logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Blum w trasie online - event w czasach pandemii

  PR 16.01.2021, przeczytano 1613 razy

Wydarzenie Blum w trasie zmieniło tryb i pojawiło się online. Za to legalne zgromadzenie było odpowiedzialne wrocławskie OMI Media House.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/blum-w-trasie-online---event-w-czasach-pandemii,389862,artykul.html

Blum organizuje swoje wydarzenie co dwa lata. Wtedy też swoją premierę ma nowy katalog, który otrzymują uczestnicy.

– Przenieśliśmy ciepło spotkań twarzą w twarz dzięki cyklowi prezentacji. – mówi Ola Misiura, reżyserka i kreatywna w OMI. – Znajome dla stolarzy i architektów twarze pomogły zmniejszyć ogromny, wydawałoby się, dystans.

obrazek

Olga Misiura

Prace nad projektem trwały od sierpnia do października. W online wydarzenie zmieniło się w formę masterclassów i pozwoliło uczestnikom wydarzenia zapoznać się z nowymi produktami i rozwiązaniami marki Blum. Całość została zamknięta w 21 filmach nagranych w Austrii. Po ich obejrzeniu, użytkownik mógł przejść do zamówienia katalogu.

Efekty przerosły najśmielsze oczekiwania. Z platformy skorzystało prawie 11 000 użytkowników, z czego 2 000 odwiedziło stronę w pierwszej godzinie wydarzenia.

Pandemia stawia przed nami wiele wyzwań. Dzięki niej widzimy nowe możliwości. Jaka jest więc przyszłość eventów? Tego nie wiemy, ale możemy przetestować nowe rozwiązania. Jak widać, mogą zadziałać wyjątkowo dobrze.

Jak utrzymać kontakt z odbiorcami pomimo ograniczeń?

Nie da się zrobić dobrego eventu w dobie pandemii - to wyzwanie podjęła wrocławska agencja reklamowa. Jednak takiego efektu nikt się nie spodziewał. Firmy, które opierają sprzedaż na kontakcie bezpośrednim trafiły w najtrudniejszy czas. Między innymi taką firmą jest Blum Polska, która od 10 lat odbywa tournée ze swoimi produktami po całej Polsce.

Meblarskie biennale

Blum w trasie” to epickie wydarzenie w branży meblarskiej, zarówno dla uczestników, jak i producenta. Nawet ⅓ rynku w 50 miastach spotyka się, poznaje nowe produkty i trendy w meblarstwie. Stamtąd też uczestnicy wychodzą z najnowszym katalogiem produktów Blum – narzędziem niezbędnym w nowoczesnej stolarni. Tym razem podczas przygotowań do październikowego roadshow 2020 nadeszła pandemia, a za nią restrykcje zakazujące organizacji imprez.

- Blum zgłosił się do nas z intencją przeniesienia wydarzenia do internetu. Do nas należało zaproponowanie jego formuły. Nasz pomysł idealnie realizował wszystkie potrzeby marki, a co istotne, był realny w realizacji w tak krótkim czasie. Ambitny, ale realny. - tak o początkach mówi Mirek Kaczyński, Producent OMI Media House.

Znajome twarze na ekranie

Twórcy postawili na platformę szkoleniową, która była dostępna cały miesiąc. Wzięcie udziału było możliwe po ówczesnym zarejestrowaniu się. Uczestnicy znaleźli na stronie listę filmów. Ich obejrzenie upoważniało do odbioru katalogu, który następnego dnia przynosił kurier.

- Zaangażowaliśmy Przedstawicieli handlowych Blum do poprowadzenia odcinków. - tłumaczy reżyserka OMI, Olga Misiura - To dzięki nim „Blum w trasie” zachował tradycyjne wartości, czyli tworzenie relacji. Zależało nam na tym, żeby stolarze mogli rozpoznać znajome twarze i byli ciekawi, jak ich koledzy poradzą sobie przed kamerą. Jak się okazało, było to żywo komentowane.

