logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bojkot i zwolnienia: Środkowy palec na reklamie Tigera coraz kosztowniejszy

   18.08.2017, przeczytano 2506 razy
ilustracjastrzałka
fot. Instagram / Tiger

Dwie osoby zwolnione z pracy w agencji J. Walter Thompson Group Poland i państwowy bojkot napojów Tiger - to echa skandalu z reklamą zamieszczoną przez Maspex w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bojkot-i-zwolnienia%3A-srodkowy-palec-na-reklamie-tigera-coraz-kosztowniejszy,33436,artykul.html

Jak informuje Rzeczpospolita, państwowe firmy wycofują jeden z flagowych produktów Maspexu po skandalu z nawiązującą do Powstania Warszawskiego grafiką zamieszczoną na profilu firmy na Instagramie. Mimo szybkiej reakcji producenta, który po fali krytyki przeprosił i zdecydował się przeznaczyć pół miliona złotych na fundusz wspierający powstańców, państwowe media przypuściły na firmę atak, którego kulminacją było ostentacyjne wylanie napoju na podłogę przez dziennikarza TVP Info. W państwowych mediach podkreślano m.in., że marka Tiger należy do Dariusza Michalczewskiego "posiadającego również niemiecki paszport".

Według Rzeczpospolitej z produktów Tiger oficjalnie zrezygnowało Polskie Radio, ale ważniejszy okaże się z pewnością bojkot w liczącym się w segmencie energetyków kanale sprzedaży jakim są stacje benzynowe. Należący do państwa Lotos już wycofał produkt ze sprzedaży, a Orlen nie zaprzecza takim planom. Według informacji Rzeczpospolitej obie spółki planują wprowadzić do sprzedaży w miejsce Tigera produkty pod marką własną.

To jednak nie koniec kłopotów. Zawiadomienie prokuratury w sprawie znieważenia narodu zapowiedzieli warszawscy radni PiS, zaś założyciel fundacji Reduta Dobrego Imienia Maciej Świrski planuje pozew o co najmniej milion złotych przeciwko agencji J. Walter Thompson Group Poland za "naruszenie pamięci przodków".

Pracę w agencji, z którą producent rozwiązał kontrakt, straciły już dwie osoby odpowiedzialne za zamieszczenie grafiki na profilu Maspexu na Instagramie. Cytowani przez Rzeczpospolitą specjaliści z branży reklamowej zwracają uwagę, że choć opatrzona hasłem "Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie" reklama pojawiła się na instagramowym profilu w dzień wybuchu Powstania, zauważona została z wielodniowym opóźnieniem, co pokazuje według nich mizerną jakość pracy agencji. Sprawa zwolnienia pracowników budzi jednak w branży kontrowersje. Dawid Szczepaniak z agencji VML skrytykował tę decyzję pisząc na Facebooku: "Zrzucanie odpowiedzialności na team to najgorsza możliwa praktyka".

Zwolnień nie będzie w Maspexie. Szefostwo firmy przyznaje, że zawiodła uproszczona procedura kontrolna działań w mediach społecznościowych. Jednak zamiast zwolnień, dwóch pracowników działu odpowiedzialnego za komunikację w social media czekają kary finansowe i własny wkład w pomoc powstańcom.

Źródło: Rzeczpospolita, TVP Info, Facebook

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Logika hearnes jest jest dla użytkownika "redakcja" nie do przejścia, użytkownik "redakcja" w narożniku wije się jak piskorz ale nie umie przyznać prawdy interlokutorowi, ginie przy salwach śmiechu publiczności na oczach kolegów z twa.

Do "redakcja" warto przyznać komuś rację gdy już się odkryje swój błąd.
Upieranie się przy twierdzeniu, że ziemia jest płaska nie tylko przynosi szkodę ale też wybuchy salw śmiechu.

Dlaczego zabrałem głos, żeby ludzie tacy jak "hearnes" nie czuli się osamotnieni.
Warto trwać przy swoim gdy jest to warte naszego poparcia.

avatar użytkownika
,

Założyłeś dziś konto specjalnie po to by wesprzeć tego kolegę? Zuch!  

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764