logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bluerank stawia na analitykę - Tomasz Trzósło nowym Head of Marketing Analytics

  PR 20.09.2022, przeczytano 794 razy

Jako szef analityki internetowej będzie odpowiedzialny za rozszerzanie oferty analitycznej, a także nadzorowanie bieżących projektów i pozyskiwanie nowych. - Przedstawiona wizja rozwoju firmy, a szczególnie analityki w Bluerank współgra z moimi wyobrażeniami o nowoczesnej agencji, w której dane odgrywają kluczową rolę. Kierunek jest jasny, analityka jeszcze bardziej ma stanowić fundament każdej oferty jaką przygotujemy – zapowiada  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bluerank-stawia-na-analityke---tomasz-trzoslo-nowym-head-of-marketing-analytics,397281,artykul.html

Tomasz Trzósło działa w branży e-commerce od 2008 roku. Wcześniej pracował jako konsultant i strateg. Jest e-marketerem, trenerem marketingu internetowego - ekspertem w zakresie SEM, UX oraz analizy danych płynących z narzędzia Google Analytics. Był jednym z 30 certyfikowanych trenerów Google Ads w Polsce od 2013 roku (aż do zakończenia programu w w 2018 roku). Pracował w agencjach interaktywnych (Noril, Krakweb, DevaGroup i również w Bluerank). Prowadził też własną agencję – ROIExperts.pl.  

Tomasz Trzósło jest autorem dwóch książek o marketingu internetowym w wyszukiwarce:

  • Zostań certyfikowanym specjalistą Google Ads wydanej z PWN.
  • Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów;

Bluerank stawia na analitykę, ponieważ traktuje ją strategicznie w kontekście rozwoju całej agencji. Analityka to obszar niezbędny dla podejścia data driven do realizacji projektów zgodnie z ideą customer journey. To właśnie dobrze zebrane, zinterpretowane oraz wykorzystane dane sprawiają, że agencja jest konkurencyjnym i pożądanym partnerem dla firm w Polsce i za granicą.

- Analityka jest jednym z kluczowych obszarów działania Bluerank od początku istnienia agencji. Realizując kampanie dla największych marek oraz dla tych, które do takiej roli aspirują, zawsze podkreślaliśmy rolę działu Marketing Analytics, polegającą na zapewnieniu poprawnego zbierania danych, wyciągania wniosków na ich podstawie i umiejętnego wykorzystywania ich do optymalizacji biznesu. - Jarosław Miszczak, CoManaging Director, Bluerank

Z doświadczeń agencji wynika, że w przeszłości analityka była często tylko dodatkiem do zapytań o działania brandingowe czy performance’owe, dziś coraz częściej jest obszarem samodzielnym i o wysokim priorytecie. Zmianę uwidacznia rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, zarówno wśród obecnych klientów Bluerank, jak i zwiększająca się liczba zapytań od firm, z którymi jeszcze agencja nie współpracuje.  

Rozwój narzędzi i technologii wymusza ciągłe zmiany w procesach analitycznych . Stopniowa, ale postępująca automatyzacja w systemach reklamowych, kwestia podejścia do prywatności danych użytkowników czy świat bez 3rd party cookies - to wszystko sprawia że dzisiejsza analityka jutro może być nieaktualna. GA4, Serwer site tagging, consent mode, platformy do zbierania zgód marketingowych (CMP) - to tylko zmiany i wyzwania najbliższej przyszłości, którym sprostać ma pomóc Bluerank nowy Head of Marketing Analytics.

- Chciałbym rozwijać podejście do analityki jako do wspólnego mianownika łączącego biznes, marketing, PR i inne działy firmy. W związku z tym możemy spodziewać się ewolucji obecnych usług - z jeszcze większym naciskiem na warsztaty strategiczne, utrzymanie jakości danych po wdrożeniu i wyciąganie wartościowych wniosków dla biznesu. - Tomasz Trzósło, Head of Marketing Analytics, Bluerank

Wzmocnieniu ulegnie także rola części zespołu odpowiedzialnego za BigQuery - w odczuciu Tomasza Trzósło, integracja danych z różnych silosów to proces, którego potencjał często jest niewykorzystany, na którym będzie chciał budować przewagi dla klientów Bluerank.

Nowy Head of Marketing Analytics docenia również rolę edukacji klientów - w myśl zasady podziału budżetu analitycznego 90-10 ( czyli 10% to koszt narzędzi a 90% to koszt ludzi którzy je obsługują) - wyedukowany klient nie traktuje analityki jako kosztu tylko jako zasób, o który trzeba dbać.

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764