20 grudnia 2007 roku Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oficjalnie zaprezentowano strategię kampanii wizerunkowej Funduszy Europejskich na lata 2007-2013. Strategia komunikacji została oparta na wspólnej dla wszystkich programów nowej marce - Narodowa Strategia Spójności.
Logo oraz złożony system identyfikacji wizualnej, obejmujący znaki poszczególnych programów wraz z ich systemowym kodem kolorystycznym, przygotowała agencja BNA z Warszawy.
Znak graficzny to kompozycja połączonych ze sobą trzech gwiazd na tle trapezu. Jego symbolika poprzez zastosowaną kolorystykę oraz użyte motywy nawiązuje do flagi Unii Europejskiej i Polski. Dynamiczna, nowoczesna forma komunikuje wartość współpracy, której efekt jest większy niż suma oddzielnego działania jednostek, ilustruje w syntetyczny i symboliczny sposób proces przepływu funduszy europejskich. Znak graficzny koresponduje z ideą przewodnią marki "Napęd Twórczych Przemian".
Autorem projektu logo Narodowej Strategii Spójności jest Design Director CI BNA Artur Gosiewski. Złożony system identyfikacji wizualnej powstał przy współpracy z projektantem Michałem Romańskim. Obsługą logistyczną projektu kierowała Zuzanna Stępień.
Agencja brandingowa Brand Nature Access (BNA) działa od 2001 roku. Domeną działalności BNA jest identyfikacja wizualna – brand identity i corporate identity. Agencja nie tylko tworzy design, ale wykorzystuje go jako materiał analityczny do diagnozowania potencjału i kondycji marki.
Źródło: BNA