukraiński Alex Maksiov, stworzył ogromny mural 3D przedstawiający cztery sikorki.
Hard Rock Cafe poszerza współpracę ze światową legendą piłki nożnej Lionelem Messim i prezentuje najnowszą wersję cieszącego się powodzeniem wśród fanów burgera Messi Burger - Champion's Edition. Burger Messi Burger Champion's Edition dostępny w restauracjach Hard Rock Cafe na całym świecie, odpowiedni dla najlepszego gracza wszech czasów, jest teraz dostępny z trzema...
Żywiec wciąż zachęca, by doceniać to, co w życiu ważne i skupiać się na relacjach z bliskimi, zwłaszcza przed Świętami. Idei drugiego Ż nie mogłoby więc zabraknąć w zimowej komunikacji marki. Na półki trafiły już piwa Żywiec w opakowaniach nawiązujących do wzorów świątecznych swetrów. Akcji towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764