Wyzwania do pokonania

Produktów Blum nie da się opisać słowami. Trzeba je pokazać. Klient wytypował halę ekspozycyjną w Austrii, którą wykorzystano na potrzeby filmów. W trakcie 7. dni zdjęciowych i 2. miesięcy montażu powstało 20 filmów o produktach, inspiracjach i trikach w meblarstwie. Jednocześnie trwały przyspieszone prace nad budową platformy internetowej. By zaoszczędzić czas, OMI zaadaptowało gotowe narzędzie e-learningowe.

- Zaprojektowaliśmy osobne ścieżki dla stolarzy i projektantów. Liczyliśmy się z tym, że część użytkowników nie korzysta na co dzień z internetowych rozwiązań, dlatego platformę zaprojektowaliśmy tak, by była nieskomplikowana i łatwa w obsłudze. Dla każdego. - dodaje Martyna Gach, Account Manager OMI.

OMI Media House zaprojektowało materiały mające powiadomić uczestników o nowej formule. Już w sierpniu ruszyła kampania informująca. Na zainteresowanie wydarzeniem pracował landing page, newslettery, targetowane reklamy Facebooka oraz ulotki w centrach dystrybucji. Stolarski internet zapłonął pomarańczem Blum.

Start na który wszyscy czekali

W pierwszej godzinie wydarzenia na stronę weszło ponad 2000 uczestników. Nikt nie spodziewał się aż takiego ruchu. Nawet serwery, które nie wytrzymały obłożenia. Po początkowych przeszkodach wydarzenie ruszyło pełną parą. Jaki był efekt? Zwykle podczas tradycyjnych wyjazdów na spotkanie przychodziło w sumie ok. 5000 stolarzy. Tym razem ponad 14 000 użytkowników zarejestrowało się, a prawie 11 000 obejrzało materiał w całości i odebrało katalogi. Dla Blum był to sukces ilościowy i jakościowy.

Klienci Blum byli zachwyceni taką formą prezentacji, ze względu na wygodę i wciąż ludzki charakter materiału. Przedstawiciele stali się jeszcze bardziej rozpoznawalni. Podobno jeden z nich został poproszony o autograf. W kanałach społecznościowych Blum uczestnicy wracali z pozytywnymi komentarzami i opiniami o nowej formule. Pojawiły się sugestie, żeby w następnych latach również zrobić online. Nawet w momencie awarii serwerów stolarze okazali lojalność. Sytuację kwitowali ciepłymi komentarzami i „trzymali kciuki”.

Przyszłość eventów

Nie wiemy, jakie niespodzianki przyniesie nam ten czy inny wirus. Wiemy natomiast, że rynek eventowy dramatycznie się zmieni. Firmy takie jak Blum wykorzystujące kontakt bezpośredni zaczynają wdrażać plan B i przenosić swoją komunikację w cyfrowy wymiar. Możliwości jest wiele: od spacerów wirtualnych, przez filmy produktowe, wizerunkowe, a nawet animacje ukazujące produkty w trójwymiarze.

Mirek Kaczyński zauważa: - Rynek się przezbraja. Widzimy, że klienci korzystający z usług agencji coraz częściej decydują się na odważne ruchy. Często wystarczy zmiana komunikatu za pomocą spotu lub filmu promocyjnego. Innym razem decydują się na rewolucję, by sprostać covidowym obostrzeniom i pozostać w grze.

Więc czy da się zrobić dobry event w dobie pandemii? Bazując na fizycznym kontakcie na żywo, gdy na szali jest bezpieczeństwo ludzi - nie. Z powodzeniem jednak firmom udaje się przenieść komunikację do alternatywnych mediów, nie zbaczając z kierunku wytyczonych założeń sprzedażowych.

Źródło: OMI Media House

www.omimediahouse.com

Galeria: OMI Media House: event dla Blum Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764