logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bob Loce - setny patent przed pięćdziesiątką

  PR 05.09.2007, przeczytano 910 razy
ilustracjastrzałka

Setny patent Boba Loce'a oznaczony jest numerem 7 227 779 i nosi nazwę "Method of Selective Edge Softening and Rendering for the Suppression of Halo".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bob-loce---setny-patent-przed-piecdziesiatka,6053,artykul.html

Pierwsze swoje odkrycie naukowiec opatentował jeszcze jako technik laboratoryjny, niedługo po tym, jak w 1981 roku rozpoczął współpracę z Xerox.

Obecnie Loce jest kierownikiem naukowym Xerox Research Centre w Webster, a w obszarze jego zainteresowań naukowych znajdują się metody powstawania kolorowych wydruków. W efekcie jego pracy powstały na ten temat liczne publikacje m.in.: z dziedziny półtonów, optyki, renderowania i udoskonalania cyfrowych obrazów.

Wiele zgłoszonych przez Loce'a wynalazków jest wynikiem współpracy interdyscyplinarnych zespołów złożonych z ekspertów z zakresu fizyki, elektroniki i obrazu cyfrowego. "W zespole potrzeba ludzi o różnych zainteresowaniach i umiejętnościach, bo tylko oni mogą być autorami niekonwencjonalnych pomysłów" - powiedział Bob Loce.

W trakcie swojej kariery naukowej, Loce, jako ochotnik programu Science Consultants Program, przez długi czas organizował w szkołach podstawowych zajęcia z nauk ścisłych. Przez cały okres trwania zajęć, były one dla niego okazją zarówno do nauczania, jaki i do aktywnego czerpania wiedzy i inspiracji od biorących w nich udział uczniów. "Chciałbym myśleć w zupełnie nieograniczony sposób - dokładnie tak jak myślą moi uczniowie. Czy mogę się jeszcze tego nauczyć?" - powiedział. Twierdzenie to idealnie wpisuje się w sposób myślenia Loce'a, który uważa, że trudno jest tworzyć wynalazki siedząc przy biurku. Dlatego właśnie, w dolnej szufladzie swojego biurka, wciąż przechowuje ciekawe skały, olbrzymie soczewki i hologramy, które wyciąga
i bada, zawsze wtedy gdy brakuje mu pomysłów. Jednak, jak mówi, te najlepsze przychodzą mu do głowy przeważnie podczas wakacji w górach, albo zaraz po powrocie.

Zdaniem Loce'a istotną częścią procesu tworzenia wynalazków jest porażka. "Jeśli nie ponosisz porażek w 10-20% przypadków, to prawdopodobnie masz zbyt konserwatywne podejście do procesu tworzenia nowych technologii. Czasami trzeba przekroczyć pewne granice" - przekonuje.

Teraz, kiedy zrealizował swój cel, jakim było zarejestrowanie 100 patentów zanim skończy 50 lat, Loce postawił sobie nowe zadanie - 200 patentów przed przejściem na emeryturę. Jest na dobrej drodze, żeby tego dokonać - na rejestrację oczekuje obecnie 40 jego wynalazków.

Źródło: Xerox

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764