logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BNP Paribas wykorzystał w kampanii technologię deep fake

  PR 19.09.2019, przeczytano 772 razy
ilustracjastrzałka

Deep fake to technologia, o której coraz głośniej w świecie internetu i nie tylko. W skrócie, jest to technika obróbki obrazu, polegająca na nałożeniu twarzy konkretnej osoby na dowolną postać przy użyciu sztucznej inteligencji. W praktyce oznacza to, że możemy zobaczyć jak pewne osoby mówią rzeczy, których nigdy by nie powiedziały.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bnp-paribas-wykorzystal-w-kampanii-technologie-deep-fake,384022,artykul.html

W ramach współpracy Banku BNP Paribas z Aretą Szpurą, w środę – 18 września Areta na swoim instagramie zaczęła zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek, czy brak segregacji odpadów. Wszystkim widzom wydało się to o tyle dziwne, że Areta Szpura przez niektóre media uznawana jest wręcz za “twarz polskiej ekologii”. Niedawno wydała książkę pt. “Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”, a wcześniej zainicjowała akcję “Tu pijesz bez słomki”. Dlaczego zatem tak nagle zmieniła swoje poglądy?

Dopiero następnego dnia okazało się, że bohaterką insta stories była tak naprawdę koleżanka Arety, która dzięki technologii Deep Fake mogła przez jeden dzień przejąć jej profil.

- Internet wydaje nam się pozornie wolnym medium, ale niestety musimy się nauczyć kwestionować i to co tam widzimy. W dzisiejszych czasach nie tylko są to wyreżyserowane zdjęcia z odpowiednim filtrem na instagramie, ale i nowoczesne technologie z których zagrożeń ja sama nie zdawałam sobie sprawy. Mam nadzieję, że dzięki tej akcji alarmowa lampka zapali się nam częściej w głowie i będziemy ostrożniejsi w naszych zachowaniach – komentuje Areta Szpura.

- Dzięki zaskoczeniu widzów na kanale Arety Szpury udało nam się zwrócić uwagę na ten wciąż nieznany problem. Dzięki technologiom takim jak deep fake kradzieże tożsamości stają się realnym zagrożeniem i to wcale nie w tak bardzo odległej przyszłości. Dziękujemy BNP Paribas za odważne podejście do tematu. Jako “bank zmieniającego się świata” po raz kolejny udowodnił, że potrafi szybko reagować także na poziomie produktu, na zachodzące zmiany i nowe zagrożenia - komentuje Łukasz Szczybelski, Creative Director & Co-founder w Feeders Agency, który stoi za ideą całej kampanii.

Przeprowadzona akcja ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w sieci oraz promocję „Karty Otwartej na eŚwiat, którą BNP Paribas przygotował z myślą o osobach „żyjących” w Internecie. Klient wraz z Kartą otrzymuje dedykowany pakiet, który zawiera atrakcyjne cyber ubezpieczenie, dzięki któremu może otrzymać bezpośrednio rekompensatę, jeśli zakupione przez Internet towary są wadliwe lub ich nie otrzymał. Co ważne, dzięki ubezpieczeniu klient może bezpłatnie odzyskać utracone dane z dysku lub kart pamięci.

- Jako Bank zmieniającego się świata chcemy zwracać uwagę na zagrożenia płynące również ze świata wirtualnego. Kradzież tożsamości to wbrew pozorom coraz bardziej powszechny problem - i nie mówimy tu tylko o tak zaawansowanych technologiach jak Deep Fake. Już teraz realnym zagrożeniem jest tzw. “phishing” dzięki któremu hakerzy potrafią wyłudzić login i hasło do konta za pomocą fejkowych maili, do złudzenia przypominających te wysyłane z banku. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty „Kartę Otwartą na eŚwiat” wraz z którą klient otrzymuje atrakcyjne cyber ubezpieczenie - komentuje Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu w Banku BNP Paribas.

  • Wideo dostępne jest TUTAJ

Autorami pomysłu na kampanię jest Feeders Agency. Za przygotowanie video w technologii Deep Fake odpowiada White Kanga.

Źródło: Bank BNP Paribas

www.bnpparibas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764