logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BMW i Canon łączą potęgę sztuki i nowych technologii

  PR 19.09.2018, przeczytano 355 razy

Czy nowe technologie mogą zamienić się w sztukę? Co powstanie z syntezy muzyki, fotografii, instalacji wideo i technologii projekcyjnych, gdy siły połączą wybitni muzycy i artyści wizualni? Na te pytania postara się odpowiedzieć projekt „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”, którego partnerem technologicznym jest Canon. Podczas niezwykłego koncertu 27 października w katowickim NOSPR – po raz pierwszy na tak wielką skalę – wykorzystane zostaną nowoczesne projektory instalacyjne Canon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bmw-i-canon-lacza-potege-sztuki-i-nowych-technologii,379393,artykul.html

BMW Art Club to nowy projekt artystyczny zainicjowany przez BMW we współpracy z czołowymi polskimi instytucjami kultury. W jego ramach organizowane będą wydarzenia łączące nowe technologie z muzyką, operą, baletem, sztuką współczesną, architekturą czy wzornictwem. Tegoroczna inauguracja to dwa koncerty prezentujące utwory wybitnych kompozytorów XX wieku (Pendereckiego, Lutosławskiego, Panufnika, Góreckiego), którym towarzyszyć będzie instalacja wideo autorstwa Witka Orskiego. Podczas dwóch wieczorów Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia zagra pod batutą Alexandra Humali z towarzyszeniem światowej sławy muzyków.

Autorem wielokanałowej instalacji wideo jest fotograf Witek Orski, jeden z twórców warszawskiej galerii fotografii Czułość. Do realizacji projektu Witek Orski wykorzystał aparaty Canon EOS-1D X Mark II i EOS 5DSR. „Moja realizacja jest próbą wejścia w dialog z odgrywanymi kompozycjami, uchwycenia możliwych punktów stycznych pomiędzy muzyką a obrazem” – o kulisach swojej pracy mówi artysta. „Poddawane cyfrowym przetworzeniom obrazy ukazują motywy zaczerpnięte z krajobrazu, który współcześnie sam jest efektem postprodukcji i retuszu”.

Praca nad projektem »BMW Art Club. Przyszłość to sztuka« była fascynującą podróżą w czasie i przestrzeni. Fotografie Witka Orskiego powstawały w całej Polsce; od bałtyckich plaż, po hałdy węgla na Śląsku i Puszczę Białowieską. Natomiast wybrany przez dyrektor Joannę Wnuk-Nazarową program muzyczny przeprowadził nas przez całą historię polskiej muzyki XX wieku. Efektem spotkania muzyki, sztuki i nowych technologii jest projekt, który śmiało patrzy w przyszłość” – mówi Michał Suchora, kurator projektu wizualnego.

Wydarzenie „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” odbędzie się w tym roku dwukrotnie: 27 października o godz. 19:30 w sali koncertowej NOSPR w Katowicach oraz 9 grudnia o godz. 19:00 w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Inicjatorem projektu jest BMW.

Źródło: Canon

Dodatkowe informacje:

BMW Art Club powstaje w ramach strategii BMW Drives Culture. W jej ramach marka BMW od ponad 40 lat wspiera działania z zakresu kultury i sztuki, współpracując z największymi światowymi artystami m.in.: Andy Warholem, Royem Lichtensteinem, Jenny Holzer, czy Jeffem Koonsem. Polski oddział BMW jest partnerem czołowych instytucji kultury, m.in. Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu czy Filharmonii Szczecińskiej. Przez 12 lat firma organizowała koncert BMW Jazz Club, w ramach którego czołowi jazzmani prezentowali najnowsze trendy muzyczne.

Współorganizator: Narodowa Orkiestra Polskiego Radia
Partner technologiczny: Canon
Partnerzy: Teatr Wielki Opera Narodowa, Vogue, Chillizet

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764